Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 10 av 92 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 60 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #226
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Burde ikkje vere eit problem, 240en min gjekk gjennom EU-kontrollen med 3" rustfri magnaflow-katalysator.
    Er det en freeflow kat du har da? Har en magnaflow racekat jeg og men det er ingen friflyt variant, så får vel både og.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  2. #227
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Er det en freeflow kat du har da? Har en magnaflow racekat jeg og men det er ingen friflyt variant, så får vel både og.
    La merke til at min 3.5" rustfri katalysator hadde mye "grovere" ruter inni enn 3" varianten som Yngste Haugerud bestillte i samma pakka. Lettere å se igjennom 3.5"-en. Begge er Magnaflow.

    Veit ikke om det gjør 3.5"-en mer "freeflow" enn 3"-en hvis man ser bortifra dimensjonen?

  3. #228
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    ser ut til å bli gromt

  4. #229
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Er det en freeflow kat du har da? Har en magnaflow racekat jeg og men det er ingen friflyt variant, så får vel både og.
    Det er denne, sannsynlegvis ikkje noko freeflow-variant:
    http://www.car-sound.com/02product/d...niversal=94109
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #230
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 11.02.2010 - 3.31 utveksling


    Da fikk jeg endelig tak i en 3.31 utveksling .

    Denne skal inn i multilinken sammen med Truetracken. Trenger igrunn bare å kjøpe et overhalingssett med lager og pakninger nå og skal pusse ned, male klokka og rense den innvendig når det blir litt varmere i lufta. Så kan jeg sette den bort til noen for shimsing.



  6. #231
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Det er denne, sannsynlegvis ikkje noko freeflow-variant:
    http://www.car-sound.com/02product/d...niversal=94109
    Er vel maken til den jeg har dette tror jeg, bestilte vi sammen tro...?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  7. #232
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Oppdatering 11.02.2010 - 3.31 utveksling


    Da fikk jeg endelig tak i en 3.31 utveksling .

    Denne skal inn i multilinken sammen med Truetracken. Trenger igrunn bare å kjøpe et overhalingssett med lager og pakninger nå og skal pusse ned, male klokka og rense den innvendig når det blir litt varmere i lufta. Så kan jeg sette den bort til noen for shimsing.


    Flytting av turtallsperra så ser vi 300kmt til sommern da
    De sier jo det skal mye til å passere 300... men 282 var ikke "ille"... mulig de 20siste kmt er værre
    One Ring to rule them all

  8. #233
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    hadde vært tøft og sett norsk volvo bryte 300barrieren.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  9. #234
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    er vell flere som har gjort dette som jeg har blitt fortalt.. men det er jo ikke bevist før lokalavisa har det på forsiden

    282kmt målte jeg med gps over en lengre strekke.. det er også det som er teoretisk mulig med utvekslinga jeg hadde.. linglong dekka ble fort borte etter noen turer da


    ChrML: hvor kjøpte du. er den ny? så pen ut
    One Ring to rule them all

  10. #235
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Han kjøpte den av en på forumet..

  11. #236
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Du er rett å slett syk i hode "emo" No negativ

    Men du! Si ifra hvis du skal bytte 1 pakning og 2 simringer a
    Beregnet tid: 8t og 50min
    Fått litt "trening" fra sist gang, så nå sparer jeg 10 min! ;D Haha
    Sist endret av kjellt; 12/02/10 kl 07:49

  12. #237
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Haha, vært tøft å komme over 300 km/t, ja! Men skulle vel hatt litt bedre bremser enn originalt og fått oppgradert understellet litt med poly og div først.

    kjellt: Haha!

  13. #238
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 12.02.2010 - Bredbåndslambda


    Da fikk jeg sannelig bredbåndslambdaen min i dag . Ser bra ut dette til å koste 1060 kr inkl frakt, Bosch sensor og A/F meter . Da blir det montering av det etterhvert tenker jeg .




    .

  14. #239
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    hvor kjøpte du fra? hvilket A/F meter?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  15. #240
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    hvor kjøpte du fra? hvilket A/F meter?
    Kjøpte NAW 7S fra 14point7.com. Er det blå runde A/F meteret som er avbildet her. (Samme som følger med Innovate pakka mener jeg)

  16. #241
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Nå må du kjøpe deg en helt haug med målere da! Sånn at du får fylt A-stolpen på begge sider !

  17. #242
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Nå må du kjøpe deg en helt haug med målere da! Sånn at du får fylt A-stolpen på begge sider !
    Haha, nop, skal være minimalt med målere på denne . Blir igrunn 4 stk midlertidig som jeg må ha og finne en OK plass til før jeg setter på turboen som helst ikke dekker noen luftesluser:

    - Ladetrykk
    - Oljetrykk
    - Oljetemp
    - A/F

    Er jo de fire tinga som jeg må kunne følge med på da. Så blir det å få de dataene inn på en Carputer hvor jeg kan velge hva jeg vil følge med på og med automatisk varsling etterhvert når dataspruten kommer inn. Og da skal målerne vekk! Men det er ikke før om lenge, så må finne en grei plass til målerne.

  18. #243
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    hvorfor valgte du NAW 7S i stedet for ADis? er det noen grunn for valget ble som det ble? er det stor forskjell på dem?
    er ute etter å se om bilen min får riktig blanding derfor jeg lurer på å kjøpe fra 14Point7.com jeg også for det har jeg hørt litt bra om og det er billig så du må komme med erfaringer
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  19. #244
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    For 1060 kr tipper jeg det kom litt an på prisen! Kjøpte selv et Innovate kit og det kosta ca 1700-1900 kr levert på døra selv om det ble atskillig rimeligere enn jeg trodde... Har sett kitet mitt koste ca 2500-3000 kr i norge så 1060 kr er billig for et AFR meter inkl en bosch sonde.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  20. #245
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    hvorfor valgte du NAW 7S i stedet for ADis? er det noen grunn for valget ble som det ble? er det stor forskjell på dem?
    er ute etter å se om bilen min får riktig blanding derfor jeg lurer på å kjøpe fra 14Point7.com jeg også for det har jeg hørt litt bra om og det er billig så du må komme med erfaringer
    Har hørt at det er bra. Og syns jo igrunn at breibåndslambda ikke burde koste så mye mer enn 1000 kr da sonden ikke koster mer enn 50$ fra Bosch, og kontrolleren er jo bare et enkelt kretskort . Så derfor blei det den! Ser helt grei ut!

  21. #246
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    trur dere misforsto meg litt. lurte på hvorfor du valgte NAW 7S i stedet for den andre typen som 14point7.com selger som heter ADis? er det store forskjellene?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  22. #247
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    trur dere misforsto meg litt. lurte på hvorfor du valgte NAW 7S i stedet for den andre typen som 14point7.com selger som heter ADis? er det store forskjellene?
    Ah. Lese igrunn ikke så mye på ADis . Så veit igrunn ikke.

  23. #248
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    bare tokk 7S fordi den var billig? prata du egentlig med han som driver med det eller bestilte du bare? tenker da på hva han selv anbefalte og sånt og hva han sa om å lodde detta
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  24. #249
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    bare tokk 7S fordi den var billig? prata du egentlig med han som driver med det eller bestilte du bare? tenker da på hva han selv anbefalte og sånt og hva han sa om å lodde detta
    Tok igrunn 7S fordi den ser grei ut og funker bra ifølge de på forumet. NAW 7S er ferdigloddet og satt sammen, ikke noe mer jobb på de bortsett fra å trekke kabler (de følger ikke med) og sette på plugger.

    JAW er det settet du må lodde sammen selv, men det selger de ikke lenger tror jeg. Loddinga er jo igrunn grei på JAW, er som om du skulle loddet sammen hvilket som helst annet kretskort. Ligger plenty av tips på det på Google .

  25. #250
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    egentlig litt synd at du bestilte med det runde instrumentet, har litt lyst til å se hvordan det lille firkanta instrumentet er å plasere i en volvo å om det er mulig å plasere det et sted der det er synelig, men fremdeles ikke for synelig hvis du skjønner hva jeg mener
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Side 10 av 92 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 60 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •