Aner ikke![]()
Har en kjenning som hadde noe 1/2" rør liggende + rørbøyer![]()
Det jeg fikk var galvanisert stålrør.
Så laga jeg meg denne flensen:
Skal sveise fast røret til flensen.
Om du finner ut hvor du kan kjøpe rør er jeg ivrig etter å få høre![]()
Skjønner
Jeg laga denne selv fra et flattjern
Men om flensen din ikke er i alu så er det bare å sveise fast rør da! Jeg mener dette ville vært den mest holdbare løsningen
Kan alltids prøveEr flere som bruker å gjøre dette ved oppgradering til større turbo på org grenrør
Åssen har du klart å lage en så fet bil uten verktøy a gutt?
Da var det på tide og oppdatere igjen!
Fikk ENDELIG pakken med wastegate, pakninger og flenser!
HKS kopi Modell 1 50mm wastegate, 1,6 bars fjær
Montering av wastegate:
Hmm, her må det tilpasses:
Kappe litt:
Slipe litt:
Frese litt:
Ferdig:
Bytta ut 0,55 bars fjæra med en på 1,6 bar. Jævlig stram!
0,55 bar vs. 1,6 bar:
Wastegate montert:
Grenrør med wastegate på motor:
Fikk 4" KN filter, 23cm og 3m AeroQuip AN10 slange:
Litt eksosdeler, til downpipen bl.a
Skal skaffe bolter til å feste turboen med i morgen så får jeg besøk av en kompis som kanskje kan ordne meg ett rør til oljereturen, skaffet meg en flens i stål nå.![]()
Gött![]()
'66 Volvo Amazon 121
'95 Volvo 945 - 18 årsvogn! /solgt
se her jaer vel ikke mye igjen nå bortsett fra småtteriet
![]()
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Handler du røra dine hen?
Hvordan er det å skru fast ajden røret med motor i bil? Ser ut til å bli jævli på skruene under?
Gikk bra til meg. Det var i 240 da. Men anbefaler å skru på turbo til grenrør løst. Blir trangt å få stramma turboen om grenrøret er montert på motor
Litt fra dagens økt
Satt i gitter i luftinntakene i panser, skal også limes så de ikke flytter seg.
Fikk tak i bolter i riktig lengde så da ble det turbo montering gitt, med rustfri pakning og koblet til oljeturen.
Slik ligger oljeturen:
Fikk ikke gjort så mye idag, var å så på Rune Kittelsen's nye 940 rallybil de holder på med karosseribytte på. 270 hk sugehester, sekv.girkasse til 100k, sellholm/øhlins understell og drivverk, letta, flytta motor lenger bak++ Skaffa han noen knuste frontlykter og fikk lært litt og snakket litt bilsport![]()
Nok reklame, lurer på om jeg har montert tomg.regulator riktig??
Vil dette funke tro?
![]()
ser ganske riktig ut den tomgangsregulatoren ja. ser ganske riktig ut med turbo å wastegate å![]()
Fått bredbåndslamdba og bensintrykks manometer i dag
Oljekjøler, div koblinger, alu rør og silikonslanger ligger på posthuset.
Vi fikk også laget en mal for oljereturen, så får han laget den ordentlige i ett 1/2" rør og sveist returflensen på mandag, var på tess og skaffet 19 mm oljeslange og klemmer, så alt er klart til TIRSDAG da skal bilen endelig få litt vekt i fronten igjen
(hvis jeg får lånt elefantjekken til en kamerat OG slangene til varmeapparat er kommet på posten)
Var også å hentet litt felger igår og idag, så tilsammen nå har jeg:
- 4 stk 18" til bruk, Federal 225/40 dekk
- 2 stk 17x8 til å ha foran på bane, mangler dekk, kanskje Toyo R888 215/40?
- 4 stk 17", 11 stk 16" alu, 13 stk 15" alu, med alt mulig dekk, kort levetid uansett så![]()
Har oppdatert første posten![]()
Ryddig oppdatering i første post jaNesten så jeg må stjele (A)
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car