Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 235

Tråd: a|ex: 2006 S60 R AWD Black Sapphire/Atacama - litt småfiks

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard a|ex: 2006 S60 R AWD Black Sapphire/Atacama - litt småfiks

    2006 S60 R
    AWD
    Black Sapphire/Atacama






    Endelig var drømmebilen i boks, etter å ha vært på utkikk etter en 2006/2007 S60R med rett farge- og utstyrskombo i lang tid.

    Valget falt på en Sort Safir metallic med Atacama-interiør og absolutt alt utstyr som var tilgjengelig på bilen. Bilen er helt original, har gått 104.000 km, og er opprinnelig fra Hellas, førstegangsregistrert i februar 2006. I fjor høst ble den kjøpt og importert til Tyskland av en spesialbruktbilforhandler i Stuttgart-området som har en del forskjellige spesielle modeller av ymse slag. Siden har den stått der, men nå er den min Bilen har aldri vært vinterkjørt og fremstår som feilfri og relativt strøken, med unntak av noe småtteri som kan ordnes med en grundig utvendig og innvendig shine.

    For et par uker siden hentet jeg den på havna i Drammen, og hadde den etterpå tre dager på prøveskilt. Etter å ha fått testet bilen grundig skal den nå lagres frem til neste vår i påvente av registrering. I mellomtiden blir det god tid til litt shine, modifisering og foredling av bilen - og kanskje en og annen tur på prøveskilt for spesielle anledninger





    Noen specs:

    - 300hk/400nm
    - Sekstrinns geartronic automatkasse
    - Siste gen. R-Haldex
    AWD

    - Justerbart understell sport/comfort/advanced
    - Hastighetsavhengig servostyring
    - Navi og TV
    - Telefon
    - Største stereo
    - Elektriske forseter
    - Ryggesensor og regnsensor



    [


    Servostyringen,
    AWD
    -følelsen og det faktum at den ikke har stålslanger på bremsene er det som skiller seg mest fra T5'en i kjørefølelse. Den føles tyngre, samtidig som den "setter" seg bedre ved pådrag i litt krappe svinger. Ellers er ikke denne like kjapp som den trimma T5'en per nå. Så får vi se hva som skjer på den fronten etter hvert. Inntil videre er den kliss original!

    Utover rutinemessig service og shining skal jeg ha en full gjennomgang av hele bilen hvor jeg skifter ut en del slitedeler og motordeler for å få alt så nytt og fint som mulig. Senk blir det nok ikke, og effektmessig legger jeg ting på is inntil videre, men litt barskere lyd fra eksosanlegget blir det nok med tid og stunder. Stålslanger på bremsene blir det nok også, samt to nye 18" originale Pegasus hjulsett neste år.





    Noen flere bilder (beklager litt crappy mobilbilder...skikkelige bilder kommer senere):













    Fortsettelse følger!!
    Sist endret av a|ex; 29/03/15 kl 19:04
    Mine biler:

Lignende tråder

  1. Bigswede: V70R -04
    By bigswede in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 183
    Siste post: 30/11/19, 22:30
  2. Tirfonn: Volvo S60 D5R 2002 Black Sapphire
    By Tirfonn in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 139
    Siste post: 10/07/15, 21:38
  3. Kjetil Krømcke's Volvo V70N 2.0T 2002 Black Sapphire [SOLGT]
    By Kjetil Krømcke in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 433
    Siste post: 07/05/15, 20:50
  4. 2006 sonic blå med atacama Volvo V70 R AWD til sals
    By gaupe in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 4
    Siste post: 09/11/11, 00:57

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •