Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 34 av 54 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 ... SisteSiste
Viser resultater 826 til 850 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #826
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Joda men er nok en god del å hente i toppen.
    Kanskje jeg husker feil, men jeg mener at du var bestemt på å bruke 531 topp og F-manifold. Stemmer ikke det?

  2. #827
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Med T5 kam og datasprut er ihvertfall dette en pekepinn på hvordan det blir med original 531 topp og F-innsug. Si ifra hvis du eventuelt vil ha tenningskurve også



    Du har både mindre og bedre turbo enn jeg hadde her så den bør slå det.
    Hva var ladetrykket her Holck?

  3. Takk Holck takket for denne posten
  4. #828

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hva var ladetrykket her Holck?
    2 bar

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  5. #829
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Kanskje jeg husker feil, men jeg mener at du var bestemt på å bruke 531 topp og F-manifold. Stemmer ikke det?
    Neida men det var jo 531 som sto på så ville teste den først. Vet enda ikke om jeg skal bytte innsug eller ikke.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  6. #830

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Neida men det var jo 531 som sto på så ville teste den først. Vet enda ikke om jeg skal bytte innsug eller ikke.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Er ikke 531 toppen som er problemet

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  7. #831
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    2 bar
    Hehehe, du vet nok at dette blir for lettvindt for meg. Ladetrykket er ALDRI stabilt.
    Tenker tabeller og nöyaktig ladetrykk ved maks dreiemoment og ved maks effekt slik at vi kan se på hva sugemotoren presterte.

  8. #832
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Neida men det var jo 531 som sto på så ville teste den først. Vet enda ikke om jeg skal bytte innsug eller ikke.
    Ja det var det jeg mente. Vi tok 480 whp på 531 topp med 100% urörte kanaler.

  9. #833
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Er ikke 531 toppen som er problemet
    Ikke på toppeffekt, nei, men ... jeg har en kompis med EFR7670 på en 2,2 L motor som spooler like godt som det her.

  10. #834

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hehehe, du vet nok at dette blir for lettvindt for meg. Ladetrykket er ALDRI stabilt.
    Tenker tabeller og nöyaktig ladetrykk ved maks dreiemoment og ved maks effekt slik at vi kan se på hva sugemotoren presterte.
    Si 2,1 bar på max moment og 2,1 bar max effekt da så er det i "min" disfavør .


    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  11. #835

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ikke på toppeffekt, nei, men ... jeg har en kompis med EFR7670 på en 2,2 L motor som spooler like godt som det her.
    Ja da, sier bare at i dette tilfelle går det ikke å skylde på 531 toppen fordi den er seig spola , ref mitt eget bremse papir med større turbo

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  12. #836
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Si 2,1 bar på max moment og 2,1 bar max effekt da så er det i "min" disfavør .
    How rude.

    Er det 521 wnm og 364 whp jeg ser?

    Da gjör jeg som jeg alltid gjör og som jeg har lärt endel og som jeg pröver å läre alle endre.

    521/3,1 og 364/3,1 => 168 wnm og 117 whp. Helt klart "overmappet" da disse motorene "alltid" gir 190 Nm og 117 hk er vel selvforklarende??

  13. #837
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Ja da, sier bare at i dette tilfelle går det ikke å skylde på 531 toppen fordi den er seig spola , ref mitt eget bremse papir med større turbo
    Å joda. 531 toppen skylder jeg alltid på, uansett.

  14. Takk Holck takket for denne posten
  15. #838

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Å joda. 531 toppen skylder jeg alltid på, uansett.
    Hehe , det må du gjerne gjøre men til ingen nytte tror jeg

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  16. #839
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Så det dere mener er innsug/topp "problemer"?

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  17. #840

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Så det dere mener er innsug/topp "problemer"?

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Batland kommer til å si 531 topp og kompresjon. Jeg tror det er kammen din/kam instillingen som gjør at du ikke får bra spool up

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  18. #841
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Komp ligger på ca 7,8 - 8:1

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  19. #842
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Så det dere mener er innsug/topp "problemer"?
    Hva sier han som mappet og har timesvis med erfaring ved å kommuisere med motoren din da? Han bör kunne fortelle kunden hva motoren liker og ikke liker, samt foreslå endringer dersom kunden viser interesse.

  20. Takk BOFORS takket for denne posten
  21. #843
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Vi gikk litt tom for tid så han ville ha den opp i benken igjen

  22. #844
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Komp ligger på ca 7,8 - 8:1
    Det er i utgangspunktet ett riktig godt valg. Hva har du av tenning ved maks effekt og ved maks dreiemoment. Har du resultatene med ca. 1,5 BAR ladetrykk samt tenning?

  23. #845
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Vi gikk litt tom for tid så han ville ha den opp i benken igjen
    Nå er jo vi bare tastaturryttere og nettroll, men jeg synes det virker underlig og ikke trygt å slippe avgårde en kunde med en motor som er overmappet helt ned i 152 wnm. Motoren har det ikke bra. Har du varmeproblemer når du tar i?
    Sist endret av Batland; 18/06/17 kl 15:58

  24. #846
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Batland kommer til å si 531 topp og kompresjon. Jeg tror det er kammen din/kam instillingen som gjør at du ikke får bra spool up
    Holder kun 531 ansvarlig for dårlig spool up og liten kjöreglede, ikke for dårlige tall.
    P.g.a oktantallet er kompresjon og termostat er alltid en mulig feilkilde.
    Vi får se hva motoren presterte på moderate ladetrykk för vi beskylder kammen.
    F-manifolden har jeg ALDRI hatt tro på. Noen har postet gode resultater med den, men.....................

  25. #847

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Holder kun 531 ansvarlig for dårlig spool up og liten kjöreglede, ikke for dårlige tall.
    P.g.a oktantallet er kompresjon og termostat er alltid en mulig feilkilde.
    Vi får se hva motoren presterte på moderate ladetrykk för vi beskylder kammen.
    F-manifolden har jeg ALDRI hatt tro på. Noen har postet gode resultater med den, men.....................
    Vi får se, vet jo veldig lite om denne kammen annet enn at den angivelig har total durasjon på 290 grader og løfter 12ish mm

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  26. #848
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Vi får vente å se og håpe at det ordner seg. B23(0) motorene som sugemotor gir rundt 190 Nm og skal gi rundt 190 Nm fra den teoretiske sugemotoren ved overlading også. Med portet 530 topp eller 531 topp og trimkam bör ikke 130 - 140 hk väre urealistisk. Hvis ikke er jo trimmingen mislykket. (En kompis har 158 whp med garasjeportet bilcross-style 530 topp på original B230F bunndel.) Med en så god turbo som EFR7064 vil 1,0 BAR ladetrykk dobble utgangspunktet til 380 Nm og ca. 270 hk. 2,0 BAR 3 dobbler potensialet til 570 Nm og 405 hk. Dette er da det man tilförer motoren av potensiale. Dyseduty og AFR avslörer fuel og airflow og det värste er, at det man ikke klarer å få ut i effekt, går over i VARME!
    Sist endret av Batland; 18/06/17 kl 21:30

  27. #849

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Vi får vente å se og håpe at det ordner seg. B23(0) motorene som sugemotor gir rundt 190 Nm og skal gi rundt 190 Nm fra den teoretiske sugemotoren ved overlading også. Med portet 530 topp eller 531 topp og trimkam bör ikke 130 - 140 hk väre urealistisk. Hvis ikke er jo trimmingen mislykket. (En kompis har 158 whp med garasjeportet bilcross-style 530 topp på original B230F bunndel.) Med en så god turbo som EFR7064 vil 1,0 BAR ladetrykk dobble utgangspunktet til 380 Nm og ca. 270 hk. 2,0 BAR 3 dobbler potensialet til 570 Nm og 405 hk. Dette er da det man tilförer motoren av potensiale. Dyseduty og AFR avslörer fuel og airflow og det värste er, at det man ikke klarer å få ut i effekt, går over i VARME!
    Jeg er enig at man ved hjelp av å regne tilbake til sugemotor kan se når motoren responderer på trykk, men stort mer hjelp enn det kan jeg ikke se at det er. Ta min gamle motor med original 531 som eksempel: på 1,2 bar ladetrykk ga den 320 nav hk. Mener du at den motoren hadde gitt 145 nav hk som sugemotor?

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  28. #850
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Jeg er enig at man ved hjelp av å regne tilbake til sugemotor kan se når motoren responderer på trykk, men stort mer hjelp enn det kan jeg ikke se at det er. Ta min gamle motor med original 531 som eksempel: på 1,2 bar ladetrykk ga den 320 nav hk. Mener du at den motoren hadde gitt 145 nav hk som sugemotor?
    For meg er det hjelp nok. Det der er ett typisk og godt eksempel på når alt funker korrekt. Du hadde vel ikke i overkant av 400 wnm også da?

    Det handler om potensiale i topp og kam. Du klarer selvsagt ikke 145 whp med å åpne wg og fjerne trykksystemet, men hvis toppen flyttes over på en bunndel med tilpasset sugemotorkomp. og får ett greit eksosanlegg så ja, da er det ikke helt urealistisk slik jeg ser det. Husk at 531 topper flöder rundt 200 cfm som enkelt forklart = 200 hk. Husk også at ladetrykk öker kompresjonstrykket og sylindertrykket dramatisk så kompforholdet MÅ opp på en sugemotor. (Og derfor altså NED på en turbomotor på samme drivstoff.)
    Sist endret av Batland; 18/06/17 kl 21:56

Side 34 av 54 FørstFørst ... 24 32 33 34 35 36 44 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •