Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 52

Tråd: Kodja: 245 '90 Pendlerbil. BENSINPUMPE under bil behøves, noen som har liggende?

  1. #1
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard Kodja: 245 '90 Pendlerbil. BENSINPUMPE under bil behøves, noen som har liggende?

    Har da handlet meg på planlagt impulse en Rød (601?) 245, 1990 modell.
    Sort interiør.
    2 sett alufelger.
    Hundegrind med nakkestøtte på.
    B230F og LH2.4.
    Stor turteller. Skal sikkert inn med Custom instrumentet mitt tror jeg i og med at det ligger på hylla for tida.
    Grå\Sort R-Sport montert april 2014. C70 helelektriske stoler montert april 2014.

    Årsaken til handel er rett og slett for å ha en pendlerbil ettersom jeg fikk meg ny jobb der jeg har behov for en ekstra bil stående, og det vil jeg ikke bruke C70 eller 242 til.
    planen er å ikke gjøre noe unødvendig med den... den er som ei balje å kjøre, antar det er fordi den er original i understellet... fææælt!
    Ser allerede at jeg kommer til å blemme skikkelig med å ikke gjøre noe, da jeg sikkert kommer til å støvsuge den i morgen nå, og ev få sjekket om jeg hadde noe R-Sport trekk til stv liggende... tror det skal være av noe slag liggende å strø... taket frykter jeg kommer til å få en runde med vask og rens og så legge sort tøy\filt i taket for å få det mer koslig og "luxeriøst" samme med alle andre deksler, så tar vell fort en liten "960" vri med plysjpaneler tror jeg. samt jeg har sparkedeksler mot midtkonsollen med beinbelysning som ligger klare fra 242n til å monteres over hit om jeg vil.
    eu ok fram til august så får prøve å sjekke opp fortest mulig hva som ev må gjøres om jeg trives med pendlingen og velger å beholde bilen på sikt.

    karosseriet i seg selv er ikke så verst for rust. hjulbrønner bak var rustfrie heldigvis! dører og bakluke dessverre litt angrepet under falser og bak på luka. så får se hva og hvor mye som blir gjort med det. skal tross alt bare kjøres til å fra og ikke være noe mer stil over det denne. brukshore rett å slett... men får se hva tiden vil motbevise meg på akkurat det der!
    er frieksos fra rundt katalysatoren så må vell av med den og kakke ut og sveise igjen hulla der så den blir tett tenker jeg. noe småtteri må det jo være, eller hur??

    om noen har forslag til småting som er å gjøre med 245 som ikke koster $$ så rop gjerne ut. Tror jeg har noe 940\960 rails lett tilgjengelig om det kan være stilig å ha på 245? på 945/965 er det IKKE fint, men kanskje bedre på 245? ;p damnit der har jeg begynt allerede... shaitolainen!!!

  2. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  3. #2
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Grattis med bil!

    La være å gjøre noe utover skikkelig vedlikehold på denne så kan du heller legge innsatsen på de to andre
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  4. #3
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard










    der er bilder av "gliset"...

    sekse: neida skal ikke gjøre så veldig mye. må vell kjøre å få spyla skikkelig i motorrommet i morgen nå får fjerna litt søl og skitt å lort der så jeg får sett om det er noe lekasjer eller dritt jeg må ta tak i nærmeste framtid. synd at det ikke var blokk med underspyling egentlig så kunne jeg brukt den blokka til 16V og montert over FK i denne når 242n får 16V Turbon...

    blir en skikkelig vaske og støvsugerunde på den i morgen. så får jeg sett nærmere også på tilstand under seter og gulvmatte. skal rive ut alt tenkte jeg for å sjekke for sikkerhets skyld. så nå lovende ut baki i alle fall så håper det er like greit hele veien framover innvendig. litt bakerst på kanalen så jeg som begynte å bli krokan, men det får man vell prøve å få tatt litt fortløpende en gang man ser seg gidd og tid til det.

  5. #4
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard























    tok meg en tur for en skikkelig grundig vask og rengjøring av bilen nå på mårrakvisten. ser veldig bra ut for rust i motorrommet gitt

    holder på å demontere inni med gulvmatter og slikt for å kunne sjekke tilstand der. har så langt funnet at ene drenneringslokket under dekslet på førersiden er løst og slipper inn fukt så må få tak i meg noe tek7 eller lignende å lime det fast igjen så det ikke slipper inn fuktighet når det står så bra til. fant også et lite hull som var tetta med byggskum. så skal få slipt ned og limt det med noe stål og karosserilim eller tek7 så det er tett der også.

    En ting som jeg oppdaget og ikke tenkte på før jeg spylte bilen var om ladelampa\batterilampa lyste før motorvasken. men den lyser ikke nå i alle fall. sjekket kontakten mellom dynamo og uttaket på instrumentet og det var kontakt hele veien...
    må Ladelampa lyse\være i drift for at bilen skal lade? mener å ha lest det eller plukket opp det en plass...?! kan laderegulatoren ha tatt kvelden pga motorvasken?

    ja sjekket med annet speedometer også men det lyste heller ikke noe anderledes

  6. #5
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard





    iiiiisj det var mye kjeksrester og dritt på teppet :S huff... lukter røyk lang vei også, men holder på å støvsuge og kommer sikkert også til å spyle gulvmatta lett også før jeg sier meg ferdig med den. sitter som F... noe av driten...



    det var eneste "overraskelsen" jeg fant i gulvet bakover. ikke værst at det der er eneste i gulvplata etter 450 000km!!! imponerende


    bilen ble egentlig ikke så ravgæli dyr når den betaler seg ned selv med småmynt ;p lå over alt i gulvet... til å med 10øring og en gaaammel 10kroning. tydelig at det ikke er tatt ut og rengjort noe særlig de siste 24 åra

  7. #6
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Skal følge med her

    Sent from my C6603 using Tapatalk
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  8. #7
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Skal følge med her

    Sent from my C6603 using Tapatalk
    ikke så mye å følge med på, men må nå ta det mest nødvendige for å kunne bevare det gode utgangspunktet uansett om det blir brukshore

    Tror kanskje jeg skulle bytta ut framsetene om noen har i nærheten av Trondheim? men gidder ikke betale gull å grønne skoger...

  9. #8
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard




    rusta ble litt større når jeg pirka, men for all del, det er ikke ILLE dette heller forsåvidt. har fått tak i meg en 1-2mm plate som skal kappes til, slipes ned rusta og limes inn med sealbound. har ikke tilgang til noe form for sveising så det må bli det denne gangen så jeg får tatt den i bruk nå over helga. beklager...


    tørking på G. skal få det godt å tørt og varmt før sliping og liming i alle fall. må få tak i meg noe understellsmasse også å sprøyte oppi fra undersiden der jeg skifter ut med nytt stål.



    Gulvteppet etter støvsuging. ble et paaaar hakk bedre å se til for å si det sånn... bakre del av gulvmatta måtte litt mer grundig til verks med tekstilrens også, så ut som begynnende mugg av alle ting så får håpe jeg tar kål på det nå. tok et par runder med denne og børsten, og spylte av med vann etterpå så nå får den ligge å tørke godt i varmen til den er helt tørr.


    http://forum.vccn.no/showthread.php?...261#post869261
    HVORDAN får jeg demontert bakseteryggen på STV??? fått plukka av sitteputa bak men må av med ryggen for å komme til å slipe bort rusta før jeg får inn ny plate...

    virker som om dynamo eller laderegulator har tatt kveld etter motorvasken, så får vente til de får regulatoren i morgen nå før jeg tester å bytte den, ellers må jeg til med ny dynamo også i helga før jeg kan bruke den noe særlig. har heldigvis et par liggende mener jeg.

  10. #9
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard


    skifta Laderegulatoren. så relativt gammel ut den som stod der, så ikke rart den har kortslutta i motorvasken...


    skifta alle instrumentpærer og da lader den igjen og ting som skal lyse, lyser igjen! herlig! kjenner jeg kommer ikke til å klare å la være å pusse litt på denne bilen her...

    noen som har grenrør? er frieksos fra skjøten på manifolden og over til eksosen, samt på hver side av katalysatoren, så må vell få sveisa eller skifta det tenker jeg på sikt. EU innen August så.

  11. #10
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.703
    Antall takk

    Standard

    Har 2 orginale eksos manifoiler liggende hvis intresse?
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  12. #11
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Har 2 orginale eksos manifoiler liggende hvis intresse?
    takk men tenkte litt på grovere grenrør om jeg skulle skifte hehe
    manifolden er tett, men regner med pakningen mellom eksosanlegg og grenrør ikke er det. fant en ny pakning når jeg demonterte bagasjeromstrekket nå for å slipe å ta rusta i hjulhuset nå. foran så ble det ganske så bra synes jeg selv. kappa ut det jeg fant av rust og litt til, slipte rent i kanten, limte goooodt med sealbound, banka til stålplate og limte det godt til. jevna ut sealbounden så det blir en glidene overgang som forhåpentligvis ikke skal tiltrekke seg fukt å videre rust, samt spraya på godt med understellsmasse under og inni hullrommet. samme prosedyre bak nå når jeg får ut bagasjeromstrekket

  13. #12
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Akuratt innkjørt denne bilen jo Henta denne hen? Såg litt kjent ut med tanke på flassinga på grillen.
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  14. #13
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Akuratt innkjørt denne bilen jo Henta denne hen? Såg litt kjent ut med tanke på flassinga på grillen.
    akkurat ja
    henta den 1 km fra der jeg bor, Rissa har "ny" grill liggende, tror den er org. helsort, som blir montert på mandag når jeg er ferdig med første arbeidsdag i by'n. fæl å se til med den flassinga på listene i front. har plastidip liggende så tror lyktelister og fangerlister skal få seg en kjapp runde med det så det blir litt finere å se til i det minste.

  15. #14
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard



















    da har jeg funnet det som er av rust i gulvet innover i cupen i alle fall. kappe og slipte som sagt godt. hadde jeg kunne sveisa å had utstyret til det så hadde det nok blitt sveist nytt stål, men fikk tak i sealbond som sagt og limte rikeliiiiiiiig inn de nye bitene med stål. tross alt så påstår karosserimestre at det å lime karosserideler og stål mot stål er bedre enn all den sveisingen i alle rettninger. blir jo i alle fall tett i mellom bilen og det nye stålet sånn som dette. passa på at det kom godt ut over på skjøter og alt så det ikke siger inn.
    Brukte også spraytektyl\spray understellsmasse på undersiden og inne i hulromma før jeg hadde på stålet over. banka godt så jeg fikk forma bitene mest mulig flush med gulvet så det ikke stikker opp noe mer enn nødvendig på utsiden der det ligger. satser på at det holder tiden jeg skal ha bilen i alle fall lakkerte over det nye stålet og limet med sort blank spraylakk. får se på sikt om man skaffer seg en boks med 601 rød og lakkerer over. er ikke prioritert men får se... vises ikke under der uansett når matter og slikt kommer inn igjen.


    ene plata ved hjulhuset var såpass stor og buet i flere retninger, så måtte legge press på den i øverkant der den ikke ville ligge plant inntil... smart å ha ei bremseskive liggende, med rattet å et skrujern som mothold og gåen skralle som støtte...

    nå gjennstår vask av gulvet innvendig og en grundig støvsuging av bagasjeromstrekket. så tror jeg bilen er pendlerklar til uka

  16. #15
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har aksling fra 87' 240 med 4trinns girboks om du er intr?

  17. #16
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Du burde jo mye heller kjøpt 245'en min, er jo veteran med F motor og M47.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  18. #17
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    har aksling fra 87' 240 med 4trinns girboks om du er intr?
    Er det elektrisk speedometer uttak på den da?

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Du burde jo mye heller kjøpt 245'en min, er jo veteran med F motor og M47.
    Litt for langt unna å hente

  19. #18
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    er elektrisk speedo ja.
    Kevin har og grenrøret mitt liggende en plass, stått i 242.. kunne fått kjøpt det om han har funnet det igjen.

  20. #19
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    er elektrisk speedo ja.
    Kevin har og grenrøret mitt liggende en plass, stått i 242.. kunne fått kjøpt det om han har funnet det igjen.
    pris da?
    grenrøret har jeg ikke sett hos kevin gitt. men det var til sugemotor sant?

  21. #20
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Noen som har baklukelås med nøkkel liggende til gode? hadde vært greit å fått skifta det asap

  22. #21
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    500 for akslinga da?

    okei, var et sugemotor grenrør ja.

  23. #22
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard





    har da støvsuga to ganger, pussa ned der det mangla lakk i venstre hjulbrønn, og lakkerte opp med sort spraylakk, likt som over rusta som ble kappet og limt igjen. var ikke antydning til rust nedi der, veldig bra. må prøve å ta vare på den videre når den er så bra i tilfelle den skal selges\ kjøpes av noen andre her inne.







    fikk med meg ei hundegrind med breeei nakkestøtte på. må lage meg en pinne mot høyre side der skrujerne står nå, for bildet sin del. så det henger opp, for den er borte. regner med det er noe så enkelt som et rør i rett dimensjon med en oppgjenga skrue som settes inn så det ikke skrur\glir ut. syntes det ble tøft med grinda å nakkestøtta jeg... er også kun ett feste i taket for å henge den opp så får se om jeg får tak i en ekstra dings i taket så det går ann at grinda henges opp ved behov.




    nystøvsuga å vaska alle matter og dempematter ble tørka før montering igjen. framsetene må nok byttes ja, for de holder på å gå i oppløsning i skummet under. litt derfor det var så mye modd liggende på gulvet også...






    tok ut 960 passasjerbelysningsINNSTEGSBelysningsmodifikasjone n fra 242n, ettersom den ikke skal bruke dette mer ilag med 960 dashen. tenkte det kunne være en fin liten mood på vogna når jeg først hadde alt ute.

  24. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  25. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Fiffig sak Hva koblet du dette på? Dørbryteren eventuelt eller?
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

  26. #24
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 240racing Vis post
    Fiffig sak Hva koblet du dette på? Dørbryteren eventuelt eller?
    Ene på dørbryteren ja, og andre på sikring nr 8

  27. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. mai 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    1.331
    Antall takk

    Standard

    Ok Må si jeg likte den der altså Hehe
    Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
    Eks biler.

    1985 VW Golf 2. (Solgt)
    1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
    1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
    1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
    1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
    1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
    1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
    1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. [SOLGT]Kodja's 945 LT worklog! SELGES!
    By Kodja in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 697
    Siste post: 12/11/12, 18:05
  2. Raymonds 740 91 mod B230F ;) Brotha of Kodja :p
    By Kodja in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 23/06/10, 10:33
  3. How To Skinnpleie by Kodja/Byneset Customs
    By Kodja in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 0
    Siste post: 01/01/10, 19:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •