Det er mer eller mindre samme apparata. Det Rilon selger heter WSME 250 og har Digitalt ampere meter og litt mer justerings muligheter + tilkobbling for fotpedal.
Det her skal funke mer enn nok for hobby bruk. Har ikke fått prøvd det enda siden jeg ikke har fått tak på Argon og tråder enda. Men han jeg kjøpte det av sa det funker fjell til "vanlig" bruk.. Var 6500,- han skulle ha iaf![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
har sveisa litt tig jeg , mest med dette : http://www.generalwelding.co.uk/imag...ter3500MLS.jpg
om det du skal/har kjøpt er et godt apparat må jeg nesten invistere selv xD
Det kemppi apparatet koster "litt" mer enn 6500. Men er en drøm å tig'e med da
Det aller beste er nok kompinert tig/mig. Iallefall om man har verksted så man slipper å drasse rundt på det.
Sikker på at du skal bruke argon? Når vi kjøpte et esab tig AC/DC anbefalte han på butikken å bruke en annen gass, mulig det var mison AR, den kunne vertfall brukes på ac og dc sveising. Det var pga argon er "helseskadelig", man blir fortere syk av å puste inn argon. Den andre gassen hadde akkurat samme egenskapene som argon, men var ikke like skadelig.
Men uansett endte det opp med en argon flaske fordi dem ikke hadde inne den andre gassen :P Det er sikkert noen her inne som er sveisekyndige som kan svare på hvordan gass det er jeg snakker om.
Kjempe morro å sveise tig, jeg hadde selv aldri prøvd verken TIG eller å sveise alu før vi kjøpte apparatet, men etter litt trådforbruk å elektrodesliping får man det greit til
6500,- var rimelig for et ac/dc apparat!
Hvis det finnes ett miljø/helsesvineri og en ufarlig gass å velge mellom, så ta den med mest guffelure i. Jo mere gørr jo bedre fungerer det...
Lars:
Har planer om å få gjort det i løpet av 3 uker, dreieren på jobben er tilbake med nystøpt hoft og greier.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Jeg bruker ren argon. det bruker de på verkstedene bortover også. misjon 18 til vanlig mag sveising
One Ring to rule them all
Argon er jo ein av dei reinaste og greiaste grunnstoffa som finnast, og Mison er jo stort sett Argon.«Mison» er handelsnavn på en gassblanding av Argon (Ar), kulldioksyd(CO2) og NO.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Ok, det er gøtt. Har en 20L med Mison18 som jeg bruker til MIG'n vet dere om det går mye gass til TIG sveising? Om det ikke gjør det så kan enn jo kjøpe en 5L isteden for å måtte leie en 10-20L..
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Går vell ca halvpartenjeg tror krana mi står på 5liter i minuttet.
Noen som vet hva slike store flasker koster å fylle på med Argon?
One Ring to rule them all
Det er jo bra at det ikke går noe mer iallfall.. Får se hva som går å få tak på..
Vet ikke helt åssen det er med Argon, men for 20L Mison18 betaler jeg ca1700,- i året. Også er det ca 870,- pr fylling.
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Tror argon er dyrere... :/ men jeg skal prøve å "tyvfylle" litt fra et verksted![]()
One Ring to rule them all
Får ikke fylt over mer enn halvparten uansett uten en fyllings stasjon det som suger.
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Vet. men 1600kr som jeg betalte for misjon 18 sist kunne jeg brukt på andre ting følte jeg![]()
One Ring to rule them all
Men på en annen side, får laga sveisa mye grom deler for 1700 spenn med gass å om enn er litt oppfinsom:P
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Helt klart verdt timesprisen![]()
One Ring to rule them all
Ja mener det hehe.
Litt leit å måtte ha 4 gassflasker stående på et sted men:P
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Sånn, da har jeg vært nede å henta meg en 20L med Argon. Det koster akkurat det samme som Mison18.
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Garasjefest idag!! Noen som er med?
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Hva legger du i det? Poppe brune, eller hva? Kunne vært artig å sikla litt på en 200serie !
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Tanken var jo å sveise litt 244 å drekke meg så drita at sveisen blir rettere om jeg lukker igjen øya?![]()
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
hahaha![]()
hadde joina om det ikke har vært så langt unna ;p
Adressa da? :P
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.