Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  101
Side 28 av 31 FørstFørst ... 18 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 676 til 700 av 753

Tråd: Lightyear: 855 R '96

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Jeg skjønner at du ikke vil spamme tråden til Lightyear. Jeg har dog IKKE det problemet

Kjør nordover på gamleveien, i stedet for å ta av til Askkroken, kjører du rett frem, ned i dumpa, opp på flata, der bor jeg Skruing er alltid gøy

Siden du bor i området, har du lagt merke til en jævli pen første generasjon rød V70, med mørke felger, stylinglykter og Volvoforum eller Felgimport-streamer i frontruta? Jeg og Lightyear lurer på å rekruttere han til VCCN, jeg møter han støtt og stadig, men han virker ikke interessert i å prate. Veit ikke hvem det er? Trur han bor oppe på Rauerskauveien.

Anyways, nok OT, back on topic
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Kanskje på tide å skrive litt her igjen..

Igår morges bestemte venstre forhjul å legge seg ned og dø All luft forsvant under en 15min stopp, jeg var ikke borte fra bilen og det er rundt ventilen det lekker. Ikke mulig å få trykk i dekket igjen.. Prøvde sånn dekkstopp, men det var slik jeg fant ut at det er rundt ventilen det lekker ut Så etter å ha fått felg, dekk, hender og gulvet i parkeringshuset grundig marinert i skum begynte situasjonen å bli litt lei. Fikk heldigvis noen til å hente meg og etter en kjapp tur hjem for å hente jekk og to vinterhjul skulle det være fort gjort å få bilen til å rulle igjen
    Men nå viser det seg at jekken min har vandret heden og kan ikke tjenestegjøre lenger. Originaljekken omkom under semidramatiske omstendigheter for ett år siden så da hadde jeg to nye hjul men ingen mulighet til å bytte til de. Da ringer man en venn, stor takk til Mr. FU som fikk lånt en skikkelig jekk. Og tok turen de urbane forstadene til Oslo
    Og bare minutter senere kunne bilen igjen rulle

I kveld når jeg var på vei hjemover fikk jeg slått av en liten prat med en veldig høflig offentlig tjenestemann. Hvis bare alle offentlige instanser kunne vært like hyggelige og greie å prate med Han kunne opplyse meg om at jeg hadde glemt å tilpasse farten på vei inn i 80 sonen og at dette innebærer et aldri så lite gebyr. Og ved å skrive meg ned 1kmt så sparte han meg også kroner som jeg trenger til andre ting. Som takk sparte jeg de for ekstra papirarbeid, igjen noe andre offentlige etater kan lære av. En enkel måte å løse problemer på er ikke noe jeg er vant med i kontakt med det offentlige.
    Dette var min første kontakt med politiet som fører av motorvogn, og jeg syns de gjør en fantastisk jobb Trodde egentlig de hadde hendene fulle med Helvetes Engler som har en liten festlighet gående litt øst for Oslo sentrum. Men det er godt å se at de er ute og passer på oss på tross av dette.
    Keep up the good job

Og bilen er ganske så utrolig behagelig på vinterdekk, null veistøy og den krigssonen vi kaller veier kan forseres med største letthet. Dette var nok også
    noe av årsaken til overtredelsen min. Er absolutt ikke feil med 17" på en 850.
    Men siden vinterhjula har litt større rulleomkrets så fikk jeg såvidt kontakt mellom gummi og skjermkanten. Men det var absolutt minimalt og bare ved ekstreme kompresjoner, det er ingen umulighet å kjøre med bilen slik.

Men siden vinterføre kommer ganske snart så kommer jeg til å justere understellet littegrann opp

Sist endret av Lightyear; 18/09/11 kl 00:21

Registrerte brukere Kjetil Krømcke sin avatar
    Medlem siden
    31. juli 2010
    Sted
    Vestfold, Sandefjord
    Antall takk

Standard

Så heldig du var da, men nedskriving og greier hadde spart noen kroner jeg også om han hadde skrivd ned 1 km/t. eller jeg hadde spart veldig mye med kamera i bilen min.
    [ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
    [X]2002mod V70N 2.0T Aut
    [X]1995mod 855 2.5l 10V Man
    [X] 1989mod MB190E 2.0l Aut

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Lightyear Vis post
    Kanskje på tide å skrive litt her igjen..

Igår morges bestemte venstre forhjul å legge seg ned og dø All luft forsvant under en 15min stopp, jeg var ikke borte fra bilen og det er rundt ventilen det lekker. Ikke mulig å få trykk i dekket igjen.. Prøvde sånn dekkstopp, men det var slik jeg fant ut at det er rundt ventilen det lekker ut Så etter å ha fått felg, dekk, hender og gulvet i parkeringshuset grundig marinert i skum begynte situasjonen å bli litt lei. Fikk heldigvis noen til å hente meg og etter en kjapp tur hjem for å hente jekk og to vinterhjul skulle det være fort gjort å få bilen til å rulle igjen
    Men nå viser det seg at jekken min har vandret heden og kan ikke tjenestegjøre lenger. Originaljekken omkom under semidramatiske omstendigheter for ett år siden så da hadde jeg to nye hjul men ingen mulighet til å bytte til de. Da ringer man en venn, stor takk til Mr. FU som fikk lånt en skikkelig jekk. Og tok turen de urbane forstadene til Oslo
    Og bare minutter senere kunne bilen igjen rulle

I kveld når jeg var på vei hjemover fikk jeg slått av en liten prat med en veldig høflig offentlig tjenestemann. Hvis bare alle offentlige instanser kunne vært like hyggelige og greie å prate med Han kunne opplyse meg om at jeg hadde glemt å tilpasse farten på vei inn i 80 sonen og at dette innebærer et aldri så lite gebyr. Og ved å skrive meg ned 1kmt så sparte han meg også kroner som jeg trenger til andre ting. Som takk sparte jeg de for ekstra papirarbeid, igjen noe andre offentlige etater kan lære av. En enkel måte å løse problemer på er ikke noe jeg er vant med i kontakt med det offentlige.
    Dette var min første kontakt med politiet som fører av motorvogn, og jeg syns de gjør en fantastisk jobb Trodde egentlig de hadde hendene fulle med Helvetes Engler som har en liten festlighet gående litt øst for Oslo sentrum. Men det er godt å se at de er ute og passer på oss på tross av dette.
    Keep up the good job

Og bilen er ganske så utrolig behagelig på vinterdekk, null veistøy og den krigssonen vi kaller veier kan forseres med største letthet. Dette var nok også
    noe av årsaken til overtredelsen min. Er absolutt ikke feil med 17" på en 850.
    Men siden vinterhjula har litt større rulleomkrets så fikk jeg såvidt kontakt mellom gummi og skjermkanten. Men det var absolutt minimalt og bare ved ekstreme kompresjoner, det er ingen umulighet å kjøre med bilen slik.

Men siden vinterføre kommer ganske snart så kommer jeg til å justere understellet littegrann opp
    Hva kan jeg si...

Dette kan vel kalles en Trang Fødsel, hva angår kontakt med Det Kongelige Norske Politivesen?

Igjen, å ikke tilpasse hastigheten til redusert fartssone er jo ikke noe uhørt, vil påstå at de fleste bryter akkurat den ganske ofte, meg selv inkludert. Sånnsett kan det jo kalles satans uflaks å faktisk bli tatt, ikke at jeg forsvarer handlingen eller noe, men det er kjipt uansett

Uansett, som du sier, andre instanser kan lære av hvordan de fleste politibetjenter oppfører seg. Med unntak av et par tilfeller, har 90% av mine møter med politiet vært kjempehyggelig. De er som regel nesten sjenert høflige, og blir nesten pinlig berørt når de ber om vognkort og førerkort. (Ved ettertanke, så har to av tre uhyggelige episoder vært med ei politidame, så mulig maktkåtheten ligger nærmere overflaten hos kvinnekjønnet?)

Anyways, velkommen i gjengen (og et lite virtuelt glis siden du fikk rulleblad før meg, noe jeg IKKE hadde regna med)

Og som alltid, bare morsomt å hjelpe til ved punkteringer og slikt. Det begynner å bli noen anledninger hvor jeg og Turid dukker opp i horisonten med glorie og reddende kunnskap?
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Oppdaga at eg ikkje har skreve i denne tråden her, sjøl om det er over 1 år sidan eg såg bilen live! Og eg kan gledeleg innrømme at det er ein nydeleg bil du har, du gjer akkuratt dei rette tingene, nesten. Du har ikkje fiksa parkeringsfeilen din på bakfangeren Men den bilen her er seriøst nydeleg.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

6. Takk Lightyear takket for denne posten
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Oppdaga at eg ikkje har skreve i denne tråden her, sjøl om det er over 1 år sidan eg såg bilen live! Og eg kan gledeleg innrømme at det er ein nydeleg bil du har, du gjer akkuratt dei rette tingene, nesten. Du har ikkje fiksa parkeringsfeilen din på bakfangeren Men den bilen her er seriøst nydeleg.
    Flameout! GO!
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Takk for det. Jeg har desverre ikke fått gjort halvparten av det som skulle bli gjort med bilen i år. MEN jeg skal fikse hjørnet bak før siste treff på Tyrigrava Kommer du?
    Eller så blir det forhåpentlig flere treff på meg neste sesong, dette året har gått litt i dass på mange måter

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Det er godt kva som er gjort! Dessutan er ein unnskyld når det kjem andre ting i vegen Kan nok garantere at eg ikkje kjem, måtte tatt fri ifra jobben for å komme fram i tide da.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

Steelseries850
    Gjest

Standard

Bra saker Bor i nesten samma dahl jeg bor nesten ved lunner grensa :P Jeg ser bilen din ganske ofte :P på shellen der

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=30792

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Shell lunner? Det er ikke akkurat hjemtraktene til Lightyear;-)

han er forøvrig noe redusert om dagen, har blitt utsatt for en uspesifisert styggedom, så jeg gjør dette herved til den offisielle ''god bedring, lightyear'' tråden.
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Steelseries850
    Gjest

Standard

neinei jeg mente på kjul da XD haha

Steelseries850
    Gjest

Standard

ossen blir det 36 mm senk på denna a

Registrerte brukere 850Design sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2011
    Sted
    Råholt/Eidsvoll
    Antall takk

Standard

Strøken R dette her!

Misunner deg denne
    Volvo V70 Ocean Race Edition
    StupidShiNyVolvOownEr
    REVOLVOLUTION
    ((BSR

Registrerte brukere Sjakalen sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Antall takk

Standard

Et flott møte med onkel ja
    2017 V60 T4 Savile grey R-Design (--- Link
    2003 V70 D5 - Ruby red pearl (--- Link
    X 2000 V70 2,4 (--- Link
    X 1988 740 GLE B230E (--- Link
    X 1985 245 B200K, X 1977 240 B19 --) B23

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Steelseries850 Vis post
    ossen blir det 36 mm senk på denna a
    den er allerede senket ca 70, så.... ;-)
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Da kan jeg oppdatere tråden litt, bilen har det etter bra! Trenger en vask men det blir gjort snart. Ellers er jeg blitt dårlig og kommer ikke til å kjøre stort den første tiden og det er jo litt trist :( Men heldigvis er jeg på bedringens vei og kommer tilbake for fullt snart, inntill da er det bare å ta det med ro og slappe av bilen får litt fri

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Lightyear Vis post
    Da kan jeg oppdatere tråden litt, bilen har det etter bra! Trenger en vask men det blir gjort snart. Ellers er jeg blitt dårlig og kommer ikke til å kjøre stort den første tiden og det er jo litt trist :( Men heldigvis er jeg på bedringens vei og kommer tilbake for fullt snart, inntill da er det bare å ta det med ro og slappe av bilen får litt fri
    Ønsker deg god bedring Are Vet ikke hva det dreier seg om, men jeg vet at det er i motbakke det går oppover!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

19. Takk Lightyear takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Takk! Det betyr endel for meg nå

Registrerte brukere V70wangen sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2010
    Sted
    Strømmen
    Antall takk

Standard

God bedring, håper ting går riktig vei
    - 2004 V70R AWD
    - 1998 V70R AWD
    x 1998 V70 2,5T R-design

22. Takk Lightyear takket for denne posten
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av V70wangen Vis post
    God bedring, håper ting går riktig vei
    Støtter den
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

24. Takk Lightyear takket for denne posten
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

God bedring
    La merke til at fuckup'n svarte på et par innlegg for litt siden hvor han nevte du var dårlig.
    Bra det går fremover da!

Støtter Sven; er i motbakke det går oppover!!
    Henrik Hassel
    Styremedlem

S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

26. Takk Lightyear takket for denne posten
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Godt å sjå du kviknar til, er ikkje så lenge til det blir ny pakking av kalenderar og då må du vere frisk
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

28. Takk Lightyear takket for denne posten
    Registrerte brukere Erlend Dystland sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Biristrand/Skogbygda
    Antall takk

Standard

Savner å se bilder og fine oppdateringer av denne bilen, og synes det er leit å høre at du ikke er frisk.
    Fint at du er på bedringens vei
    Ser frem til flere koselige oppdateringer i denne tråden, god bedring!
    Prosjektbil:
    Volvo 242L 1975

Bruksbil:
    Volvo 945LT 1995

30. Takk Lightyear takket for denne posten
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Det klør vel mer i mine fingre enn Lightyear sine, når det kommer til oppdatering/oppgradering av bilen hans. Savner å skru på en bil, vel vitende om at jeg kjører derfra, uansett hva som skjer...

Raymond Lysaker
    Styremedlem

---

32. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Det klør vel mer i mine fingre enn Lightyear sine, når det kommer til oppdatering/oppgradering av bilen hans. Savner å skru på en bil, vel vitende om at jeg kjører derfra, uansett hva som skjer...

Uansett hva som skjer ja, vi får se hva som skjer etterhvert

34. Takk mrstfu takket for denne posten
Side 28 av 31 FørstFørst ... 18 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •