Eg har koblet motstand inn på samme kabler som deg på 3 biler, og det har funket som det skal.
Eg har koblet motstand inn på samme kabler som deg på 3 biler, og det har funket som det skal.
enda mer forvirrende. du får det til å fungere slik det er koblet.
DATASPRUT neste eller? totalt forvirra jeg nå...
jupp... har nå i alle fall et ferdignett som ev. er bare å koble om til riktig eller da til nye kabelstrømper og slikt.
fikk bekreftet fra Gaupe at han også har koblet dysemotstandene slik som i guiden her nå. dog er hans tanke rundt det at ev. skaden med å ha det slik er at dysene kan gå dunken etter hvert. uvisst hvor sannsynlig eller hvor fort\tregt det ev. kan gå.
men da er egentlig min forventning slik at dere som er verdensmestere for å bruke det ordet da og ikke lager how to for deres etterfølgere men vet hvordan dette skal gjøres og har gjort akkurat dette før:
send meg bilde eller legg ut HVOR den 1-4 skjøten kommer på 12V\strømledningen til dysene er, slik at man kan flytte denne kabelmatten dit og få det riktig. hvis ingen klare å komme med det på LH2.4 nettet til 240 så har jeg ikke mye tro på at det finnes mange som har gjort dette før som skal si så mye at det blir feil, uten å ha gjort det da som man krever, 100% riktig.
håper noen har bilder eller slikt som forklarer HVOR 12V kabelen forgreiner seg fra 1-4 ledere til dysene på riktig plass!!! så skal jeg alltids redigere og gjøre om dette så det blir riktig om det faktisk ER feilkoblet, når folk har fått det til å fungere slik det er her nå.
sorry er litt matt nå...
syns den how too greian så bra ut jeg men vis man er usikker på om det fungerer, så er det vel bare og prøve? er vel plug an play på biler som alerede er ombygd?
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Gjorde det likt som deg kodja, bare at jeg har 4 motstander, altså ikke en kontakt. Klipte opp 4 stk grønne kabler, og loddet 1 motstand på hver, etter forgreiningen. Motor startet med en gang, og ingen problemer. Du har gjort riktig.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
sant. fungerer sikkert som flere her sier og det er jo greit og bra
men er veldig, med trykk på VELDIG!!! irritert over at den a-FK guiden får lov å ligge slik den ligger når tydeligvis mange vet at det er feil og det ikke har blitt redigert eller oppdatert med riktig informasjon. så ber moderator fjerne det og heller legge en notis om at riktig måte kommer snart! for jeg skal gjøre om så motstandene kommer på + kabelen ettersom det tydeligvis er korrekt koblingsmåte i forhold til hvordan det skal være, selv om motstand på jordingen slik det er i guiden min og a-FK fungerer til folk, når jeg finner ut hvor den splitter seg, ev med hjelp fra R.G. som er enste her som ikke bare farer med prat men faktisk hiver seg på og ønsker å bidra med litt hjelp til en skikkelig HOW TO som er RIKTIG
dere skjønner garantert at jeg er frustrert for så krass bruker jeg sjelden å være... men men det ordner seg når det er korrigert i ledningsnettet.
har ellers vært på Svendsen Eksos og bestilt meg Dynamax SuperTurbo twinpipe demperen som en liten trøstegave til meg selv.
spotta deg på sluppen i dag tror jeg :P
Ser ingen grunn til at det skal by på noen problemer om du har motstandene på pluss eller minus, da du kobler de inn i serie uansett med dysene.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Det funker helt likt uansett som Jokke antyder, ingen fare noen av delene.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
hvis du er usikker på hvem av de to fargene som går inn til hjernen så kan du skru ut en liten skrue på kontakten til hjernen å se på et koblingsskjema hvilket nr som går til dysene å sjekke hvem av de to fargene som går inn på det numeret, men da må du også vite hvilket år ledningsnettet er i fra å du må sjekke et koblingsskjema for det året finner riktig koblingsskjema på 240.se
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
den til bensin hjernen
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
monterte den originale Oljetrykksgivern. en utgang for måler og en til oljevarsellampa. er med overgangskabel fra rundstikk til flatstikk.
rensa bunnpanna godt inni og pussa over pakningsflaten så den skal være rein.
ny bunnpannepakning of course.
ferdig overpussa bunnpanne...
sprang jo seff inn og henta oljetempgivern for å skru inn den før jeg malte opp... og TROR dere ikke jeg klare å prestere å skru til litt for mye sen den fordømrade givern knakk inni der da... banna småting som skal forhindre at jeg noen gang skal bli ferdig med den skiten her altså! får jeg ikke malt opp før jeg får ut DEN saken heller nå da!
denne greier vi nokk ikke å sveise ut alikevell ser jeg nå, som du har hatt opp bilder.. den er av messing .l.. du kan vell sikkert enkelt borre ut vill jeg tro, med et bytt fint borr, så kommer denne sikkert som varm kniv i smør
Aaaalt for mange biler. Allt selges..
Auda
Liker at det er så rent og pent
Men jævlig surt med givern
Btw, har ikke gidda å målt formotstandene? Skal hive inn LH2.4 i en bil selv nå, og kunne tenkt meg å vite verdiene på motstandene så jeg bare kan lodde inn noen helt vanlige motstander
Då må prøve å få til ein vinkel på den oljetrykkgivaren, den der kjem veldig nært eksosmanifoldet, følgte det ikkje med ein vinkel?
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Kevin: aight.. da sier vi det så til neste helg.
Torra: har ikke noe å måle med, men i den ÜBERFANTASTISKEGENIALE KORRETE a-FK guiden så ligger det delenr på noen motstander du kan bruke, OM DE stemmer da....
Gaupe: joda fulgte med, men syntes nå den kom enda nærmere manifolden Med vinklene på skal se litt nærmere, har sett de montert med vinkelen også ja.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L