Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  195
Side 27 av 58 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 ... SisteSiste
Viser resultater 651 til 675 av 1436

Tråd: hgnubel: V70R AWD

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Takk for eit utfyllande svarVeit at owatrolen trenger seg igjennom plateskøyter(er jo ikkje 100% tett der i teorien sidan den berre er punkta med jamne mellomrom) men kan være som du seier at detta trekker etter kvertSpørs om eg skal prøve meg på detta på 242en!Blir enten det eller owatrol i hulromma..

Edit: Har du "litt" bedre bilder av bilen etter du spraya?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Registrerte brukere Bassan sin avatar
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Sandefjord
    Antall takk

Standard

Techlyen fra Wurth, haru noe erfaring med den? heter vell understells masse

Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard Re: hgnubel: V70R AWD

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Takk for eit utfyllande svarVeit at owatrolen trenger seg igjennom plateskøyter(er jo ikkje 100% tett der i teorien sidan den berre er punkta med jamne mellomrom) men kan være som du seier at detta trekker etter kvertSpørs om eg skal prøve meg på detta på 242en!Blir enten det eller owatrol i hulromma..

Edit: Har du "litt" bedre bilder av bilen etter du spraya?
    Hvis Owatrol trenger seg igjennom så tror jeg nok dette også gjør det

Skal se om jeg får tatt bedre bilder, men jeg har vanligvis ikke tilgang på løftebukk eller et sted å jekke opp bilen så kan ikke love at det blir noe særlig bedre med bilder bare under kanten på bilen mens den står i gaten :(
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Sitat Opprinnelig postet av Bassan Vis post
    Techlyen fra Wurth, haru noe erfaring med den? heter vell understells masse
    Ingen erfaring med den dessverre... Men imponert over würth i andre sammenhenger så tviler på at de selger skit.

Den tectylen jeg har erfaring med er den som er tykk og ekkel som tjære å påføre, og som tørker ut, sprekker opp og fanger fuktighet på baksiden... Noe som selvsagt ikke er et stort problem hvis det inspiseres av og til og ikke bare glemmes i årevis...
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Hvem sier jeg ikke tok røntgen?!
    Okei, jeg innrømmer det... Jeg tok ikke røntgen av loddingene, og det viste seg når jeg åpnet boksen på ny i kveld at det var flere loddinger som nå hadde synlige sprekker... Så jeg loddet over alle skikkelig på nytt og forseglet boksen som sist, bortsett fra at jeg må ha bilen på veien tidlig i morgen og rekker ikke la silikonen herde over natten innendørs slik som sist.

Fylte på godt på med silikon, lot det stå inne en halvtimes tid, og så tok jeg to runder svart elektrotape over skjøten for at det skulle skjermes litt mens jeg monterte boksen i bilen. Totalt tok det ca 2,5 timer, "litt" kjappere enn sist

Krysser fingrene for oppstart i morgen!
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Krysser fingrene for oppstart i morgen!
    Problemfritt en liten første kjøretur i hvert fall

Et lite sammendrag, siden dette forhåpentligvis nå er siste problemet jeg har med
    ABS
    -feilkoder på en stund...

Det var altså
    ABS
    +Tracs lyset som kom på igjen litt etter boksen ble åpnet sist. Feilkoder på kommunikasjon med boksen, og to eller tre sensorer. Den gang loddet jeg bare strømtilførselen som var eneste jeg da så hadde sprekker. Så kom feilmeldingene etter hvert tilbake, med feilkoder kun på venstre sensor foran. Så ble det venstre sensor foran, speedometersignal for lavt og speedometersignal mangler (da blir hastighetsvisningen på speedometeret erstattet med det røde kriselyset for alvorlig feil på bremsesystemet... lite kjekt). Venstre sensor ble byttet,
    ABS
    -kranser inspisert.. Hver gang jeg gjorde noe så var feilen borte alt fra to minutter til tre dager. Så begynte jeg å rense kontakter og sette de inn med lavtemperaturfett, og feilen var gjerne borte en uke før de kom igjen. Nå begynte også lignende mer generelle feilkoder på kommunikasjon med boksen å dukke opp, så her var noe riv ruskende galt. Prøvde en gang til med kontaktrens bare for å utelukke det helt før jeg bet i det sure eplet og tok ut boksen igjen for ny lodding.
    Sist endret av hgnubel; 18/10/12 kl 09:07
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Og så la jeg merke til en slange på røret mellom IC og innsugsmanifold som virket løs i går. Viste seg at jeg kunne dra den rett av med engangsklemmen på. Byttet til en ny og frisk klemme fra Tess nå og fikk festet den skikkelig.

Tror slangen må ha noe å gjøre med utjevning av trykk over gasspjeldet, for den så ut til å gå inn på høyre side av innsuget via en Y-kobling som kan være en slags ventil.. bilde kommer!

Edit: Bildet ble rævva :( Men den tredje slangen inn på denne Y-koblingen gikk til toppen av bremseservoen av alle merkelige steder... Noen som vet hva dette er?
    Sist endret av hgnubel; 18/10/12 kl 15:37
    --

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

er vel vakumet som gjør at bremseservoen faktisk er en bremseservo, uten at jeg kan forklare noe nærmere. sleit med samma på Turid i forbindelse med motorbyttet.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Da var de to enkle slangene til
    TCV
    byttet, de gamle var mer morken enn jeg hadde trodd. Den til wastegate-klokken var så morken at den røk da jeg dro for å få den av nippelen.

Men den tredje slangen som går fra toppen av
    TCV
    og inn på undersiden av kompressorhuset på turbo var vanskelig å nå, og i hvert fall se... noen som har tips til å ta denne uten å krype under bilen? Sistnevnte er gjerne mye enklere enn noe annet, men da må jeg frem med jekken som jeg ikke gjør i lunchen på jobb i hvert fall
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Venstre caliper foran byttet for å få plass til vinterfelgene... og vinterdekk montert Fikk ikke tid til å gjøre noe særlig kjekke ting som å vaske hjulbue, ta bilder, etc :(

Rakk en kjapp avspyling på selvvasken av både sommerfelger og bil, det er da noe.
    --

Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

Venstre caliper foran byttet for å få plass til vinterfelgene... og vinterdekk montert Fikk ikke tid til å gjøre noe særlig kjekke ting som å vaske hjulbue, ta bilder, etc :(
    Mulig jeg har gått glipp av noen innlegg her nå...? Hvorfor bare venstre caliper som var problemet? Og hvorfor bare bytte den ene til noe mindre liksom? Man skal da vitterligen har "symmetrisk like" caliptere på begge sider slik at bremsene tar likt?
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Antall takk

Standard

Og calipperne skal da være lik uansett om du har 280 eller 302 bremsene, enest bøylene som er forskjellige (og bremseslanger da).

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Mulig jeg har glemt å skrive det her (har garantert tømt frustrasjonen min andre steder)... Venstre caliper begynte å henge på ferieturen i sverige i sommer, og det ble akutt en fredag kveld. Lørdag var alle volvobutikker og verksteder jeg kunne finne stengt(!), og da ble Biltema løsningen. Biltema-caliperen er "lik" original, men godset er litt tykkere slik at den bygger 3-4-5mm lengre utover mot felgen. Var ikke noe problem på sommerfelgene, men nå som vinterfelgene på triste 16" skulle på var det ikke plass :(

Vet ikke om vekten var forskjellig, men det er vel ikke usannsynlig. Kanskje jeg har hatt noen flere gram mer ufjøret vekt på ene siden enn andre siden, men ikke noe som har plaget meg i trafikken...

Fordelen er at jeg endelig fikk panikk-kjøpt meg momentnøkkel, og litt annet nyttig småplukk man normalt ikke har med seg på ferie

Edit: jeg har naturligvis 302mm skivene, og det er nok gjerne meningen dette skal gå akkurat hvis man har de mer vanlige 280mm skivene og 16" felger. Det er jo en rimelig vanlig kombinasjon...
    Sist endret av hgnubel; 29/10/12 kl 10:53
    --

14. Takk mrstfu takket for denne posten
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Og calipperne skal da være lik uansett om du har 280 eller 302 bremsene, enest bøylene som er forskjellige (og bremseslanger da).
    Faktisk, hvis du ber en Volvobutikk skaffe deg ny caliper foran nå så får du beskjed om at du må bytte bøylen også, fordi "Volvo har en ny caliper/ombygging til disse bilene, og vi kan ikke garantere at det passer hvis ikke både caliper og bøyle byttes". Eneste forskjellen jeg så var at det var Torx på glideboltene i steden for 7mm unbrako

Er jo greit å bytte bøylen også når man først er i gang såklart...
    --

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Faktisk, hvis du ber en Volvobutikk skaffe deg ny caliper foran nå så får du beskjed om at du må bytte bøylen også, fordi "Volvo har en ny caliper/ombygging til disse bilene, og vi kan ikke garantere at det passer hvis ikke både caliper og bøyle byttes". Eneste forskjellen jeg så var at det var Torxfeste på glideboltene

Er jo greit å bytte bøylen også når man først er i gang såklart...
    Det er jo litt rart, har bytta kalipperet på våre 2000, var ingen endring der, reint bortsett frå den omtalte torxen.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Antall takk

Standard

da var det nok bare en merkelig kjent disclaimer fra et selskap som ikke vil ta ansvar I TILFELLE!
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Da har bilen nytt godt av en ny omgang nanolotus-forsegling av frontruten, og nyvaskede viskere. Sist jeg la forsegling på ruten tenkte jeg det kunne være lurt å bruke en bomullspad (slik som kvinnfolk fjerner sminke med) til å fordele selve nanoforseglingen, lik en del andre lignende produkter anbefaler. Det gikk helt skeis med ca 0 effekt, derfor nytt forsøk nå.

Viskerene hadde jeg egentlig tenkt å bytte da de er ca et år gamle, men etter en kjapp og enkel vask på en bensinstasjon (som jeg burde gjøre oftere tydeligvis) ble de som ny. Plukket dem av og vasket de grundig i dag, og satte de inn med gummifornyer som jeg håper har mer positiv enn negativ effekt...

Dette er Hella-viskere fra Hellanor (WB93), kostet litt men virker mye bedre enn gjennomsnittelige "bensinstasjonviskere" a'la Champion og hva de nå heter de jeg har hatt før. De har jeg jo måttet bytte minst en gang i året, så hvis disse fra Hella nå fortsetter å virke som nye som de er over året gamle så skal jeg ikke klage på det

Edit: 7. september i fjor ble de montert ser jeg..

Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    da var det nok bare en merkelig kjent disclaimer fra et selskap som ikke vil ta ansvar I TILFELLE!
    Antagelig. Det virker ikke som det er veldig mange hos autoriserte Volvoverksted som vet noe om biler eldre enn nybilsgarantien... eldre mekanikere som kan "alt", eller de med spesiell interesse for akkurat den modellen såklart, men ikke gjennomsnittsmannen/damen på delelager eller verkstedsmottak. Egentlig ikke veldig rart at det er sånn, men litt trist er det jo...
    Sist endret av hgnubel; 01/11/12 kl 14:09
    --

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

De gamle kalipperholderne kan du sende til meg (garantert vederlagsfritt)
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    De gamle kalipperholderne kan du sende til meg (garantert vederlagsfritt)
    Takk for tilbudet, men de er allerede pantet hos Volvo Tror jeg fikk igjen 205kr pr stk eller noe slikt.. Både kaliper og holder er "byttedeler", eller det er i hvert fall den løsningen min lokale forhandler foretrekker.
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Apropos bremser, noen som jobber med eller kjenner noen som maskinerer deler?

http://volvospeed.com/vs_forum/topic...-bbk-by-volvo/
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Da var gummimatter til bilen ankommet huset, ble vasket litt med GreenClean 1:15 bare for å få vekk transportstøv. Skal kle dem med Carpro PERL før de havner i bilen. Fikk tatt en av mattene i kveld, men tok for lang tid å tørke alle kriker og kroker så resten skal få lufttørke.

Vaskeustyret (og badeballen til junior) klart...

Spraye på, børste lett over bare for å være sikker på at såpen fordeler seg overalt.

Lot såpen virke et minutt eller to mens jeg prøvde å ta tøffe bilder

50/50 med Carpro PERL 1:3 Dette var bare få minutter etter påføring i går kveld, får ta noen bedre 50/50 bilder når jeg kommer hjem i kveld og alt er helt tørt.

Edit:
    50/50 med helt tørre matter. Ikke så lett å se, men den til venstre er behandlet, og virker litt svartere, og litt mer shiny

Og så tok jeg tredje og siste strøk 2k klarlakk på motorbeskyttelsesgitteret. Er helt sikkert ikke verdens beste fremgangsmåte, men håper det blir holdbart. Da er det altså: slipt ned til bart metall, syregrunnet, malt med tre strøk 2k maritim grunning som skal ha veldig gode egenskaper mot saltvann og være "tett" i seg selv, sprayet med fire strøk 419 "silver sand metallic" som jeg hadde til overs fra gamlebilen, og nå til slutt tre strøk 2k klarlakk. Takk til Lakkspesialisten for fine produkter
    Sist endret av hgnubel; 27/11/12 kl 21:18
    --

Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Antall takk

Standard

Hvorfor brukte du syregrunning, er gitteret laget av aluminium?
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Sitat Opprinnelig postet av Robert H. Vis post
    Hvorfor brukte du syregrunning, er gitteret laget av aluminium?
    Det er stål Brukte syregrunning av samme grunn som jeg brukte alt annet: jeg trodde det var en god idé.. jeg har jo ikke peiling på lakk Edit: eller grunning.

Finishen ble helt ok synes jeg. Angrer litt på at jeg brukte kost på den maritime 2k grunningen, for det ble ikke jevnt... Men så må bilen jekkes opp før dette synes, hadde ikke gjort dette på panseret

Tar litt bilder i kveld, får kanskje tid til montering også..
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Ble ikke noe montering av gitter i går, men kanskje i morgen... Slik ser det ut nå, pent parkert på katteteppet i kjelleren:

Og så er jo gummimattene på plass i bilen, prøve å dokumentere det også. Før:

Etter:

Den behandlingen de fikk med CarPro P.E.R.L. var ingen stor suksess synes jeg, det ble akkurat litt glattere enn man forventer når man setter seg inn i en bil, men virker som det ganske fort blir slitt bort fra toppene og bare blir liggende som et underlag mot møkk i kriker og kroker. Håper på det.

Førermatten var desidert mest skitten av alle såklart. Gav den en runde med børste og ren Surfex HD (dette er kraftigste såpen jeg har til bil, og brukes gjerne utblandet med vann i 1:20-1:30...). Det virket ikke som det tok så mye, så i desperasjon kjørte jeg den på 60 grader i vaskemaskinen med Surfex HD som såpe. Da ble den slik etter den tørket, ser fremdeles ganske skitten ut:

Må finne på noe lurt, gjenta prosessen over, eller kjøpe ny matte tror jeg...
    --

Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Førermatten var desidert mest skitten av alle såklart. Gav den en runde med børste og ren Surfex HD (dette er kraftigste såpen jeg har til bil, og brukes gjerne utblandet med vann i 1:20-1:30...). Det virket ikke som det tok så mye, så i desperasjon kjørte jeg den på 60 grader i vaskemaskinen med Surfex HD som såpe. Da ble den slik etter den tørket, ser fremdeles ganske skitten ut
    Må korrigere meg selv her, gikk over med CG GreenClean 1:15 og børste, og det dro ut MYE møkk som Surfex åpenbart ikke har brydd seg om! Skal ikke si den ser ny ut, men i våt tilstand ser den i hvert fall ren ut. Håper det ser like greit ut tørt
    --

Side 27 av 58 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. hgnubel: Volvo 850-foredling...
    By hgnubel in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 246
    Siste post: 01/03/11, 19:30
  2. Drivlinje S60/V70R?
    By GMV in forum Motor og gir
    Svar: 3