Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
Nok en gang, vakkert arbeid med høy kvalitet stå på!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Takk for det! Må sei det samme om ditt prosjekt Frigstad
Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
ser bra ut brage misunner sveiseskillsa dine
Takker Jan EinarBerre og begynne og treneEg er totalt nybegynnar i forhold til mange på jobben..
Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
Jeg støtter hånda mot røret når jeg sveiser. Jody fra Weldingtipsandtricks.com på youtube har noen brae tips på akkurat det! Se her; http://www.youtube.com/watch?v=bBXjRS4e6PA

Men på 2" rør med 8mm vegger bruker jeg 93 amp på bunnstrengen og 105 på alle over det!

Sveiser fra undersida og opp ja. Starter litt over midten slik at jeg slipper å begynne helt på midten under igjen når jeg må bytte hånd og sveise oppover fra andre siden. Ugunstig å sveise fra toppen og nedover, siden tyngdekraften drar sveisen nedover. Da vil man mest sannsynlig få baksug i bunnstrengen eller overmål.

Pendler heller ikke bunnstrengen. Der er det bare å pendle over et punkt slik at man får smeltebadet gående, så holde wolfram'en tett inntil "nøkkelåpninga" som kommer etterhvert. Vinkelen på tilsettet har også litt å si.
Men jeg lærte mye av videoene til Jody på youtube, så er bare å sette seg ned å se, for så å øve mye!
Har sett den videoen førEr jo genialt på ein måte, men blir jo avhengig av den tingen han har mellom hanske og rør og!Rumenarane på jobben støtter kanten på keramikkhylsa inntil røret og pendler oppover..Litt spesiell metode, men fytti grisen så bra det blir!

Skal teste ut tipsa dine neste gang eg styrer med rørKan sende deg litt bilder av korleis det blir så kansje du har fleire tips og
Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
Akkurat ja Absolutt ikke noe upris! rallyshop.no du kjøpte ifra?
Nei det blir veldig rimeleg!Er jo litt arbeid, men det passar meg utmerka..Liker og styre med ting og er gjerrig så det er vinnvinn Kjøpt på rallyshop ja, dei selger fjører og

Mini update!
Hadde 5 minutt etter jobb så studerte litt på det Volvo lokket..Alt har vært så drete som det brune partiet, men har pussa eindel på det

Eindel hakk og riper

Sånn ser innmaten ut

DemontertInnmaten satt på plass med ein låsering så var berre og vippe den ut..

Lokket ligger og kosar seg i eit whitesprit bad no