Hehehe, kamtiming med skrutrekker i tennplugghullet ja. Godt å se stor sans for humor.
"Min teknikk", hvis jeg kan kalle den det, er nok mye mer nøyaktig enn som så...
Vi vil alle vil ha "skaplig aks." og ja, det sier du nok, men spørsmålet blir egentlig hvorfor? Hvor ofte blir du fornøyd med svaret du får tilbake? "Hææøø???" er nok velbrukt tenker jeg. I det store og hele er det publiken selv som kjøper kammer. De vil bare ha den som er "best". De som produserer kammer må derfor forholde seg til det og holde det tekniske på ett lettfattelig nivå for ikke å miste den ellers totaltforvirrende kunden. Løsningen er "oppgitt durasjon" som ser ut til å fungere tilfredstillende for så godt som alle i hele verden, men ja, som flere andre foretrekker også jeg å vite 1,27 mm durasjonen i tillegg. Eks: SBC; 270/224.
Man skal være mer enn alminnelig interessert i kamprofiler for å bry seg med durasjonen på 1,0 mm, 1,27 mm og på 5,08 mm løft - og selv dette er ikke nøyaktig nok i følge enkelte.
I praksis vinner de alle fleste mye på å holde det enkelt (KISS) og velge eksisterende velfungerende kamakslinger fremfor å prøve tynn-isen ved å forsøke å være "best", "grommest" og denne type ting..
Det finnes en nyere serie med trim-kamprofiler til rødmotor som fremstår som direkte enkle med 272/237-11,2 mm løft, 295/247-12 mm løft og 306/269-kun 12,2 mm løft. Alle kan leveres med "valgfri LCA" men resultatene derimot, de fremstår som uvanlig gode. Slikt er ikke overraskende da kammen alene ikke er nok til å sikre ett godt resultat - uansett hvor dyr den er og hvor "grom" den skal være.
Hvilke resultater avanserte super-duper-spesial-custom-kammer til samme motortype har prestert på milde rødmotorer med turbo, er for de fleste, HELT ukjent selv om vi lokalt har sett virkelig bedrøvelige saker.