Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  208
Side 36 av 49 FørstFørst ... 26 34 35 36 37 38 46 ... SisteSiste
Viser resultater 876 til 900 av 1209

Tråd: GMV's V70R -04

  1. #876
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Dere er gærne
    Mine biler:

  2. #877
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Er ikkje det dieselblokka frå 06 som er det rette å bruke?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  3. #878
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Enkleste å bruke T5 blokka. Kan gå med shimsing av slissene mellom sylindere på R blokka og. Holder jo til rundt 800hk på ei blokk med 81mm borring. Så kanskje det holder til 500hk på ei R blokk.

    Sendt fra min mobil.

  4. #879
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Fort gjort å skrelle av topp og shimse da, greit å kunne gi full gass uten å grue seg
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  5. #880
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Ja det er en enkel sak. Og har man først toppen av er jo en lett porting ikke å forakte.
    Enkelte hevder at rådene må byttes men personlig tror jeg de holder og vel så det. Har aldri sett en R med knekte eller bøyde råder.

  6. #881
    Registrerte brukere SINISTER FINNI sin avatar
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    257
    Antall takk

    Standard

    Vi forer sånne vi, holder lenge med std foringer , blir mye tykkere sylindervegg og foringene ligger siamese( splitten forsvinner).
    Bare og lade livet av greiene.
    Finni
    Bleieexpressen- 2004 S60R black atacama K-Pax
    Storprosjekt 1 -1974 164 turbo.
    Storprosjekt 2 -1974 142 T5 vizualtech edition
    Kose bil 1972 164E

  7. Takk Texascom, GMV takket for denne posten
  8. #882
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Rådene ble visst forsterket en del fra 2002-årgang på
    P2
    -plattformen. Men dem greier fint 350hk/450nm i min 2001 T5..
    Mine biler:

  9. #883
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    R rådene er annerledes enn resten av
    P2
    bensinmotorene. De er kortere, tykkere og har større kryssbolt.
    Info finnes her. http://pukema.com/kanget.htm

  10. #884
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Akkurat ja, det er jo god stemning det!
    Mine biler:

  11. #885
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden det har vært en update her. Ikke stort har skjedd egentlig. Kun vask og kjøring. Tiden er vel inne for atter ett hjullagerbytte på høyre side fram. Det er det eneste som ikke ble byttet forrige sommer. Har også fått en rakklelyd i forstillingen som jeg må fikse. Tror det er kyllingbeina til stabstaget som har blitt dårlige.

  12. #886
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Har ikke brukt mindre enn 7 timer på bilvask inn/utvendig, motorrom, døråpninger osv. Polerte kjapt med Autoglym Wet wax for å bevare den blank til den skikkelige vårrengjøringen kommer. Renset og behandlet Acatama'en også.







    Sendt fra min mobil.

  13. #887
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Ka bruka du for å behandle Atacamaen? Ser swisswax selger med farge om en sender inn ei prøve av skinnet.

  14. #888
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Det var med ei sprayflaske med lærrens og ei krukke med fett for lær når jeg kjøpte bilen. Om du skal bruke det så anbefaler jeg å spraye rensemiddelet på en fuktig klut og vask over. Ikke spray direkte på skinnet da det kan gi misfarging. Men jeg har sånn oppfarging fra colourlock som jeg har brukt tidligere men synes ikke farga på det var helt likt som orginalt så jeg skippet det denne gangen. Lurer på om jeg skal prøve en annen produsent neste gang.

  15. #889
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Okei, da skal eg passe på det. Swissvax bruka laseravlesning om en sender inn ei prøve, so tenkte å gjere det. Er jo en fordel at fargen er lik. Kan gi tilbakemelding om eg blir fornøgd med fargen

  16. #890
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av immortal92 Vis post
    Okei, da skal eg passe på det. Swissvax bruka laseravlesning om en sender inn ei prøve, so tenkte å gjere det. Er jo en fordel at fargen er lik. Kan gi tilbakemelding om eg blir fornøgd med fargen
    Hva er poenget med å bruke laser kontra "vanlig" lys ved fargeanalyse? Et øye er jo en optisk sak - og at laser kan samle mye lys i ett punkt er jo ikke noen reel situasjon i forhold til hva et øye opplever av lysrefleksjoner i det daglige? Eller er det noe fundamentalt jeg har misforstått hva angår fargeanalyse her? Slik jeg ser det er laser et flott ord, men forstår ikke gevinsten av det ved fargeanalyse av skinn...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  17. #891
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Det er nok fordi skinnet kan falme litt i fargen iløpet av 10 år, derfor får dei riktig farge slik bilen er idag, ikkje for 10 år sia. Noke meir du lure på so får du ringe swissvax, eg trur dei bruka laseravlesning ned god grunn

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

  18. #892
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sant. Spiller ingen rolle hvordan fargen blir analysert bare sluttresultatet blir bra. Jeg skal teste ut litt mer på den jeg har hjemme før jeg bestemmer meg om det er bra dritt eller bare dritt. Går å vaske av enkelt om resultatet blir dårlig.

    Sendt fra min mobil.

  19. #893
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Hva er poenget med å bruke laser kontra "vanlig" lys ved fargeanalyse? Et øye er jo en optisk sak - og at laser kan samle mye lys i ett punkt er jo ikke noen reel situasjon i forhold til hva et øye opplever av lysrefleksjoner i det daglige? Eller er det noe fundamentalt jeg har misforstått hva angår fargeanalyse her? Slik jeg ser det er laser et flott ord, men forstår ikke gevinsten av det ved fargeanalyse av skinn...
    Du har vel nevnt før at du sliter med farger

    Det Swissvax har må vel være en fargescanner, noe lignende Lakkspesialisten kan bruke for å finne/blande tilnærmet lik farge som den du har på bilen. Forskjellen på laserlys og vanlig lys er jo at vanlig lys består av mange tilfeldige og uregelmessige bølgelengder, mens laserlys er koherent eller ensrettet. Dvs én bølgelengde. Det kan kanskje gjøre det enklere å gjøre en kontrollert måling som gir et entydig resultat, men jeg vil tro man da må gjøre målinger på flere bølgelengder (altså, mer enn en laser) og regne ut et slags snitt for å få som du nevner et realistisk bilde av opplevd lysrefleksjon (som oppfattes av øyet vårt som farge).

    Det finnes sikkert folk her som evner å dra dette enda mer off-topic, men kan vi ikke nøye oss med å si at Swissvax (og forsåvidt også Leather Master, og sikkert flere) har fargescannere? Så kan eventuelt diskusjonen om hvordan de virker komme i en egen tråd

    Edit: Fikk ikke med meg de andre svarene her før nå, men da er i hvert fall alle enig i at metoden ikke spiller noen rolle så lenge resultatet blir bra
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  20. #894
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Fargen til Swissvax er ikke sånn sinnsykt bra. Den er grei, men i en bruksbil blir den fort borte igjen. Petter farget jo opp setet i sin R her våren 13, og i juni var det meste av fargen slitt bort igjen. Petter er jo en ekspert på sånne ting, så det er i alle fall ikke brukerfeil

    Har farget opp førersetet i 850en med Swissvaxfarge, og det har holdt helt greit til nå, men så har jo bilen bare gått 3000 km etterpå også da, og 2000 av dem har vært kjøring mellom Oslo og Kristiansand
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #895
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Fargen til Swissvax er ikke sånn sinnsykt bra. Den er grei, men i en bruksbil blir den fort borte igjen. Petter farget jo opp setet i sin R her våren 13, og i juni var det meste av fargen slitt bort igjen. Petter er jo en ekspert på sånne ting, så det er i alle fall ikke brukerfeil
    TAKK! Alltid lurt på det der men aldri husket å spørre.

    Fagfolk innen omtrekking og farging av skinn snakker jo om farge og en slags topcoat som legges for holdbarhet. Ikke dette "plastbelegget" noen har, men såvidt jeg forstår en slags forsegling over fargen. Klarlakk om du vil.. så at Swissvax kun opererer med fargelag uten noe topping synes jeg har vært litt rart.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  22. #896
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Wild guess... Swisswax sin er colour makeup, ikke permanent oppfarging. Prøv leathermaster sin oppfarging. Så varer det skal du se aldri vært.noe problem med avfarging selv.på de beige delskinnsetene jeg hadde i 242n. tipper d er det som er cluet jeg

  23. #897

  24. #898
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Det du linker til Kodja ligner VELDIG på det settet jeg har fra før. Mulig jeg har gått fram på litt feil måte her. Evt. mulig jeg ikke har tatt å farget i mange nok omganger.

  25. #899
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Det du linker til Kodja ligner VELDIG på det settet jeg har fra før. Mulig jeg har gått fram på litt feil måte her. Evt. mulig jeg ikke har tatt å farget i mange nok omganger.
    Jeg har brukt Leathermaster sin farge på sidestøtten til førersetet i S60'en, fargen svertet litt i begynnelsen, men har holdt seg fint i 2,5 år nå.

  26. #900
    Registrerte brukere immortal92 sin avatar
    Medlem siden
    22. juni 2011
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    889
    Antall takk

    Standard

    Ser ut til at leathermaster går av med seiern her... Holdbarheten er jo nesten like viktig som at fargen er 110%, skinnpussing vil ikkje eg kalle "søndagskos".

Side 36 av 49 FørstFørst ... 26 34 35 36 37 38 46 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. GMV's 244 16V Turbo
    By GMV in forum 200 -serien
    Svar: 65
    Siste post: 09/09/20, 18:06
  2. Instrumentpanel fra `98 V70R vs `00 V70
    By V90 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 29/04/10, 22:45
  3. S:V70R 04m.
    By VolvoBjørn in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 02/04/10, 19:59
  4. V70R awd.
    By volvojoachim in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 29/03/10, 20:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •