Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.381
Side 98 av 123 FørstFørst ... 48 88 96 97 98 99 100 108 ... SisteSiste
Viser resultater 2.426 til 2.450 av 3061

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #2426
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.618
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Meget godt bestått
    Bra det er godkjent!
    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Skulle vært slike connectorer originalt... slipper man å dra hele harva ut gjennom torpedo bare husk å rengjøre de godt og smøre inn med CRC 2-26, eller silikonfett så du slipper noen irriterende kontaktfeil med tiden
    Ja, det er genialtLett når motor skal ut og, slepper dille med alle småkontaktane
    Sitat Opprinnelig postet av THolandsli Vis post
    Fine connectorrr. Hva slags type og hvor kjøpte du de?

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    De er fra MAN F2000 om jeg ikke tar feil?
    Tholandsli: Kan stemme at det er frå F2000, dei er vertfall til MAN lastebilKjenner du igjen kontaktane VolvoR-sport?
    Det som er så bra med dei er at dei har 3 forskjellige størrelsar så eg kan kjøre coilar og slikt igjennom dei og. Dei flesta andre eg har sett har berre 1 eller 2 størrelsar. Planen er og kjøre alt til sprutet gjennom deiEin kontakt har akkurat nok pinnar til kun det nødvendige på sprutet, men greit og ha ein til til ekstra funksjonar og slikt.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  2. #2427
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Kikke litt nærmere på de, og det ser ut som kontakter fra TGA

  3. #2428
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Teit spørsmål
    Ska du ikke ha varmeapparat ettersom du har satt kontaktene der vannet skulle gått gjennom?
    (Eller har jeg sovet i timen igjen?)

    Tommel opp for utført arbeid uansett
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #2429
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.618
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    Kikke litt nærmere på de, og det ser ut som kontakter fra TGA
    Skal høyre med han som skaffa meg kontaktane nøyaktig ka dei kom ifra
    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Teit spørsmål
    Ska du ikke ha varmeapparat ettersom du har satt kontaktene der vannet skulle gått gjennom?
    (Eller har jeg sovet i timen igjen?)

    Tommel opp for utført arbeid uansett
    Ingen spørsmål er for teite
    Skal ha varmeapparat jaHar kjøpt eit apparat frå Summit så eg slepper den orginale kolossen med vaierstyring. Sida eg ikkje vil bore i torpedoveggen var det to alternativ for kontaktane. Der dei står no, eller i plata på passasjersida. Vil ikkje ha dei ilag med eksosen pga. varme så kjem til og flytte varmeapparat uttaka bort på passasjersida istedenfor. Då blir det faktisk kortare veg til vannrør og topp og. Pluss at det tar mykje mindre plass ein kontaktane, skal fikse til to rør som går i 90 grader ned mot vannrør og topp med ein gang dei kjem igjennom plata.

    Takker for tommel opp!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  5. #2430
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Dei kontaktane såg jo kjempefine ut! Kor har du fått kjøpt dei, og kva er ca pris på dei?

    Dette blir steike så fin bil når du er ferdig!

  6. #2431
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Skal høyre med han som skaffa meg kontaktane nøyaktig ka dei kom ifra

    Ingen spørsmål er for teite
    Skal ha varmeapparat jaHar kjøpt eit apparat frå Summit så eg slepper den orginale kolossen med vaierstyring. Sida eg ikkje vil bore i torpedoveggen var det to alternativ for kontaktane. Der dei står no, eller i plata på passasjersida. Vil ikkje ha dei ilag med eksosen pga. varme så kjem til og flytte varmeapparat uttaka bort på passasjersida istedenfor. Då blir det faktisk kortare veg til vannrør og topp og. Pluss at det tar mykje mindre plass ein kontaktane, skal fikse til to rør som går i 90 grader ned mot vannrør og topp med ein gang dei kjem igjennom plata.

    Takker for tommel opp!
    Deutch motorsport connectorer muligens?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #2432
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Deutch motorsport connectorer muligens?
    Man lastebil
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  8. #2433
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Man lastebil
    Tøft Neppe MAN som har laga helt egne connectorer, så muligens at det kan være samme runde type "motorsport" connector som Deutch, Amphenol m/fler produserer (egentlig en billigere utgave for generell industri, men basert på design fra MIL-DTL-38999 fly-connectorer)
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  9. #2434
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Tøft Neppe MAN som har laga helt egne connectorer, så muligens at det kan være samme runde type "motorsport" connector som Deutch, Amphenol m/fler produserer (egentlig en billigere utgave for generell industri, men basert på design fra MIL-DTL-38999 fly-connectorer)
    Det er det neppe når jeg holdt på med de der så hadde en god del av kontaktene folkevognlogo
    Ser nå den er ikke ulik Deutch kontaktene Er jo et kupp da at det finnes billigere utgaver for generell industri enn MIL-specede kontakter som er laget etter aerospace krav
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  10. #2435
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Det er det neppe når jeg holdt på med de der så hadde en god del av kontaktene folkevognlogo
    Ser nå den er ikke ulik Deutch kontaktene Er jo et kupp da at det finnes billigere utgaver for generell industri enn MIL-specede kontakter som er laget etter aerospace krav
    Jepp 38999 type III connectorer i presstøpt alu med sertifiseringspapirer er fort over 500kr stykket...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  11. #2436
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.618
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post
    Dei kontaktane såg jo kjempefine ut! Kor har du fått kjøpt dei, og kva er ca pris på dei?

    Dette blir steike så fin bil når du er ferdig!
    Er frå ein MAN lastebil, usikker på akkurat ka typeDet som er genialt med dei er at det er tre forskjellige størrelsar på pinnane, så kan kjøre ganske kraftige ting gjennom dei største
    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Jepp 38999 type III connectorer i presstøpt alu med sertifiseringspapirer er fort over 500kr stykket...
    Mine kosta faktisk litt meir ein det


    Dessverre dårleg med oppdatering her framover. Sjukmeldt i tre veker då eg sliter med kneet eg opererte i fjor:(Hadde håp om eg få sveist litt diverse småting til bilen så streika TIG apparatet i går. Typisk...
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. #2437
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2011
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    127
    Antall takk

    Standard

    God bedring Brage Knall bra arbeid på bilen din
    Volvo 945 230FK -95
    Buick Riviera GS -66

  13. #2438
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Ser dritbra ut som vanlig!!
    Har glemt å følge med her i det siste, men har fått oppdatert meg igjen her!
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  14. #2439
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Krya på dig Brage
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  15. #2440
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.618
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riviera Vis post
    God bedring Brage Knall bra arbeid på bilen din
    Takk for det Harry!
    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Ser dritbra ut som vanlig!!
    Har glemt å følge med her i det siste, men har fått oppdatert meg igjen her!
    Kjekt at du fortsatt følger med Lars Gunnar
    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Krya på dig Brage
    Takk, trur eg? Litt usikker på kva det betyr

    Først to bilder av eit leiketøy eg kjøpte meg for ei stund sidaHar shina og fiksa litt diverse på den mens eg har vært sjukmeldt, no i påska har eg hatt mykje moro med den2008 Yamaha yzf 4 takter, 250ccm



    Kjøpte meg 4stk M6 uniballs til dei justerbare staga eg skal lage til vinga


    Sida TIG apparatet vårt rauk for litt sida var Samuel her på forumet så grei at han lånte meg Esab TIGen hans!!Det var griseflaks, viste seg at vi hadde fått feil gass til MIGen og så hadde ikkje fått sveist noke uten detta


    Begynt på hol til håndbrekk vaierane. Hadde kvidd meg veldig til detta så godt og komme i gang. Gjekk overaskande lett ogLaga det første holet.


    Sveist inn rør og testa første vaieren. Passa fint!


    Punkta fast røret på andre sida og.


    Testmonterte vaierane og fekk sjekka om det var plass til brannslukningsapparatet. Det blei veldig bra syns eg!Rekker fint tak i bakerste låsen mens eg sitter i stolen og så god funksjon og.




    Heilt ferdig med håndbrekk røra og bora hol til brannslukningsapparatet


    Fekk bort siste festehola til tårnstagplatene og

    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  16. #2441
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Det brukes vel for god bedring på svensk men nå ser det jo ut til at det går bedre og det liker vi
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  17. #2442
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Jaja, skjer jo ting med bilen i det minste Her går det i å forberede nye garasjen for aktiv bilskruing... Dog ser du har litt rust å få has på
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  18. #2443
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.618
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Det brukes vel for god bedring på svensk men nå ser det jo ut til at det går bedre og det liker vi
    Hehe, skjønnerGår ok for øyeblikket men rekner med det blir ein ny operasjon snart:(
    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Jaja, skjer jo ting med bilen i det minste Her går det i å forberede nye garasjen for aktiv bilskruing... Dog ser du har litt rust å få has på
    Like viktig og gjere klar garasjenHadde eg hatt ein fast plass der bilen sto heile tida og eg kunne jobbe med den hadde nok prosjektet vært komt lenger ein det er idag!
    Gjorde den tabben at eg ikkje grunna tunellen fordi eg "snart skulle sandblåse bilen" Det var dumt. Men det er heldigvis berre ett tynt lagt, slipte nett over med bandslipar ein plass og det er ikkje gravrust i det heile tatt.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  19. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  20. #2444
    Registrerte brukere Thomas242 sin avatar
    Medlem siden
    23. mars 2010
    Sted
    Bærum
    VCCN medlemsnummer
    233
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Jeg opplevde bensinbrann i rallybilen i januar og tilgjengelighet til slukker er alfa omega for en happy ending.

    Hadde jeg vært deg hadde jeg montert den slukkeren foran førersetet rett i framkant av setet så du kan ta den med på vei ut av bilen. Beina skal jo rett frem og på pedalene så det er god plass. Evt kan du jo sette den på passasjersiden, men er ikke alltid like gøy å måtte stole på den som tilfeldigvis sitter på....
    Volvo 242 '82

  21. #2445
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.618
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Thomas242 Vis post
    Jeg opplevde bensinbrann i rallybilen i januar og tilgjengelighet til slukker er alfa omega for en happy ending.

    Hadde jeg vært deg hadde jeg montert den slukkeren foran førersetet rett i framkant av setet så du kan ta den med på vei ut av bilen. Beina skal jo rett frem og på pedalene så det er god plass. Evt kan du jo sette den på passasjersiden, men er ikke alltid like gøy å måtte stole på den som tilfeldigvis sitter på....
    Ja det er nok ingen tvil om det!Fekk du slukka brannen så fort at den ikkje gjorde skade?

    Det var egentleg planen førstMen syns det ser kulare ut når den står på tunellen Rekker den som sagt heilt fint og. Klipse av beltet, snu meg rundt og klipse av låsane og hive meg ut av bilen med apparatet.


    Bilder av dillearbeid eg gjorde på søndag.
    Hadde egentleg sett med ferdig med bagasjerommet, men fant ut eg skulle sveise inn mutterar i alle hol. Like greit, så slepper eg ha med meg noken for og demontere ting baki der



    Sveiste og igjen ett hol på kver side i vangen som kom når eg borte hol i bagasjerommet til bensinpumpe plata.


    Sveiste inn mutterar til brannslukkningsapparatet og. Bak er det felt mutterar ned i tunellene sida hola kom over vangen som går på tvers der.

    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  22. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  23. #2446
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.618
    Antall takk

    Standard

    Har ikkje gjort så mykje med min eigen bil i helga. Har sveist innsuget som Torgeir har laga til FrigstadFinner ikkje datakabelen akkurat no, skal prøve ordne meg ein ny i morra og slenge inn noken bilder av det
    Onsdag reiser eg og fruen til Usa i to veker!!Ser veldig fram til det!
    Så då blir det ett lite opphold i prosjektet
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. #2447
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Hvis du bruker mobilen til å ta bilder med er det veldig lettvint med photobucket. lasete ned appen deres og legge bildene du ønsker inn der.

  25. #2448
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.618
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    Hvis du bruker mobilen til å ta bilder med er det veldig lettvint med photobucket. lasete ned appen deres og legge bildene du ønsker inn der.
    Mobilen min har tastar så dårleg med app's
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  27. #2449
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Hehe, det er de beste

  28. #2450
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til å se bildene av det gromme innsuget


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 98 av 123 FørstFørst ... 48 88 96 97 98 99 100 108 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •