Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
Tøft!Misunner deg der, kunne verkeleg tenkt meg og være god på rør:(Får liksom aldri tid til og øve heller..
Støtter du pistolen i røret når du pendler?Går du fra undersida og opp?
Jeg støtter hånda mot røret når jeg sveiser. Jody fra Weldingtipsandtricks.com på youtube har noen brae tips på akkurat det! Se her; http://www.youtube.com/watch?v=bBXjRS4e6PA

Men på 2" rør med 8mm vegger bruker jeg 93 amp på bunnstrengen og 105 på alle over det!

Sveiser fra undersida og opp ja. Starter litt over midten slik at jeg slipper å begynne helt på midten under igjen når jeg må bytte hånd og sveise oppover fra andre siden. Ugunstig å sveise fra toppen og nedover, siden tyngdekraften drar sveisen nedover. Da vil man mest sannsynlig få baksug i bunnstrengen eller overmål.

Pendler heller ikke bunnstrengen. Der er det bare å pendle over et punkt slik at man får smeltebadet gående, så holde wolfram'en tett inntil "nøkkelåpninga" som kommer etterhvert. Vinkelen på tilsettet har også litt å si.
Men jeg lærte mye av videoene til Jody på youtube, så er bare å sette seg ned å se, for så å øve mye!