Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  24
Side 5 av 40 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 979

Tråd: VolvoR-Sport's 242 Turbo - solgt!

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    hehe, okei :P lurer på om de også tok tredje gire på slutten av breisladden? knasa bra hvertfall :P

    litt bilder fra en økt i dag


    dagens dele leveranse


    innsug satt på..


    kjapt bilde med railen, står feil vei pga at hvis jeg snur den nå tar an koblinga i torpedo'n



    trangt?? dette må rettes på


    fant ut at fuel railen fremdeles blir for lang, så den blir kappa slik at den er like lang som en nuke rail, 36cm

    innsuget har jeg begynt på, men har ikke noen til å punkte det sammen enda..
    ser bra ut

    han fant alle gira, kassen låste seg bare etter 3-4 meter. noe var galt vertfall
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  2. #102
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    takk takk
    håper jeg er ferdig til treff på frøya men får se

    okei, ja det er sikkert at det var

  3. #103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    takk takk
    håper jeg er ferdig til treff på frøya men får se

    okei, ja det er sikkert at det var
    hadde ikke vært dumt det nei, har du vekselstrøms tig i garasjen eller?
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  4. #104
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har ikke det vett, er plana å bli ferdig til frøya treffet.. i værste fall får man vente en uke å ta det på lånke i stedet

    har ikke tig apparat desverre :P
    så må få tak i noen som kan ta det hehe

  5. #105
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    har ikke det vett, er plana å bli ferdig til frøya treffet.. i værste fall får man vente en uke å ta det på lånke i stedet

    har ikke tig apparat desverre :P
    så må få tak i noen som kan ta det hehe
    oki, det finnes da sikkert et å få lån't
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  6. #106
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Fått litt deler idag også, luftfilter, eksospakning til turbo, v-bands klemmer, an fittings osv

    skal få punkta innsuget idag også, så jeg får laga bunn og topp, samt rør til gasspjeldet.
    skal høre med en videregående skole om de kan lage en gassrulle til meg, som festes direkte på spjeldet så jeg slipper flere mods i alu såklart
    slik som dette:

    den skal ha samme mål som den originale, bare at den monteres direkte på spjeld, istedet for egen plassering med stag i mellom. som sikkert fler enn bare jeg har erfart kan staget kile seg og henge seg på full gass :P

    har også laget en kjapp brakett til 850 tps på 3" spjeld.

    bilder kommer

  7. #107
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    kom på videregående skolen idag, så fikk jeg beskjed om at de kunne ikke garantere at det var ferdig iløpet av neste uke, men jeg kunne få gjøre det selv så da var saken grei

    delene:


    tps montert..


    gassrulla:





    mangler bare å montere stopper og borre hull til vaiern..

    innsuget punkta sammen, mangler bunn, topp osv enda..

  8. #108
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    du kunne skjært innsugsrøra litt finare med vinkelsliparen:P

    korleis syns du denna turboen funkar til detta oppsettet?så bra som alle skal ha det til?

  9. #109
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Blir gøy.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #110
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    amazonbrage: vet, ble kappa slik sånn at jeg fikk røra til å ligge mot hverandre, skal slipe kantene litt rundere så fremt jeg har nok plate til det.

    turboen fungerer bra, litt stort eksoshus på min så lader litt seint men sparer drivverket for påkjenning på tidlig turtall da

  11. #111
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    slipa litt rundere kanter på oversiden, å kappa til plater til topp og bunnplate, laget plater til rail fester og laget lokk bak på innsuget nå

    skulle hatt alu rør på 64-65mm innv til spjeldet.. må i værstefall splitte å sveise for at det skal bli stort nok :P

    planen for i morgen er å gjenge opp fuel rail å montere an8 koblinger, slipe til dysehull så de er ok, undersøke ang rør løsninger og evt se på grenrøret om jeg får retta det uten å kappe osv..

    topp:


    bunn:


    prøve mont:

  12. #112
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Tøft !

    Smart patent å ta utgangspunkt i det innsuget
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  13. #113
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. juli 2010
    Sted
    Sunndalsøra
    Innlegg
    167
    Antall takk

    Standard

    Tøft prosjekt
    Hvilket innsug tok du utgangspunkt i?

  14. #114
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    daain: takker ja, enklest å gjøre det slik..

    Petz: hyggelig at du liker det

    er innsug fra B230E

  15. #115
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Svanehalsinnsug fra K-jetronic motorene det der. B21E, B23E, B230E etc

    EDIT: Litt sent svar

    Ser forresten bra ut!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  16. #116
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. jan. 2010
    Innlegg
    32
    Antall takk

    Standard

    Kult Kjekt å sjå igjen gammle bilen

  17. #117
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har sveisa avstivning på grenrøret nå, samt laget alt til innsug som skal sveises på mandag
    tenkte også å lage noen form for avstivning til turbo fra turbo til toppdeksel e.l.. noen som har tips til dette? skal også lage nytt varmeskjold..

  18. #118
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    blir det mapping i bremsebenk når du er ferdig eller?
    ser bra ut detta

  19. #119
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    håper på det ja, skal ringe når jeg vet at alt er klart..
    takk for det

  20. #120
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    bare et lite tips er å bytte org. pumpa i tanken
    kjørte samme som du med org. matepumpe i tanken og wallbro under bil, det ble problemer med at walbro pumpa sugde falsk luft når vi passerte 270hk på hjula, å da kjørte vi på 3bar i bensintrykk.

  21. #121
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    okei, takk for tipset. er vell noe å vurdere det da
    har aldri hatt problemer med bensin tilførsel enda hvertfall. har ikke kontrollert hvilken pumpe som står i, men regner med den er org..

  22. #122
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    bare et lite tips er å bytte org. pumpa i tanken
    kjørte samme som du med org. matepumpe i tanken og wallbro under bil, det ble problemer med at walbro pumpa sugde falsk luft når vi passerte 270hk på hjula, å da kjørte vi på 3bar i bensintrykk.
    Burde jo ikkje klare å suge falsk luft, om alt var i orden. Men spørs om den gummislangen mellom armatur og pumpe begynte å leke då.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  23. #123
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    kan ha vert at pumpa mi ikke var helt frisk eller en lekkasje noen stand ja, men greit å være obs på det, kjipt å brenne ett stempel pga no slikt.

  24. #124
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    kan ha vert at pumpa mi ikke var helt frisk eller en lekkasje noen stand ja, men greit å være obs på det, kjipt å brenne ett stempel pga no slikt.
    Eg øydela den fleksible slangen, når eg tok armaturet inn og ut av tanken trur eg, erstatta berre med bensinslange. Walbro i tanken på meg, og det blir 984 under bilen.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  25. #125
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    amazonbrage: vet, ble kappa slik sånn at jeg fikk røra til å ligge mot hverandre, skal slipe kantene litt rundere så fremt jeg har nok plate til det.

    turboen fungerer bra, litt stort eksoshus på min så lader litt seint men sparer drivverket for påkjenning på tidlig turtall da
    okei, har du avgasshus 12 eller 14 på den?

Side 5 av 40 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 15 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •