Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
Tårna kan sige innover mot midten av bilen over tid, belastningen og vinkelen fjørbeinet har gir primært en kraft rett opp, MEN dette punktet ligger lengre ut enn hovedinnfestinga på hjulbuen, så den vil oppleve et moment som prøver å "brekke" tårnet innover. Derfor man monterer tårnstag i utgangspunktet Er det blitt litt skjevt lag noen forma treklosser et rør og ei gjengestang med mutter på og press tårna ut igjen, gjerne la den stå noen døgn med spenn. Finn ut hva målet skal være originalt og spenn det opp så de buer litt forbi det målet. når "pressern" er fjerna vil de sprette tilbake til ca det de skal være, dog om de tikker litt innover (så lenge de er symmetriske) gir jo litt gunstig camber, som disse klossene har for lite av ellers

BTW, kan være det EGENTLIG er til microfly også, men at han igjen bruker det til vindmøller... det er ikke noen typisk bladprofil for å si det slik, samt den har jo ikke noe vridning
Hmmm, høyrest ut som ei god forklaringSto Köni demparar på bilen når eg kjøpte den, dei er jo knallharde og.
Litt skeptisk til den prosessen du snakkar om. Funker nok fint, men redd for og presse ut det andre tårnet istedenfor f.eks. Sida det egentleg er berre eine tårnet som står feil.

Sendte ein mail til han sida eg blei litt nysgjerrig, det er egentleg til microfly
Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
Jeg sliter med det samme på min 242.
Ett standard justerbart OMP-stag passer ikke selv om justeringa er skrudd helt inn.
Og bilen min har aldri opplevd hard påkjenning Så tror ikke det er det som er årsaken, hehe.
Når min er på 4-hjulskontroll står justeringa på tårnene aldri likt på begge sider. Dette har jeg sett på flere biler.
Så for min del så kommer jeg til å ett tårnstag selv som passer fint på når bilen står på bukker (og spriker med tårna) Vil tro det holder seg stivt og fint når man slipper bilen nedpå bakken igjen da.
Hahaha Din går jo stort sett til og fra butikken, så rart tårna blir skeive
Har du hatt noke problem med detta eller justerer du berre på topplagringane og då går alt fint?
Har justering på tårnstaget mitt så det skal nok passe uansettEr skeptisk til og begynne og "fikse" på det sida eg ikkje har noke rette utstyr eller nøyaktig måleutstyr til slikt.

Har tegna opp nye stolfester noSkal skjære dei ut ein dag bordet er ledig, er overfylt no på grunn av mykje produksjon så det går stort sett i ett.