How rude.
Er det 521 wnm og 364 whp jeg ser?
Da gjör jeg som jeg alltid gjör og som jeg har lärt endel og som jeg pröver å läre alle endre.
521/3,1 og 364/3,1 => 168 wnm og 117 whp. Helt klart "overmappet" da disse motorene "alltid" gir 190 Nm og 117 hk er vel selvforklarende??
Så det dere mener er innsug/topp "problemer"?
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Komp ligger på ca 7,8 - 8:1
Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Vi gikk litt tom for tid så han ville ha den opp i benken igjen
Sist endret av Batland; 18/06/17 kl 15:58
Holder kun 531 ansvarlig for dårlig spool up og liten kjöreglede, ikke for dårlige tall.
P.g.a oktantallet er kompresjon og termostat er alltid en mulig feilkilde.
Vi får se hva motoren presterte på moderate ladetrykk för vi beskylder kammen.
F-manifolden har jeg ALDRI hatt tro på. Noen har postet gode resultater med den, men.....................
Vi får vente å se og håpe at det ordner seg. B23(0) motorene som sugemotor gir rundt 190 Nm og skal gi rundt 190 Nm fra den teoretiske sugemotoren ved overlading også. Med portet 530 topp eller 531 topp og trimkam bör ikke 130 - 140 hk väre urealistisk. Hvis ikke er jo trimmingen mislykket. (En kompis har 158 whp med garasjeportet bilcross-style 530 topp på original B230F bunndel.) Med en så god turbo som EFR7064 vil 1,0 BAR ladetrykk dobble utgangspunktet til 380 Nm og ca. 270 hk. 2,0 BAR 3 dobbler potensialet til 570 Nm og 405 hk. Dette er da det man tilförer motoren av potensiale. Dyseduty og AFR avslörer fuel og airflow og det värste er, at det man ikke klarer å få ut i effekt, går over i VARME!
Sist endret av Batland; 18/06/17 kl 21:30
Jeg er enig at man ved hjelp av å regne tilbake til sugemotor kan se når motoren responderer på trykk, men stort mer hjelp enn det kan jeg ikke se at det er. Ta min gamle motor med original 531 som eksempel: på 1,2 bar ladetrykk ga den 320 nav hk. Mener du at den motoren hadde gitt 145 nav hk som sugemotor?
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
For meg er det hjelp nok. Det der er ett typisk og godt eksempel på når alt funker korrekt. Du hadde vel ikke i overkant av 400 wnm også da?
Det handler om potensiale i topp og kam. Du klarer selvsagt ikke 145 whp med å åpne wg og fjerne trykksystemet, men hvis toppen flyttes over på en bunndel med tilpasset sugemotorkomp. og får ett greit eksosanlegg så ja, da er det ikke helt urealistisk slik jeg ser det. Husk at 531 topper flöder rundt 200 cfm som enkelt forklart = 200 hk.Husk også at ladetrykk öker kompresjonstrykket og sylindertrykket dramatisk så kompforholdet MÅ opp på en sugemotor. (Og derfor altså NED på en turbomotor på samme drivstoff.)
Sist endret av Batland; 18/06/17 kl 21:56