Sitat Opprinnelig postet av Sondre93 Vis post
Kammen sto på ein FK(smidd innmat) med 530 topp, gt2860RS, vipec v44, skikkelig grenrør og plenum innsug. Benka 285hk på 1,2 bar.

Eg målte gropa i stempele til ca 80mm diameter og ca 4,6mm djup. Usikker på ka det vil gje i comp.

Klarer eg å bikke 500whp på e85 er eg stor fornøyd. Men visst det går hardt utover kjørbarhet og holdbarhet går eg fort litt ned.

Nye toppen skal gi 8,5 i komp(etter mål av blokka mi).

Men visst vi ser bort fra kammen nå i første omgang, bør vell turbo velges før kam?
Det tror jeg på. Kammen er å anse som en lett oppgradert V-kam til turbobruk, en V+ turbo kam.
80x4,6 gir ca. 7,78:1 i kompresjonsforhold.

Hvis du er vant å kjøre 530 topp og GT2860RS så vil du merke at du mister veldig mye respons og dreiemoment på lave turtall ved delgass når du nå bytter til 531 topp og må oppgradere til minst 550 hk turbo, men det må du bare akseptere. Eneste måten å bekjempe problemet på er å oppgradere til strokerveiv.