Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  208
Side 37 av 49 FørstFørst ... 27 35 36 37 38 39 47 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 925 av 1209

Tråd: GMV's V70R -04

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Det du linker til Kodja ligner VELDIG på det settet jeg har fra før. Mulig jeg har gått fram på litt feil måte her. Evt. mulig jeg ikke har tatt å farget i mange nok omganger.
    men det er fra Swissvax?

kort fortalt da på leathermaster i alle fall, tar litt mer tid å gjøre det grundig med har så langt ikke slitt med noe avfarging eller tap av farge på de setene jeg har gjort det på.
    vask med strong remover for å få det skikkelig rent. la det tørke godt.
    før på prefundo som er det som binder fargen mot skinnet-
    dytt på fargen med en svamp med lett trykkende bevegelser slik at det dekker med tynt lag, la det tørke og før på et lag til eventuelt.
    når det er tørket igjen så før på Top Finish plus i matt vil jeg tro er for setene dine, Blank\Glans blir veldig fin og blank i finishen og passer ikke med setene dine, så Matt Top Finish er riktig for deg.
    Top Finishen er det som kalles klarlakk ved oppfargingen og det er dette som er det primære slitelaget som skal forhindre at fargen din går bort over tid.

Så kommer trikset med å impregnere og "polere" oppfargingen og egentlig resten av setene i sin helhet. Dette gjør du etter 1-2 uker etter du har farget opp og ev brukt bilen moderat lite for at skinnfargen skal få sette seg Skikkeliiiiiiig inn i skinnet og binde seg maximalt.
    rens alt med Soft remover ellers av seter og skinn, og før på Leather Protection Cream. det er dette som fungerer som ytterste slitelag på skinnet som skal sørge for at det holder seg slitesterkt, mykt og "levende" i all overksuelig framtid. dette bør gjøres en gang hver 3dje\6te mnd rattet bør du ta i alle fall en rens og impregnerin av hver 3dje pga alt fettet og svetten som kommer fra hendene. da vil du berge at rattet holder seg friskt i alle fall. samme med girspaken, for du hadde vell Spaceball\manuell?
    jeg tipper og nesten tørr å "garantere" at du ikke kommer til å slite med avfarging om du gjør prosessen ut fra det jeg har forklart her og på hjemmesiden min, for det fungerer veldig bra. men det krever at du lar skinnet tørke godt å lar det stå litt imellom behandlingene for å få det til å trekke inn og sette seg skikkelig.

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Fargen til Swissvax er ikke sånn sinnsykt bra. Den er grei, men i en bruksbil blir den fort borte igjen. Petter farget jo opp setet i sin R her våren 13, og i juni var det meste av fargen slitt bort igjen. Petter er jo en ekspert på sånne ting, så det er i alle fall ikke brukerfeil

Har farget opp førersetet i 850en med Swissvaxfarge, og det har holdt helt greit til nå, men så har jo bilen bare gått 3000 km etterpå også da, og 2000 av dem har vært kjøring mellom Oslo og Kristiansand
    så denne nå ja, de setene jeg har farget opp med leathermaster har holdt på fargen selv etter flere år, og flere 10000km etter så spørs nok hvordan man etterbehandler det ja og forarbeidet.
    som sagt og nevnt så selger flere fabrikater både Colour MAKEUP og PERMANENT oppfarging. jeg frykter at fleste blir lurt eller tror de har kjøpt permanent oppfarging men har bestilt\fått MAKEUP typen bare. Leathermaster selger også Colour Makeup, men det er oftest brukt av bilforhandlere eller de som ønsker å freshe kjapt opp før salg av bilen for å dekke over verste slitasjer der og da og ikke bryr seg om varige resultater. Permanent oppfarging er tilnærmet evigvarende så lenge man behandler skinnet i ettertid regelmessig

Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Du har vel nevnt før at du sliter med farger

Det Swissvax har må vel være en fargescanner, noe lignende Lakkspesialisten kan bruke for å finne/blande tilnærmet lik farge som den du har på bilen. Forskjellen på laserlys og vanlig lys er jo at vanlig lys består av mange tilfeldige og uregelmessige bølgelengder, mens laserlys er koherent eller ensrettet. Dvs én bølgelengde. Det kan kanskje gjøre det enklere å gjøre en kontrollert måling som gir et entydig resultat, men jeg vil tro man da må gjøre målinger på flere bølgelengder (altså, mer enn en laser) og regne ut et slags snitt for å få som du nevner et realistisk bilde av opplevd lysrefleksjon (som oppfattes av øyet vårt som farge).
    Det er nettopp det at fargen øye ser er en refleksjon av lyset som gjør at jeg ikke kan fatte at laser skal være ideelt for fargeanalyse; Mange sverger til å bruke orde med laser fordi det er et flott ord, men opplevd farge er en refleksjon av lys med gitt bølgelengde. Siden laser er koherent (består av en bølgelengde) vil den ha en ren farge, og være veldig ulikt det lyset man normalt får inn mot skinnet når øyet gjør en fargeanalyse. Dette skulle jeg tro krevde at man da målte med laser som innehold alle farger (bølgelengde) og i det man gjør det er det vel heller ikke koherent lys, og følgelig ingen laser gitt av dens definisjon? I det man bruker laser med alle bølgelengder står man i realiteten igjen med en hvit lyskilde....
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Ja, jeg tror nok det er en misforståelse, eventuelt at produsenten av utstyret bruker "lasermerking" for å vise at det kan være vondt eller direkte skadelig for øyet å se på lys-siden når den scanner, eller bruker ordet laser i markedsføringen fordi det er tøft...

Hvis det faktisk skulle være laser, så må det i mine øyne (...) være noe slikt som jeg skriver over, at de gjør flere punktvise målinger på ulike bølgelengder (flere ulike lasere altså), for så å gjøre noe matematikk rundt dette. Vil tro det er enklere og bedre å bruke vanlig lys.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Sliter med fukt i høyre hovedlys etter siste vask. Har kjørt ei uke uten plastdekslene på i tørt vær vel og merke. Så ut som den hadde tørka ut men når jeg satte de på igjen så kom fukta tilbake :/

Sendt fra min mobil.

Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Antall takk

Standard

Det skal være nok å bore et lite hol i koppen, fungerte iallefall på far sin gamle S80.. Er jo berre og tette igjen om det ikkje hjelper

Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Tja. Skal prøve å tørke den ut med en hårtørker før jeg borrer noe son helst.

Sendt fra min mobil.

Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Det måtte bare skje nå når jeg begynner å bli fornøyd med den.

Sendt fra min mobil.

Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Parkeringsbulk?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Ja. Type stor :(

Sendt fra min mobil.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Antall takk

Standard

Jeg slet også med fukt i den ene lykta. Skrudde den av og maserte inn Tech-7 (biltema sin variant) i overgangen plast og glass rundt hele lykta. Er du redd for klin så bare tar du maskeringstape på glasset. Borret 10 mm hull lokket og limte på en liten rist som sitter ytterst i vannkrana. Vasketed høytrykk her om dagen. Ikke en dråpe å se inne i lykta.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Har gjort fint lite med denne i det siste foruten å kjøre, vaske og fylle bensin. Sliter litt med klunkelyder fra forstillingen og når jeg byttet til sommerhjul i går så sjekket jeg hva det kunne være. Overraskende nok fant jeg ingen slarke noen steder, men jeg mistenker alikevel at det er de kjente kyllingbeina som er dårlige siden lyden er værst i små ujevnheter og spesielt når høyre og venstre hjul beveger seg uavhengig av hverandre. Har også kjent at bilen har vært litt nervøs og svampete i hekken under belastning så nå er det bestilt noen powerflex foringer som skal byttes.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Antall takk

Standard

Jeg fant ut en annen ting vedr fukt i lykta. På min er det gummipakningen rundt parklys og blinklys som har tørket inn. Vannet renner i hverfall rett ned mot parklys og har da tilgank rett inn i lykta. Jeg smørte inn pakningen med silikon og la på en o-ring. Vasket bil i dag og ingen fukt.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Har gjort fint lite med denne i det siste foruten å kjøre, vaske og fylle bensin. Sliter litt med klunkelyder fra forstillingen og når jeg byttet til sommerhjul i går så sjekket jeg hva det kunne være. Overraskende nok fant jeg ingen slarke noen steder, men jeg mistenker alikevel at det er de kjente kyllingbeina som er dårlige siden lyden er værst i små ujevnheter og spesielt når høyre og venstre hjul beveger seg uavhengig av hverandre. Har også kjent at bilen har vært litt nervøs og svampete i hekken under belastning så nå er det bestilt noen powerflex foringer som skal byttes.
    Sjekket subframeforingene? Mistenker at mine begynner å synge på siste verset, og disse tar imot all lateral juling forstillinga får.

IPD har både nye i poly, og avstivere.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Torsen67 Vis post
    Jeg fant ut en annen ting vedr fukt i lykta. På min er det gummipakningen rundt parklys og blinklys som har tørket inn. Vannet renner i hverfall rett ned mot parklys og har da tilgank rett inn i lykta. Jeg smørte inn pakningen med silikon og la på en o-ring. Vasket bil i dag og ingen fukt.
    Tørket ut lykta ved å kjøre uten lokk i 2 uker. Etter det har ikke problemet kommet tilbake.

Sendt fra min mobil.

Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Sjekket subframeforingene? Mistenker at mine begynner å synge på siste verset, og disse tar imot all lateral juling forstillinga får.

IPD har både nye i poly, og avstivere.
    Kjenner til disse produktene. Tror ikke det er de foringene. Må være noe relatert til selve opphenget.

Sendt fra min mobil.

Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Da var en liten formue i deler lagt igjen på Kverneland. Hjullager, styrestag, kyllingbein fram, oljefilter, litt kjølevæske.

Sendt fra min mobil.

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

Fikk du fiksa klonkinga?
    Raymond Lysaker
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Ikke enda. Er litt tiltak med halsbetennelse.

Sendt fra min mobil.

Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Fikk endelig byttet litt deler i dag. Hjullager h.side fram. Kyllingbein x2 nye org bremseskiver og orginale klosser fremme. Skal bytte bakbremser en dag også, men ble knapt med tid. Byttet i samme slengen olje og oljefilter. Gikk ned fra Castrol Edge 10-60 til mer moderate 0-40. Men jeg sliter med vedvarende dunkelyd i forstillingen. Merkelig, kjente overhodet ingen slark i styring eller opphengskuler. WTF???

Sendt fra min mobil.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Antall takk

Standard

Topplagringer?
    Felgen, Reodor Felgen...

2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

De byttet jeg i høst for ca 500mil siden. Alt der opp helt nytt org Volvo. Lyden kommer bare ved små skarpe ujevnheter.

Sendt fra min mobil.

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Jeg har aldri kjørt en eneste
    P2
    bil som ikke har klunk i forstillinga. Jeg tror faktisk ikke det finns.
    Christian Gulbrandsøy
    Nestleder/Treffansvarlig

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Antall takk

Standard

Jo, min er helt lydløs! Litt unikt
    Felgen, Reodor Felgen...