Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  18
Side 8 av 15 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 359

Tråd: Quality: '95 Volvo 940 LT "300hk" - 3" V-band til eksos ++

  1. #176
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jorg1 Vis post
    Det vil jo gjelde alle turboer det da? 1 bar er en bar?
    Helt fullstendig feil, mål baktrykket med 15g'n, så prøver du med en gt40 etterpå, vill få et sjokk da. Klarer å nå 3x så høyt baktrykk som ladetrykk med 15g'n. Så vill du tillslutt merke at 1 bar med en liten turbo kontra stor IKKE er det samme
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  2. #177
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    stakars motor! 1bar med 15G er jo døden for de motora.... håper du har en ny liggendes? evt planer om større turbo i nermeste framtid samt ny motor?
    1 bar er jo ikke døden med den turboen, Helt klart i grenseland, men skal gå fint så lenge han holder seg på 1 bar og ikke overstiger det
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  3. #178
    jorg1 sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Råde, Norway
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Helt fullstendig feil, mål baktrykket med 15g'n, så prøver du med en gt40 etterpå, vill få et sjokk da. Klarer å nå 3x så høyt baktrykk som ladetrykk med 15g'n. Så vill du tillslutt merke at 1 bar med en liten turbo kontra stor IKKE er det samme
    Men da er det jo greit Må spørre vett.

    edit: hvis man tenker 1bar trykk inn, så er det likt? uten å tenke på baktrykket. og da dør ikke maskin Dårlig formulert av meg på tidligere innlegg..
    Sist endret av jorg1; 15/03/11 kl 22:47
    Volvo 245 Turbo 75'
    Volvo 740 USA 87'
    Volvo S80 T6 00'
    Chevy Tahoe 98'

  4. #179
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    joda tankegangen din er jo rett, at 1 bar er 1 bar men er fryktelig mye som spiller inn hvordan de 1 barene skal funke
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  5. #180
    jorg1 sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Råde, Norway
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Det er sant
    men 15 g turbo sitter vel orginalt på 850 t5? i følge en liste jeg fant her inne et sted.
    for på den jeg har i hylla så er eksoshuset likt det som sitter på 13c'n, og da blir det fortsatt drepen som dere sier. når baktrykket blir for stort.
    for på 15g'n orginalt er det vinkla eksoshus siden motor er tverrstilt.

    Hvis jeg da ikke er helt på jordet nå da :P
    Volvo 245 Turbo 75'
    Volvo 740 USA 87'
    Volvo S80 T6 00'
    Chevy Tahoe 98'

  6. #181
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    15g er originalt på 850 t5 ja
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  7. #182
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    15g-turboen er jo ei vidareutvikling på begge sidene i forhold til 13c, og santidig ei veldig enkel oppgradering. Konflens finn du på 94-95.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #183
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    15G sitter på T-5R 240hk også, ikke sikker på hvilket ladetrykk den går på der men det er vel oppunder 1 bar originalt.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  9. #184
    jorg1 sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Råde, Norway
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Det vil si at jg kan bruke eksos huset fra den 13c'n jeg har i bilen fra før og bare bytte kompressor huset?
    Volvo 245 Turbo 75'
    Volvo 740 USA 87'
    Volvo S80 T6 00'
    Chevy Tahoe 98'

  10. #185
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jorg1 Vis post
    Det vil si at jg kan bruke eksos huset fra den 13c'n jeg har i bilen fra før og bare bytte kompressor huset?
    er vell bare å bruke hele 15g heller? men begge er pittesmåe turboen som lager mye baktrykk..Noe som er diskutert X antall ganger, men skal man ikke over 200 hk holder 13cn eller evt 15g
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  11. #186
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    mener jeg så en plass noen som hadde målt baktrykket på 13c ved 1bar trykk, da var det ca 4 bar mottrykk....
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  12. #187
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    var TBO som gjorde dette trur jeg å det var ganske mye trykk ja mer en man skulle tru i hvertfall. :P
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  13. #188
    jorg1 sin avatar
    Medlem siden
    05. juli 2010
    Sted
    Råde, Norway
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    er vell bare å bruke hele 15g heller? men begge er pittesmåe turboen som lager mye baktrykk..Noe som er diskutert X antall ganger, men skal man ikke over 200 hk holder 13cn eller evt 15g
    ja er bare det problemet at det er veldig mye sprekker rundt wg lokket..
    Volvo 245 Turbo 75'
    Volvo 740 USA 87'
    Volvo S80 T6 00'
    Chevy Tahoe 98'

  14. #189
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Strøken bil du har!

  15. #190
    Registrerte brukere Quality sin avatar
    Medlem siden
    05. mars 2010
    Sted
    2022 Gjerdrum
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard Linselys m/ xenon

    Kjøpte meg ett sett med linse-lamper som jeg skal ha i leppa under frontfanger.
    Har tenkt å koble de inn på en lik tåkelysbryter som sitter i 940in, så jeg kan velge om jeg vil kjøre med park + linselysa eller bare med linselysa nede. Har også tenkt å bestille meg ett xenon-kit (4300) å ha i linsene .







    BåpBåp..

    Volvo V70 '10
    xVolvo 940 '95LT

    xVolvo 240 '93 Turbo


  16. #191
    Registrerte brukere Quality sin avatar
    Medlem siden
    05. mars 2010
    Sted
    2022 Gjerdrum
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ollimo Vis post
    Strøken bil du har!
    Thanks..

    Volvo V70 '10
    xVolvo 940 '95LT

    xVolvo 240 '93 Turbo


  17. #192
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Usj, jeg gjorde også sånn som det der. Syntes ingenting om det jeg. Ble addon istede
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  18. #193
    Registrerte brukere Quality sin avatar
    Medlem siden
    05. mars 2010
    Sted
    2022 Gjerdrum
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Usj, jeg gjorde også sånn som det der. Syntes ingenting om det jeg. Ble addon istede
    Mhm?
    Hvis detta ikke blir noe bra, så blir'e addon her och !

    Volvo V70 '10
    xVolvo 940 '95LT

    xVolvo 240 '93 Turbo


  19. #194
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Stemmer heller for add-on eg også, ikkje noe fan av ettermontert tåkelys på 940 Men det er jo smak og behag, selfølgelig
    Ellers strøken bil du har her!

    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  20. #195
    Registrerte brukere Quality sin avatar
    Medlem siden
    05. mars 2010
    Sted
    2022 Gjerdrum
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard L i n s e

    Monterte ferdig line-lyktene i dag. Ble ikke så ille faktisk ! Så skal justere de og slikt i morgen.


    Sommer-felger nærmer seg med stormskritt !
    båpbåp..

    Volvo V70 '10
    xVolvo 940 '95LT

    xVolvo 240 '93 Turbo


  21. #196
    Registrerte brukere Quality sin avatar
    Medlem siden
    05. mars 2010
    Sted
    2022 Gjerdrum
    Innlegg
    286
    Antall takk

    Standard

    Sommerhjula datt på bilen i dag gitt... Det samme gjorde snøen på bakken




    Volvo V70 '10
    xVolvo 940 '95LT

    xVolvo 240 '93 Turbo


  22. #197
    Registrerte brukere Janus sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Åfjord, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    722
    Antall takk

    Standard

    Hmm, synes ikke 940-fangeren passer med slike tåkelys :P Hadde du hatt en r-fanger så hadde jeg likt det

    Peeeen bil

    "Det er ikke snakk om liter per mil, men kjøreglede per mil!"

  23. Takk henrik940, Mr. Myhre takket for denne posten
  24. #198
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    De tåkelysene der ser iallefall 1000 ganger bedre ut enn originale 940 tåkelys, de ser jo bare latterlige ut
    Pen bil!
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

  25. #199
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mik4oj Vis post
    De tåkelysene der ser iallefall 1000 ganger bedre ut enn originale 940 tåkelys, de ser jo bare latterlige ut
    Pen bil!
    De orginale i hovedlyktene? Syns nå de ser veldig bra ut eg.
    Btw., god timing med sommerhjul og snøfall!
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  26. #200
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    De orginale i hovedlyktene? Syns nå de ser veldig bra ut eg.
    Btw., god timing med sommerhjul og snøfall!
    Ja de originale i hovedlyktene, tåkelys hører jo ikke hjemme der, de skal være lengre ned Min mening er at det ser iallefall mye finere ut når det er litt mørkt ute med tåkelys nede slik som Quality har det på bildet her oppe enn hvordan det er originalt med tåkelysene nede i ene hjørnet og park oppe i andre hjørnet..

    Men er helt enig i at det kler 850r fanger bedre enn 940.
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

Side 8 av 15 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •