Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 12 av 54 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 1343

Tråd: Exerqtor's 245 2,8L 16v Turbo Prosjekt: "Oppdatering" 13.01.13!

  1. #276
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Kjøpte det av en kammerat som har begynnt å ta dem inn. Planen var å selge dem for 6500-7000,- Du får ule om du er intr
    Yeah, det frister. Er jo ca 3000 kr billigere enn Rilon AC/DC TIG apparatet som har fått et godt rykte på seg. Har du prøvd å sveise med det enda? Må ha noe som holder og som ikke gjør det umulig for en nybegynner som meg å få en OK sveis .

  2. #277
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Det er mer eller mindre samme apparata. Det Rilon selger heter WSME 250 og har Digitalt ampere meter og litt mer justerings muligheter + tilkobbling for fotpedal.

    Det her skal funke mer enn nok for hobby bruk. Har ikke fått prøvd det enda siden jeg ikke har fått tak på Argon og tråder enda. Men han jeg kjøpte det av sa det funker fjell til "vanlig" bruk.. Var 6500,- han skulle ha iaf
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  3. #278
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Det er mer eller mindre samme apparata. Det Rilon selger heter WSME 250 og har Digitalt ampere meter og litt mer justerings muligheter + tilkobbling for fotpedal.

    Det her skal funke mer enn nok for hobby bruk. Har ikke fått prøvd det enda siden jeg ikke har fått tak på Argon og tråder enda. Men han jeg kjøpte det av sa det funker fjell til "vanlig" bruk.. Var 6500,- han skulle ha iaf
    Oki. Må nesten ha tilkobling for fotpedal da . Men er uansett en veldig god stund til jeg eventuellt handler meg et apparat, så mye kan ha skjedd på den tid . Men interessert i å høre hvordan det er å sveise med når du har fått prøvd det litt.

  4. #279
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Oki. Må nesten ha tilkobling for fotpedal da . Men er uansett en veldig god stund til jeg eventuellt handler meg et apparat, så mye kan ha skjedd på den tid . Men interessert i å høre hvordan det er å sveise med når du har fått prøvd det litt.
    Tja vet ikke jeg. Aldri sveisa tig før, det lille jeg skal tigge holder det nok til lenge=)
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  5. #280
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    har sveisa litt tig jeg , mest med dette : http://www.generalwelding.co.uk/imag...ter3500MLS.jpg

    om det du skal/har kjøpt er et godt apparat må jeg nesten invistere selv xD
    Det kemppi apparatet koster "litt" mer enn 6500. Men er en drøm å tig'e med da

    Det aller beste er nok kompinert tig/mig. Iallefall om man har verksted så man slipper å drasse rundt på det.

  6. #281
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Det er mer eller mindre samme apparata. Det Rilon selger heter WSME 250 og har Digitalt ampere meter og litt mer justerings muligheter + tilkobbling for fotpedal.

    Det her skal funke mer enn nok for hobby bruk. Har ikke fått prøvd det enda siden jeg ikke har fått tak på Argon og tråder enda. Men han jeg kjøpte det av sa det funker fjell til "vanlig" bruk.. Var 6500,- han skulle ha iaf
    Sikker på at du skal bruke argon? Når vi kjøpte et esab tig AC/DC anbefalte han på butikken å bruke en annen gass, mulig det var mison AR, den kunne vertfall brukes på ac og dc sveising. Det var pga argon er "helseskadelig", man blir fortere syk av å puste inn argon. Den andre gassen hadde akkurat samme egenskapene som argon, men var ikke like skadelig.
    Men uansett endte det opp med en argon flaske fordi dem ikke hadde inne den andre gassen :P Det er sikkert noen her inne som er sveisekyndige som kan svare på hvordan gass det er jeg snakker om.

    Kjempe morro å sveise tig, jeg hadde selv aldri prøvd verken TIG eller å sveise alu før vi kjøpte apparatet, men etter litt trådforbruk å elektrodesliping får man det greit til
    6500,- var rimelig for et ac/dc apparat!
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

  7. #282
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Hvis det finnes ett miljø/helsesvineri og en ufarlig gass å velge mellom, så ta den med mest guffelure i. Jo mere gørr jo bedre fungerer det...
    Lars:
    Har planer om å få gjort det i løpet av 3 uker, dreieren på jobben er tilbake med nystøpt hoft og greier.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  8. #283
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Hvis det finnes ett miljø/helsesvineri og en ufarlig gass å velge mellom, så ta den med mest guffelure i. Jo mere gørr jo bedre fungerer det...
    Lars:
    Har planer om å få gjort det i løpet av 3 uker, dreieren på jobben er tilbake med nystøpt hoft og greier.
    Blir nok rein argon. ut fra det jeg har lest så er det brukt veldig ofte. har stilt spørsmål her tidligere å. men har aldri fått noe svar.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  9. #284
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker ren argon. det bruker de på verkstedene bortover også. misjon 18 til vanlig mag sveising
    One Ring to rule them all

  10. #285
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    «Mison» er handelsnavn på en gassblanding av Argon (Ar), kulldioksyd(CO2) og NO.
    Argon er jo ein av dei reinaste og greiaste grunnstoffa som finnast, og Mison er jo stort sett Argon.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #286
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Ok, det er gøtt. Har en 20L med Mison18 som jeg bruker til MIG'n vet dere om det går mye gass til TIG sveising? Om det ikke gjør det så kan enn jo kjøpe en 5L isteden for å måtte leie en 10-20L..
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  12. #287
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Går vell ca halvparten jeg tror krana mi står på 5liter i minuttet.

    Noen som vet hva slike store flasker koster å fylle på med Argon?
    One Ring to rule them all

  13. #288
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Det er jo bra at det ikke går noe mer iallfall.. Får se hva som går å få tak på..

    Vet ikke helt åssen det er med Argon, men for 20L Mison18 betaler jeg ca1700,- i året. Også er det ca 870,- pr fylling.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  14. #289
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Tror argon er dyrere... :/ men jeg skal prøve å "tyvfylle" litt fra et verksted
    One Ring to rule them all

  15. #290
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Får ikke fylt over mer enn halvparten uansett uten en fyllings stasjon det som suger.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  16. #291
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Vet. men 1600kr som jeg betalte for misjon 18 sist kunne jeg brukt på andre ting følte jeg
    One Ring to rule them all

  17. #292
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Men på en annen side, får laga sveisa mye grom deler for 1700 spenn med gass å om enn er litt oppfinsom:P
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  18. #293
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Helt klart verdt timesprisen
    One Ring to rule them all

  19. #294
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Ja mener det hehe.

    Litt leit å måtte ha 4 gassflasker stående på et sted men:P
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  20. #295
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sånn, da har jeg vært nede å henta meg en 20L med Argon. Det koster akkurat det samme som Mison18.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  21. #296
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Garasjefest idag!! Noen som er med?
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  22. #297
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hva legger du i det? Poppe brune, eller hva? Kunne vært artig å sikla litt på en 200serie !
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #298
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Tanken var jo å sveise litt 244 å drekke meg så drita at sveisen blir rettere om jeg lukker igjen øya?
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  24. #299
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hahaha
    hadde joina om det ikke har vært så langt unna ;p

  25. #300
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Adressa da? :P
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 12 av 54 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Mcnugget: Volvo 940 LT prosjekt, vurderer å selge!
    By mcnugget in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 375
    Siste post: 06/12/14, 13:01
  2. Tarell S70 Turbo "hverdagsbil". Ny oppdatering
    By Tarell in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 78
    Siste post: 02/07/13, 18:30
  3. Svar: 42
    Siste post: 23/09/11, 21:48
  4. 850freak: The Lady 850 Prosjekt siste Oppdatering 11.06.2011
    By 850freak in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 88
    Siste post: 11/06/11, 19:45

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •