takk takk
håper jeg er ferdig til treff på frøya men får se
okei, ja det er sikkert at det var![]()
har ikke det vett, er plana å bli ferdig til frøya treffet.. i værste fall får man vente en uke å ta det på lånke i stedet
har ikke tig apparat desverre :P
så må få tak i noen som kan ta det hehe![]()
Fått litt deler idag også, luftfilter, eksospakning til turbo, v-bands klemmer, an fittings osv
skal få punkta innsuget idag også, så jeg får laga bunn og topp, samt rør til gasspjeldet.
skal høre med en videregående skole om de kan lage en gassrulle til meg, som festes direkte på spjeldet så jeg slipper flere modsi alu såklart
slik som dette:
den skal ha samme mål som den originale, bare at den monteres direkte på spjeld, istedet for egen plassering med stag i mellom. som sikkert fler enn bare jeg har erfart kan staget kile seg og henge seg på full gass :P
har også laget en kjapp brakett til 850 tps på 3" spjeld.
bilder kommer![]()
kom på videregående skolen idag, så fikk jeg beskjed om at de kunne ikke garantere at det var ferdig iløpet av neste uke, men jeg kunne få gjøre det selv så da var saken grei
delene:
tps montert..
gassrulla:
mangler bare å montere stopper og borre hull til vaiern..
innsuget punkta sammen, mangler bunn, topp osv enda..
![]()
du kunne skjært innsugsrøra litt finare med vinkelsliparen:P
korleis syns du denna turboen funkar til detta oppsettet?så bra som alle skal ha det til?
Blir gøy.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
amazonbrage: vet, ble kappa slik sånn at jeg fikk røra til å ligge mot hverandre, skal slipe kantene litt rundere så fremt jeg har nok plate til det.
turboen fungerer bra, litt stort eksoshus på min så lader litt seint men sparer drivverket for påkjenning på tidlig turtall da![]()
slipa litt rundere kanter på oversiden, å kappa til plater til topp og bunnplate, laget plater til rail fester og laget lokk bak på innsuget nå
skulle hatt alu rør på 64-65mm innv til spjeldet.. må i værstefall splitte å sveise for at det skal bli stort nok :P
planen for i morgen er å gjenge opp fuel rail å montere an8 koblinger, slipe til dysehull så de er ok, undersøke ang rør løsninger og evt se på grenrøret om jeg får retta det uten å kappe osv..
topp:
bunn:
prøve mont:
![]()
Tøft !
Smart patent å ta utgangspunkt i det innsuget![]()
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Tøft prosjekt![]()
Hvilket innsug tok du utgangspunkt i?
daain: takkerja, enklest å gjøre det slik..
Petz: hyggelig at du liker det
er innsug fra B230E
Svanehalsinnsug fra K-jetronic motorene det der. B21E, B23E, B230E etc
EDIT: Litt sent svar
Ser forresten bra ut!
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
KultKjekt å sjå igjen gammle bilen
![]()
har sveisa avstivning på grenrøret nå, samt laget alt til innsug som skal sveises på mandag
tenkte også å lage noen form for avstivning til turbo fra turbo til toppdeksel e.l.. noen som har tips til dette? skal også lage nytt varmeskjold..
blir det mapping i bremsebenk når du er ferdig eller?
ser bra ut detta![]()
håper på det ja, skal ringe når jeg vet at alt er klart..
takk for det![]()
bare et lite tips er å bytte org. pumpa i tanken
kjørte samme som du med org. matepumpe i tanken og wallbro under bil, det ble problemer med at walbro pumpa sugde falsk luft når vi passerte 270hk på hjula, å da kjørte vi på 3bar i bensintrykk.
okei, takk for tipset. er vell noe å vurdere det da
har aldri hatt problemer med bensin tilførsel enda hvertfall. har ikke kontrollert hvilken pumpe som står i, men regner med den er org..
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
kan ha vert at pumpa mi ikke var helt frisk eller en lekkasje noen stand ja, men greit å være obs på det, kjipt å brenne ett stempel pga no slikt.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L