Sitat Opprinnelig postet av Sondre93 Vis post
Bygger motor for neste sesong og trenger noen tips.

Usikker på måle om effekt, men drivverk blir bygd for å tåle høy effekt. Ønsker en holdbar motor som begynner tidlig og drar godt. Bilen brukes kun til sladding på bane av amatør.

Oppsett:
B230FK med H-råder og smidde stempel
531 topp, porta, 46-38 ventiler
hjemmelaga plenum innsug
skikkelig grenrør
VIPEC V44
Mest sansynlig E85
Custom kam(mulig den blir bytta ut visst den passer dårlig)

Drivverk består av 6trinns 530d kasse, 2 plata TILTON clutch og truetrack diff. Så dette bør tåle ein del.

Såg for meg GT3582R, men er redd den blir for treg?

Tips?

Bilde av spec på kam:
280/270 durasjon betyr nada uten å vite hvilket løft det er målt på, maksløft, og hvordan akselerasjonsraten på den er... For alt man vet kan den ha lav høyløftsdurasjon, og slapp aselerasjonsrate. hvis kammen har lavt løft blir det ketchup med 531 topp. Litt vanskelig å tyde med lobesepareringen er 115°?

Skjønner heller ikke helt vitsen med 531 toppen, med de ventilstørrelsene der. Kammen bør i tilfelle ha HØYT løft.

Nå husker ikke jeg om garrett oppgir exducer eller inducer som diameter på turbin, men hvis det er exducer, så er 68mm e ganske voksen turbin, og du kan med fordel ha en litt lavere A/R uten at det bør gi deg noen mottrykksproblemer, men bør hindre deg i å få årelang spool-up tid. Monter heller en litt større WG om du skulle få noe mottrykk av betydning når den er kommet "on boost" kompressoren på den bør levere nok luft til ala 500 ekte gamp, så spørs det jo hva du hadde i tankene...