Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Vi får vente å se og håpe at det ordner seg. B23(0) motorene som sugemotor gir rundt 190 Nm og skal gi rundt 190 Nm fra den teoretiske sugemotoren ved overlading også. Med portet 530 topp eller 531 topp og trimkam bör ikke 130 - 140 hk väre urealistisk. Hvis ikke er jo trimmingen mislykket. (En kompis har 158 whp med garasjeportet bilcross-style 530 topp på original B230F bunndel.) Med en så god turbo som EFR7064 vil 1,0 BAR ladetrykk dobble utgangspunktet til 380 Nm og ca. 270 hk. 2,0 BAR 3 dobbler potensialet til 570 Nm og 405 hk. Dette er da det man tilförer motoren av potensiale. Dyseduty og AFR avslörer fuel og airflow og det värste er, at det man ikke klarer å få ut i effekt, går over i VARME!
Jeg er enig at man ved hjelp av å regne tilbake til sugemotor kan se når motoren responderer på trykk, men stort mer hjelp enn det kan jeg ikke se at det er. Ta min gamle motor med original 531 som eksempel: på 1,2 bar ladetrykk ga den 320 nav hk. Mener du at den motoren hadde gitt 145 nav hk som sugemotor?

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk