Sist endret av jorg1; 15/03/11 kl 22:47
Volvo 245 Turbo 75'
Volvo 740 USA 87'
Volvo S80 T6 00'
Chevy Tahoe 98'
joda tankegangen din er jo rett, at 1 bar er 1 barmen er fryktelig mye som spiller inn hvordan de 1 barene skal funke
![]()
Det er sant![]()
men 15 g turbo sitter vel orginalt på 850 t5? i følge en liste jeg fant her inne et sted.
for på den jeg har i hylla så er eksoshuset likt det som sitter på 13c'n, og da blir det fortsatt drepen som dere sier. når baktrykket blir for stort.
for på 15g'n orginalt er det vinkla eksoshus siden motor er tverrstilt.
Hvis jeg da ikke er helt på jordet nå da :P
Volvo 245 Turbo 75'
Volvo 740 USA 87'
Volvo S80 T6 00'
Chevy Tahoe 98'
15g er originalt på 850 t5 ja![]()
X: 1995 945 Lt
X: 1986 745 Tic
15g-turboen er jo ei vidareutvikling på begge sidene i forhold til 13c, og santidig ei veldig enkel oppgradering. Konflens finn du på 94-95.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
15G sitter på T-5R 240hk også, ikke sikker på hvilket ladetrykk den går på der men det er vel oppunder 1 bar originalt.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Det vil si at jg kan bruke eksos huset fra den 13c'n jeg har i bilen fra før og bare bytte kompressor huset?
Volvo 245 Turbo 75'
Volvo 740 USA 87'
Volvo S80 T6 00'
Chevy Tahoe 98'
mener jeg så en plass noen som hadde målt baktrykket på 13c ved 1bar trykk, da var det ca 4 bar mottrykk....
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
var TBO som gjorde dette trur jeg å det var ganske mye trykk jamer en man skulle tru i hvertfall. :P
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Strøken bil du har!![]()
Kjøpte meg ett sett med linse-lamper som jeg skal ha i leppa under frontfanger.
Har tenkt å koble de inn på en lik tåkelysbryter som sitter i 940in, så jeg kan velge om jeg vil kjøre med park + linselysa eller bare med linselysa nede. Har også tenkt å bestille meg ett xenon-kit (4300) å ha i linsene .
BåpBåp..
Usj, jeg gjorde også sånn som det der. Syntes ingenting om det jeg. Ble addon istede![]()
Stemmer heller for add-on eg også, ikkje noe fan av ettermontert tåkelys på 940Men det er jo smak og behag, selfølgelig
Ellers strøken bil du har her!
Mvh
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Monterte ferdig line-lyktene i dag. Ble ikke så ille faktisk ! Så skal justere de og slikt i morgen.
Sommer-felger nærmer seg med stormskritt !
båpbåp..
Sommerhjula datt på bilen i dag gitt... Det samme gjorde snøen på bakken
![]()
Hmm, synes ikke 940-fangeren passer med slike tåkelys :P Hadde du hatt en r-fanger så hadde jeg likt det![]()
Peeeen bil![]()
De tåkelysene der ser iallefall 1000 ganger bedre ut enn originale 940 tåkelys, de ser jo bare latterlige ut
Pen bil!![]()
Nåværende biler:
| 1997 BMW E39 520i |
Tidligere biler:
| 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |
Ja de originale i hovedlyktene, tåkelys hører jo ikke hjemme der, de skal være lengre nedMin mening er at det ser iallefall mye finere ut når det er litt mørkt ute med tåkelys nede slik som Quality har det på bildet her oppe enn hvordan det er originalt med tåkelysene nede i ene hjørnet og park oppe i andre hjørnet..
Men er helt enig i at det kler 850r fanger bedre enn 940.