Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Oi. Bra du slapp å operere daGod bedring
![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Opel astra g pumpe?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
hvor får enn kjøpt ett slik luft filter?![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Her kjem det litt bilder igjen
Tegna ferdig instrumentplata. Spørte 5 kompisar kem dei ville valgt av dei to alternativa sida eg ikkje greide bestemme meg sjølv, 4 av 5 sa den nederste så kjem til og ta denDer blir det oljetrykksmålar i midten.
Fekk forsterkningsplater til buret i posten, dei i krysset bak må justerast litt for og passe.
Skjært ut endeplater og ei ramme filteret skal ligge på til luftfilter boksen
Punkta fast ramma og testa filteret.
Sveist på endeplatene, rimeleg fornøgd med mykje av sveisinga!!
![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
likte veldig godt den luftfilter boksen din Brage.
lager du flere på bestilling??![]()
ett tipsjeg leste på ett forumet her, at ved brukt av trakt på røret til luftfilteret og så fikk du inn mer luft.. samme typetrakt som på innsugsrunner.. legger ved ett bilde
![]()
Takk for det Marius!
Kan fikser fleire viss du fikser fleire timar i døgnet!![]()
Takk for tipset!
Inntaket til boksen blir i fronten ein plass så der vil eg ikkje ha trakt på grunn av utsende. Men bør vel funke bra og ha ei trakt i lokket der turboen suger og då?![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ja, en skulle tro det
Skal selv prøve en sånn trakt![]()
Funker bedre med en divergerende kon bak et rett høl, enn ku net radie på et høl som møter et stort areal. Høl som bare møter et svært tomt rom funker dårlig faktisk... faktisk så dårlig at det er ei plate med høl i som brukes som trykkfall-plate i flødebenker til å måle trykkfallet over for å beregne flødeSkal det funke så bra som det kan, så har du en radius først, så en divergerende kon på innsida, eller så må hølet være så stort at lufta dasser inn der
![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Link til kor ein får kjøpt?
Høyrest avansert ut til og være eit 30cm langt rør som turboen suger gjennomBlir nok enkelt med radie inni filterboksen og 3,5/4" inn til turbo
Litt bilder frå i dag. Oppdaga eit problem med håndbrekket, tunellen er for brei til at det går heilt nedpåSkjærer ut ein spacer i 10 eller 20mm aluminium trur eg.
Også ein vesentleg ting eg kom på. Manglar hol til håndbrekkvaierar etter tunellbytteLurer på og sveise inn rør dei går igjennom istedenfor sånn det er orginalt. Litt usikker, skulle nesten hatt ein vaier for og lage det til. Ps: Alt av rør og tunellen ser veldig skeivt ut på bilde, er ikkje sånn i virkeligheten berre så det er sagt
URL=http://s300.photobucket.com/user/volvobrage/media/Volvo%20242%20prosjekt/Foto-0303_zpska2llnii.jpg.html][/URL]
Begynt smått på torpedoplatene, er litt arbeid på dei. Fjerna ein invendig brakett på plata på passasjersida.
Og fått sveist igjen to av tre hol i samme plata. Må lage nye hol til varmeapparat i den, men trenger litt deler først
Tilpassa, punkta fast og begynt og heilsveise platene i buretTrangt og sitte inni bilen og sveise så trur eg tar ut buret og sveiser det ferdig. Var redd buret skulle trekke seg når eg sveiser platene, men sida alt anna er ferdig sveist trur eg det går bra.
![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Looking good
Ser meget bra ut alt her som vanlig![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Ah, trodde det var snakk om INN i luftfilterboksen... mellom boksen og turbo funker bare en radius fint , da det er et rør bak den radien![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Den forsterkninga i buret, er det rør mellom de platene og slik at det blir en tunnel innv der?
http://www.dm-motorsport.co.uk/purpl...mpet-103-p.asp Her f.eks
Hehe nei, er bare stansa ut
Takk for det Riff, kjekt at du følger med
Inn blir det nok som sagt ikkje trakt sida eg tenker ta inn luft i frontleppa
Riktig som Teigen seier, er berre hol som er stansa så dei har fått ein fin radieTakker for link!
Fått buret ut av bilenBlei nesten ferdig og sveise platene i hovedbøylen etter bildene blei tatt.
Sveist igjen siste holet i torpedoplata på passasjer sida.
Sveist igjen holet til clutchvaier og kabelgjennomføringa på den andre plataGammal plate bak for og vise forskjellane.
Sveist igjen 4 hol i vangen her + slipt ned begge radiatorfestene.
Og to hol i vangen bak
Har demontert alt av småtterier i bagasjen, inne og motorrom og. Plastpluggar, gummiproppar, osv. Så det begynner og nærme seg heilt klart til sandblåsing![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ser utrolig bra utLink til de forsterkningsplatene? Er ikke helt fornøyd med mine hjemmelagde... Men ser for meg at det blir ett helvete å kappe dem ut igjen :P
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Gjorde ein liten jobb for ein kompisSveiste i hop ein ekspansjonstank han hadde laga til 242en sin.
Sveiste på rør og eit feste til etter bilder blei tatt, fekk bilde av tanken ferdig montert
Så har eg fått gjort bittelitt med min bil. Skjærte ut ei plate til motorkontaktane.
Sveist den inn og slipt ned.
Passar bra
Sveiste igjen holet atmed gassvaieren og. Gjekk opp for meg at holet eg trudde var til clutchvaier og sveiste igjen var til panserlås vaieren så må bore det opp igjen
![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Meget godt bestått![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Skulle vært slike connectorer originalt... slipper man å dra hele harva ut gjennom torpedobare husk å rengjøre de godt og smøre inn med CRC 2-26, eller silikonfett så du slipper noen irriterende kontaktfeil med tiden
![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Fine connectorrr.Hva slags type og hvor kjøpte du de?
Sent from my iPhone using Tapatalk
De er fra MAN F2000 om jeg ikke tar feil?