tøft med litt dekkstrekk men ikkje noke overdrive, syns 255 vart litt smalt.. Men kan hende det blir bra på bilen og du får felgen jamt med hjulbuen![]()
tøft med litt dekkstrekk men ikkje noke overdrive, syns 255 vart litt smalt.. Men kan hende det blir bra på bilen og du får felgen jamt med hjulbuen![]()
Hempel heiter malinga eg har brukt
Ja einig med deg, er fint i små mengderTrur eg fyrer på med 265!Blir ikkje strekk då, men satsar på det blir kult uansett
Greier kansje få felgen på samme plass som no med valsing, får sjå
Nåken som veit koffor eg ikkje har feste til det fremste staget til framskjermane på bilen?![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Kva er planen med bilen? Type "ordinær" 242 med detaljar ein først ser når ein ser på den to gangar? Om det er det, så ville eg ikkje hatt noko dekkstrekk, det passar ikkje på ein Volvo som ikkje ropar om oppmerksomheit.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Blir vel egentleg ein "vanleg" 242 ja, men med litt kule detaljar som gjer at den skiljer se ut blandt dei som kan volvoBlir litt karbon delar etterkvert men ellers ikkje mykje uorginalt på utsida av bilen..
Trur eg kjører på med 265 så får vi sjå kordan det blirPrøver felgane med 265 og testspaceren før eg kjøper nye spacera uansett, så går jo an og angre seg og før eg bestiller spacera
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Hadde ein liten time etter jobb idag og fekk gjort litt
Tredd gjengerøret utapå fjørbeinet, har trua på detta blir bra!Gjengerøret var nesten 1mm mindre i innvendig diameter så blei eindel sliping, men pressa det greit nedpå for hånd til slutt
Blir sveist både oppe og nede, oppe har eg gjort det sånn..Smelter vekk akkurat øverste del av kanten på fjørbeinet, men sliper det til etterpåMen vil ikkje heilsveise før eg har med demparmutteren og skrur inni under sveising
Edit: Det orginale bremseslange/rør feste skal kappast av og, glømte og gjere det idag
Sist endret av volvobrage; 04/02/13 kl 20:35
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Dette blir så braMinner meg om de første coilovera jeg lagde selv, funker gull det der. Har sendt deg lokket i dag så da forventer jeg litt heftig watt link bygge her snart..
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
Ser veldig bra utDu er helt sikker på at røret ikke må lengre ned?
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Se der ja!
Samme coiloversplan som jeg har for Bmw'en!
Men er det virkelig nødvendig å sveise de i øverkant?
Skal jo holde i massevis å kun sveise i bunn mener jeg... Med mindre du har slipt så mye at de er "slarkete"?
De til Bmw'n er 51mm innerdiameter, og fjørbeina er 51mm ytterdiameter, så jeg sliper bare vekk skitt o.l, presser røra nedpå, og sveiser i bunn.![]()
Ja satsar på det kjem til og funkeBlir spennande og teste!Flott, tusen takk for hjelpa
Det og blir spennande og sjå korleis det går
Ganske sikkerDei selger jo eindel forskjellige fjærer på rallyshop, den tjukkelsen eg skal ha har dei i lengder frå 178mm till 355mm..
Tja, du har jo kansje eit godt poeng der?Dei slarka ikkje, måtte ta i når eg pressa dei ned for hånd..Også stoppa dei naturleg der eg ikkje har slipt lenger og, så holder kansje i massevis og sveise dei kun under?Skal vurdere det
Takk for tips!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Sveist fast gjengerøret og spindelen på oppsidaGjorde som Lars Gunnar foreslo og sveiste gjengerøret kun nede..Får sjå om eg sveiser spindelen på undersida og, men skal vel strengt tatt ikkje være nødvendig når eg sveiser oppsida + inni det orginale holet igjen..Sveisinga blei heilt ok, sveisen mot gjengerøret trur eg eg sliper med bandsliparen så den blir glatt og fin..
Skjærte av bremseslange festet og
![]()
Sist endret av volvobrage; 05/02/13 kl 17:47
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Det skal du jammen meg ha! Du får faktisk gjort litt nesten hver eneste dag dumisunner deg litt der. Du har forresten veldig veldig sexy sveiser, de er som ett godt stykke kjøtt. Helt perfekt!
Hehe, takker for skryt!Artig at du likar det såpass bra
![]()
Prøver og ta ein time eller to etter jobben av og til, er så greit og ikkje reise heim og bli slapp på sofaen..Vanskeleg og komme seg ut igjen nåken dagar då
Takk for det!Blei greit, akkurat den typen fuge med god støtte er eg blitt jævlig god på no(viss eg har lov og sei det sjølv
) så greier få det skikkeleg jamnt og fint heile veien når eg er i siget
Men trenger verkeleg øve på rørsveising blandt anna..
Er den teknikken jaMen har funne ut at det viktigaste er faktisk ikkje kor nøyen ein er og pendle(til ein viss grad såklart) men at tilsettet heile tida ligger i badet og renner inn jamnt
Når det begynner og klumpe seg og ein dyppar pinnen blir sveisen ujamn med ein gang!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ser råbra ut![]()
Ca hva kommer sjølkosten på og bygge coilovers sjøl?
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Hehe!
Rørsveising begynner jeg å bli god på! Veritas godkjente et rør jeg sveiste, som de tok røntgen av
Viktig å holde tilsettet i smeltebadet hele tiden ja! Dypper man, blir det fort stygt og ujevnt.
Funker bra å holde tilsettet i "nøkkelåpninga" når man sveiser rør!![]()
Takk for det Marius
Gjengerøra kosta nett over 700kr pluss fraktSå kostar fjørene 295 pr stykk står det på sida deira, men rekner nesten med det varierer i forhold til lengde og hardhet..Etter det gjenstår kun overflatebehandling
Demparar osv tar eg ikkje med for det må ein vel kjøpe uansett..Men i forhold til f.eks pedersen sitt byggesett blei det eindel billigare, trur eg
Skal muligens ha på forsterkningsplater og(ligger bilde tidligare i tråden) men dei lagde eg av kapp fra jobben
Tøft!Misunner deg der, kunne verkeleg tenkt meg og være god på rør:(Får liksom aldri tid til og øve heller..
Støtter du pistolen i røret når du pendler?Går du fra undersida og opp?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Nok en gang, vakkert arbeid med høy kvalitetstå på!
Sent from my iPhone using Tapatalk
ser bra ut bragemisunner sveiseskillsa dine
![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Jeg støtter hånda mot røret når jeg sveiser.Jody fra Weldingtipsandtricks.com på youtube har noen brae tips på akkurat det! Se her; http://www.youtube.com/watch?v=bBXjRS4e6PA
Men på 2" rør med 8mm vegger bruker jeg 93 amp på bunnstrengen og 105 på alle over det!
Sveiser fra undersida og opp ja. Starter litt over midten slik at jeg slipper å begynne helt på midten under igjen når jeg må bytte hånd og sveise oppover fra andre siden. Ugunstig å sveise fra toppen og nedover, siden tyngdekraften drar sveisen nedover. Da vil man mest sannsynlig få baksug i bunnstrengen eller overmål.
Pendler heller ikke bunnstrengen. Der er det bare å pendle over et punkt slik at man får smeltebadet gående, så holde wolfram'en tett inntil "nøkkelåpninga" som kommer etterhvert. Vinkelen på tilsettet har også litt å si.
Men jeg lærte mye av videoene til Jody på youtube, så er bare å sette seg ned å se, for så å øve mye!![]()
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Takk for det!Må sei det samme om ditt prosjekt Frigstad
Takker Jan EinarBerre og begynne og trene
Eg er totalt nybegynnar i forhold til mange på jobben..
Har sett den videoen førEr jo genialt på ein måte, men blir jo avhengig av den tingen han har mellom hanske og rør og!Rumenarane på jobben støtter kanten på keramikkhylsa inntil røret og pendler oppover..Litt spesiell metode, men fytti grisen så bra det blir!
Skal teste ut tipsa dine neste gang eg styrer med rørKan sende deg litt bilder av korleis det blir så kansje du har fleire tips og
Nei det blir veldig rimeleg!Er jo litt arbeid, men det passar meg utmerka..Liker og styre med ting og er gjerrig så det er vinnvinnKjøpt på rallyshop ja, dei selger fjører og
Mini update!
Hadde 5 minutt etter jobb så studerte litt på det Volvo lokket..Alt har vært så drete som det brune partiet, men har pussa eindel på det
Eindel hakk og riper
Sånn ser innmaten ut
DemontertInnmaten satt på plass med ein låsering så var berre og vippe den ut..
Lokket ligger og kosar seg i eit whitesprit bad no![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
En sveis treng ikke se bra ut før og ha funktionMen er jo sjelvfølgeli et +
![]()
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Må arrestere deg litt der, Marius. En sveis må se bra ut under oppsveising til sertifikat. Ser det ut som hønedrit, får man det ikke godkjent visuelt engang, og neppe på røntgen.
Spennende med det lokket, Brage! Kan bli tøft![]()