Kanskje på tide å skrive litt her igjen..
Igår morges bestemte venstre forhjul å legge seg ned og dø

All luft forsvant under en 15min stopp, jeg var ikke borte fra bilen og det er rundt ventilen det lekker. Ikke mulig å få trykk i dekket igjen.. Prøvde sånn dekkstopp, men det var slik jeg fant ut at det er rundt ventilen det lekker ut

Så etter å ha fått felg, dekk, hender og gulvet i parkeringshuset grundig marinert i skum begynte situasjonen å bli litt lei. Fikk heldigvis noen til å hente meg og etter en kjapp tur hjem for å hente jekk og to vinterhjul skulle det være fort gjort å få bilen til å rulle igjen

Men nå viser det seg at jekken min har vandret heden og kan ikke tjenestegjøre lenger. Originaljekken omkom under semidramatiske omstendigheter for ett år siden så da hadde jeg to nye hjul men ingen mulighet til å bytte til de. Da ringer man en venn, stor takk til Mr. FU som fikk lånt en skikkelig jekk. Og tok turen de urbane forstadene til Oslo

Og bare minutter senere kunne bilen igjen rulle
I kveld når jeg var på vei hjemover fikk jeg slått av en liten prat med en veldig høflig offentlig tjenestemann. Hvis bare alle offentlige instanser kunne vært like hyggelige og greie å prate med

Han kunne opplyse meg om at jeg hadde glemt å tilpasse farten på vei inn i 80 sonen og at dette innebærer et aldri så lite gebyr. Og ved å skrive meg ned 1kmt så sparte han meg også kroner som jeg trenger til andre ting. Som takk sparte jeg de for ekstra papirarbeid, igjen noe andre offentlige etater kan lære av. En enkel måte å løse problemer på er ikke noe jeg er vant med i kontakt med det offentlige.
Dette var min første kontakt med politiet som fører av motorvogn, og jeg syns de gjør en fantastisk jobb

Trodde egentlig de hadde hendene fulle med Helvetes Engler som har en liten festlighet gående litt øst for Oslo sentrum. Men det er godt å se at de er ute og passer på oss på tross av dette.
Keep up the good job
Og bilen er ganske så utrolig behagelig på vinterdekk, null veistøy og den krigssonen vi kaller veier kan forseres med største letthet. Dette var nok også
noe av årsaken til overtredelsen min. Er absolutt ikke feil med 17" på en 850.
Men siden vinterhjula har litt større rulleomkrets så fikk jeg såvidt kontakt mellom gummi og skjermkanten. Men det var absolutt minimalt og bare ved ekstreme kompresjoner, det er ingen umulighet å kjøre med bilen slik.
Men siden vinterføre kommer ganske snart så kommer jeg til å justere understellet littegrann opp