Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: C.Erstad's Volvo V70 2.5D 1999 mod. EVRY-mod. Rök, rök och rök.

  1. #1
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard C.Erstad's Volvo V70 2.5D 1999 mod. EVRY-mod. Rök, rök och rök.

    Nettopp kjøpt denne.
    Har rast register og dieselpumpereim.
    Bilen har stått siden mai og 3 ventiler sitter fast. Rekner med de har røket da reima røk.

    Det kommer bilder osv.


    Bilen er sølv.
    Godkjent senket i vognkort.
    Vinge.
    Skinn.
    Osv...
    Sist endret av C.Erstad; 11/03/16 kl 08:13

  2. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  3. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    VCCN medlemsnummer
    28
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    Gratulere med ny bil. Disse er alltid noen perler.

  4. #3
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Petter Vis post
    Gratulere med ny bil. Disse er alltid noen perler.
    Ikke like perle som din
    Men takk

  5. #4
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Akkurat bestilt USA blinklysholder.
    Artikkelnummer:8628245

    Det er jo et must...

  6. #5
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Skal vi se...

    Reingjort å venter på ny toppakning...

  7. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  8. #6
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Vi begynner med bilder av ventilteningbytte...


    Disse er meget fine når man skal ta ventillåsene...




    Ferdig montert og innslipte ventiler.
    Slipte alle ventilene.

    Så er det greit med litt orden. Bare litt. Ikke mye her...

  9. #7
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Det var jo genialt å bruke søyleborrmaskina da! Takk for tipset!

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. #8
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Det var jo genialt å bruke søyleborrmaskina da! Takk for tipset!
    Er sinnsykt enkelt med den
    Kan være greit å ha en med lås på. Eller ha med en kompis

  11. #9
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Kan jo få lagd en enkel lås om man bruker litt fantasi Blei så drittlei av den dårlige ventilfjærklemma fra biltema, at jeg kasta hele greia.. Dårligere kvalitet skal du lete lenge etter

    Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  12. #10
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Litt av en overgang Chris, fra en 05-flash R til en 99' 2.5D
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  13. #11
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Vi har lekt oss litt med trimming.
    Har utført EVRY-mod.


    Koster 4 kroner.
    Med denne justerer man mengden på dieselpumpen selv. Og turbotrykket justerer seg selv etter hvor mye diesel man ønsker å gi.

    Dette resulterer i clutch som må byttes da den nå slurer på max justert pumpe i 5 gir.

  14. #12
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Er dette din hevn på miljøtiltakene i Bergen by?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #13
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Er dette din hevn på miljøtiltakene i Bergen by?
    Det er det

  16. Takk Nero takket for denne posten
  17. #14
    Registrerte brukere HelgeS sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2010
    Sted
    Sunde, Kvinnherad
    VCCN medlemsnummer
    394
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av C.Erstad Vis post
    Vi har lekt oss litt med trimming.
    Har utført EVRY-mod.


    Koster 4 kroner.
    Med denne justerer man mengden på dieselpumpen selv. Og turbotrykket justerer seg selv etter hvor mye diesel man ønsker å gi.

    Dette resulterer i clutch som må byttes da den nå slurer på max justert pumpe i 5 gir.
    Å korleis kjennes clutchen ut når den slurer? min begynner og lugge/skjelve
    på max pådrag 4 og 5 gir... kjører 1.7 i ladetrykk, litt usikker på hk antall men folk påstår 210-15 ca
    For a longer life, drive a Volvo.

  18. #15
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HelgeS Vis post
    Å korleis kjennes clutchen ut når den slurer? min begynner og lugge/skjelve
    på max pådrag 4 og 5 gir... kjører 1.7 i ladetrykk, litt usikker på hk antall men folk påstår 210-15 ca
    Du ligger nok rett oppunder maksimale 190hk. Orginal turbo orker ikke mer enn 195hk på svinghjulet.


    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

Lignende tråder

  1. Svar: 23
    Siste post: 07/01/15, 14:46
  2. C.Erstad`s Volvo 945 Turbo 96mod.300hk oppsett
    By C.Erstad in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 202
    Siste post: 07/04/13, 13:48
  3. [SOLGT] C.Erstad's Volvo V70N!
    By C.Erstad in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 287
    Siste post: 21/08/12, 13:27

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •