Forresten, Har ett kjapt spørsmål. Når du putta i LED pærene i frontlykt, Hvordan var det med tilpassing? Var det bare smukk inn? Har slitt med andre biler jeg har hatt der selve pæra er for lang i forhold til reflektoren?
96 945 B230FK ( Til Salgs http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=46185080 )
X - 97 V70 2.0t "T5" *Solgt*
X - 92 245 B230FT ( 254 whp ) *Solgt*
Oppussings objekt - 76 Volvo 240DL
Oppussings objekt nr 2 - Volvo PV B21
må få tak i deg ledpærer som ikke er så tjukke. slike som jeg skaffet meg med refnr til siden der så får du de som går rett inn uten å gjøre noe mer med det. ikke noe problem å få de inn eller utreflektoren er jo "endeløs" mot glasset på C70 lyktene, vet ikke hvordan det er på andre men lengden er i alle fall ikke noe problem.
Blei 1ste plass/ Beste Coupe på Volvotreffet i Verdal'n ogsåmoro
![]()
Så bilen din på Volvo-treffet, gjennomført kan man si!
¤ 1998 Grønn Volvo V70 2,3 Turbo
¤ 1991 Sølv Volvo 945 D24TIC * Solgt
¤ 1991 Rød Volvo 245 B230F GL * Solgt
¤ 1995 Blå Volvo 945 Turbo Ombygg * Solgt | ¤ 1991 Hvit Volvo 745 230F
¤ 1989 Rød Volvo 245 230F GLE * Solgt | ¤ 1987 Hvit Volvo 744 230K GL *Solgt
takk for deter mye som skal på plass enda, men alt til sin tid og i riktig rekkefølge
![]()
Skjønner det tar litt tid ja, følger med på 242'n din som kanskje drar bort litt tid også?![]()
¤ 1998 Grønn Volvo V70 2,3 Turbo
¤ 1991 Sølv Volvo 945 D24TIC * Solgt
¤ 1991 Rød Volvo 245 B230F GL * Solgt
¤ 1995 Blå Volvo 945 Turbo Ombygg * Solgt | ¤ 1991 Hvit Volvo 745 230F
¤ 1989 Rød Volvo 245 230F GLE * Solgt | ¤ 1987 Hvit Volvo 744 230K GL *Solgt
Gratulerer med flott pokal
Forresten..han kompisen min med Calibra vil gjerne ta et lyskryss drag med deg før han vinterparkerer'n.![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
tar litt tid nå igjen heldigvis ja
Heheblir ikke med C70n nei. føler den ikke går så godt som den skal... så må sjekke litt nærmere. virker som den varirer med kreftene litt innimellom på dagsformen. vet ikke hva det kommer av. mulgi det bare er dagsformen Min som avgjør følelsen av det men... ingen feilkoder heller så har ikke noe konkret å gå på. men føler den går tregere i aksellerasjonen. så blir nok ikke noe drag på denne nå nei.
Men har en potent 242 som spøler til på 1 hjul bak som kan prøve segselv om det er nada moro for min del i og med at jeg bare blir stående å spinne... må ha sperre før Det blir moro... er vell også 4x4 på Calibran vell?
![]()
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
herre... jeg trodde ikke det var SÅ lenge siden jeg hadde oppdatering på tråden her men tida går uhorvelig fort ser det ut til!!
tok et oljeskift nå i helga, Castrol Magnatech selvfølgelig. oppdaget til min store skuffelse og redsel at det var noe små metallspon i oljen :/ så får se, tar et oljeskift om ikke så veldig lenge igjen for å se hvordan det ligger ann... hadde helst tenkt å ikke skifte motor da den i utgangspunktet er knallgod, men frykter nok det kan bli behov for hjertetransplantasjon om misstanken blir videre bekreftet ved neste oljeskift. i alle fall belage seg og handle inn donorbil med ok motor i (R eller T5)...
monterte også en ny bunnplugg for å få opp oljetempen i 1Din holderen. gjenga opp en original bunnplugg og skrudde inn oljetempføler, so far so good, ikke lekasje fra pluggen. bare å koble til kabel skal være så er den operativ i dashen også. venter på å få bestilt opp oljetrykksgiver før jeg monterer opp dette nå.
ellers har jeg begynt i ny jobb, som Forsikrings-Rådgiverskal bli spennende. Går ut på å tilby folk enkeltforsikringer eller totalpakker ut fra behov man ser og føler man trenger. skal primært reise ut og besøke folk hjemme for å få en rolig og trivelig ramme rundt det og avdekke det faktiske behovet folk har. så gleder meg litt til å få sette igang med dette, akkurat ferdig med opplæring nå så blir å kjøre igang fult fra nyttår av. men kan allerede starte nå om jeg ønsker, så får se, ikke akkurat beste tiden å begynne å styre med forsikringer for folk rett rundt julestria... hehe
men om noen føler for et tilbud på forsikringer enten til kjøretøy, hus, hjem, reise eller liv ++ så er det bare å sende meg en pm eller noe så kan jeg ringe opp og se hva vi kan tilby i selskapet jeg jobber imest fordelaktig for folk fra ca 30+ må jeg bare si
enn så lenge før neste oppdatering (om nye 3? mnd...) god jul![]()
Jaså? Var ikke SCS morsomt nok?:-)
Jeg likte oljetempgiverpatenten din (oi, langt ord), forresten. Mulig den kopieres.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
tja det er lavsesong på vinterhalvåret for bildeler, så da blir det lite lønnsomt å være to personer dessverre. kan hende det blir mer til sommeren igjen når det blir bilsesongmen moro? jo det var det
bil er jo alltid moro....!!!
takker, fant liksom ikke noe bedre løsning på det, så den var jo fryktelig enkel å lage, bare å trekke kabel rett opp til torpedoveggen og kabelgjennomføringsgummidingsenmedferdigehullfork balerogforeksempelkupeviftekobling....??!! :P skal se om jeg ikke får ræva i gir og montert den rundt helgetider nå.
hehe jotakkspent på den, tar litt tid å sette seg inn i alt men det meste er webbasert så man finner svarene selv når man sitter å trykker seg fram i løsningen for å sette opp tilbudet
Sensurertvet det blir en bra endring på en god del spesielle biler fra nyåret fra. en ny forsikringsmodell på såkalte "entusiastbiler" og lignende med litt større motor enn "fru bloms handlevogn"...
så om noen lurer er det bare å si fra, bare moro å få sjekket litt på både bil hus å det som er
![]()
Må si i fra om du skal på tur til "hovedkontoret" i Bergen en dag da, så tar vi en kaffe![]()
Om du har metallspon i motorolja burde du vel heller sette dit en bunnplugg med magnet? (Og heller finne et annet hull til tempsensoren)?
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
Nå er det jo mulig å sette på et slikt Y-stykke ved uttaket til den orignale oljetrykkssensoren... fungerer fint på Turid, hvertfall.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Temperatur bør hentes i sumpen. På rødblokk var det jo orginalt med tempgiver i tappeplugg når man hadde trerader i 240 f.eks.
Det aller beste er nok å sveise på en mutter ut på siden av sumpen, er jo ganske lavt pungt den tappepluggen. Kjedelig å subbe den av.
På hvitblokk sitter den jo sideveis, da er det litt mer gunstig.
Christian Gulbrandsøy
Nestleder/Treffansvarlig
Gjenomført bygg fin bil dette.
---Tore---
Raymond Lysaker
Styremedlem
---