Grom bil! Ugrom skade!
Grom bil! Ugrom skade!
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Ja den var skikkelig lei. :(
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nå er det like før delene fra ARD forlater Jetcarrier. Gleder meg stort.Når feriepengene kommer må jeg bestille litt nødvendige deler såsom alarmsirene og hjullager fram, fjærseter og topplagrene samt noe mer småtteri. Etter det blir det en hel shining.
Tenkte jeg skulle få gjort litt forarbeide i dag.
Fikk henta bytte turboen og delene fra ARD.
MEN:
-Feil kompressorhjul fra ARD....
-Feil type lager kit jeg fikk fra ebay som sansynligvis er til en K26 eller noe slikt. Iallefall til en aksel som er ~1mm tykkere.
Kan by på noen bilder likevel.
![]()
Sist endret av GMV; 23/04/13 kl 20:04
Feil eller ikke, rene og blanke deler er SEXY!
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Joda. Men til ingen eller liten nytte da mye av det jeg fikk er feil :(
#Kjedelig!
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Nja, er egentlig opp til ARD. Jeg legger ikke ut ei krone til på noe som åpenbart er feil fra deres side. Har bestilt rett type og stod riktig utenpå esken det lå i, men var feil type som lå oppi. Jeg tok bilde av etiketten på esken og av kompressorhjulet med en forklarende tekst om at jeg IKKE var interessert i å benytte dette. Om jeg benytter meg av dette hjulet vil det ha nada effektgevinst da det va kliss likt som det orginale og da er jo hele hensikten borte....
Billig var det jo heller ikke 195$ + frakt/mva
Sist endret av GMV; 28/04/13 kl 08:11
ARD skulle sende ett nytt med en gang.
Ja men jeg frykter for at jeg må betale frakten selv iogmed at de sendte den til Jetcarrier adressen.
Det er vel bakdelen med å bruke Jetcarrier... for ARD er du da en "us customer" og det er ikke sikkert det er enkelt for dem å endre på det uten å skape krøll i ordresystemer :(
Er på sykehuset med minstemann i dag. Møtte opp klokka 8 og ser enda ut til å vare lenge. Mye venting. :( Benyttet ventingen til å bestille Snabb intaksrør og innsugsspacer.
innsugsspacer?
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD
For å redusere varmeoverføring fra motor til innsug som skal gi økt effekt.
ARDTCVmontert. Skal rense K&N filteret før den blir testet ut. Ble ganske overrasket når jeg så hvor mye skitt som var på det :S
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD
Liten uppdate.
Portet litt på eksoshuset på den nye KKK'n
Før:
Etter å ha pyntet litt på wg klaffen:
Portet litt inni og rundt wg hullet. Portet også opp wg hullet noe.
Pusset også over den utvendig for å få vekk skarpe kanter og støpeskjegg slik at det ikke sprekker like lett.
Her er litt av materialet som ble tatt av innvendig:
Har og gjort tre ting med bilen i dag.
1. Montert ARDTCV. Og jeg må si. Hvilken himla forskjell!! Nå drar den som fy fra lavt ned i registeret til nesten rødmerkinga, så det spørs om den orginale ikke har vært helt i orden.
2. Satt på Simons racepipe. Ble litt grommere lyd, men ikke mye. Hørte nesten ikke forskjell når jeg startet den etterpåMen den synger fint ved pådrag! :-D
3. Vasket K&N filteret da jeg synes det var meget skittent!
det er det samme jeg opplever med race pipen og, stille og rolig på tomgang og rolig kjøring men drar man den ut synger det godt
Ja det er akkurat sånn man vil ha det.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Blir jo ikke kvitt all varmeoverføringa pga boltene i innsuget er i stål som har en god ledeevne. Er vel også mest utsatt på gamle forgassermotorer hvor kjølevannet går i innsuget og der hvor bensin/luftblandinga blir foretatt i forgasseren før innsuget. Her sitter jo dysene helt ved enden av innsuget og sprøyter inn i toppen som har driftstemperatur så forhåpentligvis vil det ikke skape problemer..
Ser ut som det løser seg med turbo lagrene også. Volvo sin K24 deler tydeligvis lagre med de mindre K14 og K16 turboene.