Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.424
Side 93 av 123 FørstFørst ... 43 83 91 92 93 94 95 103 ... SisteSiste
Viser resultater 2.301 til 2.325 av 3069

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #2301
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Nice braketter

    Har du testa sitteposisjon mtp på lengde fra ratt og vinkel på stolrygg? Også høyden på stolen slik at du får på deg en hjelm uten å skalle i taket?
    Jeg tror jeg brukte en hel kveld på å finne riktig vinkel i ryggen på min egen sittestilling. Jeg har ikke sånn fancy braketter på stolene mine, så jeg måtte lage braketter og testsitte og kjøre. Også shimse litt helt til slutt.
    Nå kan det hende jeg er litt sær, men syns det er viktig å sitte godt når man ratter bil
    Takk for det!
    Sitter godt, men for langt framme. Men no står skinna heilt framme så blir nok perfekt når eg får den litt bakSitter fast på eine sida så må få smørt den opp og herja litt med den.

    Sitter godt når begge hola er i øverste posisjon og då har eg mulighet til og tilte den litt bakoverFramover blir uaktuelt, då detter eg ut av stolen Skal seiast at eg kjører som ei bestemor. Rett i ryggen og stolen høgt oppe Ein kompis av meg syns det er flaut når eg sitter på for han ligger bak og eg sitter rett opp
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  2. #2302
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Takker Riff!


    Nei bilen er vel egentleg boss Men får prøve og få den på vegen før eg kjører den på vraken
    Planen er mykje karbon jaStolar, instrumentplata i dashbordet, hanskerom, midtkonsoll, hattehylle og dørtrekk i karbon støpt av orginaltrekka
    Trur det kan bli veldig bra ilag med den mørke rødfargen på bilen og mykje svarte deler.
    Kan nok bli bra det ja panser å bagasjelokk i karbon også? eller blir kanskje litt overkill...

  3. #2303
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Takk for det!
    Sitter godt, men for langt framme. Men no står skinna heilt framme så blir nok perfekt når eg får den litt bakSitter fast på eine sida så må få smørt den opp og herja litt med den.

    Sitter godt når begge hola er i øverste posisjon og då har eg mulighet til og tilte den litt bakoverFramover blir uaktuelt, då detter eg ut av stolen Skal seiast at eg kjører som ei bestemor. Rett i ryggen og stolen høgt oppe Ein kompis av meg syns det er flaut når eg sitter på for han ligger bak og eg sitter rett opp
    Ikke ta det så veldig tungt... ser du så veldig mange race/rallyførere som har "laidback" kjørestilling i race? Hvis de har det , er det i enkelte grener av motorsport hvor aero og tyngdepunkt er nesten ALT...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  4. #2304
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Takk for det!
    Sitter godt, men for langt framme. Men no står skinna heilt framme så blir nok perfekt når eg får den litt bakSitter fast på eine sida så må få smørt den opp og herja litt med den.

    Sitter godt når begge hola er i øverste posisjon og då har eg mulighet til og tilte den litt bakoverFramover blir uaktuelt, då detter eg ut av stolen Skal seiast at eg kjører som ei bestemor. Rett i ryggen og stolen høgt oppe Ein kompis av meg syns det er flaut når eg sitter på for han ligger bak og eg sitter rett opp
    Er godt du har tenkt gjennom det. Det er det ikke alle som gjør dessverre og de blir rett og slett farlige sjåfører.
    Er ikke så nøye hvordan sjåføren ser ut så lenge han sitter godt
    Og når sjåføren sitter godt kan han bruke bilen skikkelig og utøve god kjøring
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #2305
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard



    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  6. #2306
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. april 2014
    Innlegg
    50
    Antall takk

    Standard

    Skjed noe mer i det siste?

  7. #2307
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hva må man ut for sånt snacks ?
    Hvordan gikk det mtp å finne igjen alle girene btw ?

    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #2308
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Ikke ta det så veldig tungt... ser du så veldig mange race/rallyførere som har "laidback" kjørestilling i race? Hvis de har det , er det i enkelte grener av motorsport hvor aero og tyngdepunkt er nesten ALT...
    Hehe, godt poeng!Skal bringe det videre neste gang eg får kommentarar på sittestillinga
    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Er godt du har tenkt gjennom det. Det er det ikke alle som gjør dessverre og de blir rett og slett farlige sjåfører.
    Er ikke så nøye hvordan sjåføren ser ut så lenge han sitter godt
    Og når sjåføren sitter godt kan han bruke bilen skikkelig og utøve god kjøring
    Ja det er viktig og sitte godtMå få i buret snart og montere stolane så eg får testa beltet og. Lurer på og gjenge ei hylse som eg sveiser i buret og skrur krokane i. Har ikkje lyst og kappe i beltene sånn som eg lurte på. Fester krokane i hattehylla viss det går, men trur det kjem i konflikt med buret då.
    Ser ikkje så fint ut med krokar i buret men akkurat på belte går funksjon før form
    Sitat Opprinnelig postet av Ola Moen Vis post
    Panhardstagfeste
    Takker Ola! Satser på at det blir bra når eg får montert det på bilen
    Tusen takk for hjelpa!
    Sitat Opprinnelig postet av ma10as234 Vis post
    Skjed noe mer i det siste?
    Minimalt dessverre:(Har ikkje vært så mykje heime i det siste og når eg har vært heime har eg ikkje hatt tid og jobbe med bilen. Men håper på og kansje få laga til wattlinkfeste neste helg og gjort ferdig dei siste småtinga på karosseriet. Då er det berre og få satt av tid til sandblåsing, det trengs snart for det er komt mykje overflaterust på bilen no:(
    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hva må man ut for sånt snacks ?
    Hvordan gikk det mtp å finne igjen alle girene btw ?
    Eg betalte 2k meinar eg. Var dyrt, men ville ha den til og passe rett på og den ser jo vanvittig bra utFins mangen enklare løysningar som eg kunne fiksa sjølv, har bilde av noken viss du er interisert i det

    Får den fortsatt ikkje i revers:(Ikkje uten spakestellet på heller. Så enten er noke fucka i girkassa eller så får eg be til gud om at det funkar når eg starter opp bilen og får trilla litt på den. Noken som har meiningar om det?

    Edit: Kor fant du det bildet Zeeker?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #2309
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Eg betalte 2k meinar eg. Var dyrt, men ville ha den til og passe rett på og den ser jo vanvittig bra utFins mangen enklare løysningar som eg kunne fiksa sjølv, har bilde av noken viss du er interisert i det

    Får den fortsatt ikkje i revers:(Ikkje uten spakestellet på heller. Så enten er noke fucka i girkassa eller så får eg be til gud om at det funkar når eg starter opp bilen og får trilla litt på den. Noken som har meiningar om det?

    Edit: Kor fant du det bildet Zeeker?
    Det var en brukbar pris Men den ser heftig ut ja

    Du kan evt få hjelp av noen til å dra rundt veiva mens du lett presser den mot revers. (uten å bruke clutchen) Hvis dreva står litt teit vil du kjenne den smette i gir når den treffer.

    Jeg fant bildet på hjemmesiden til OFI
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #2310
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Du må aldri kappe beltene!! Tør hvertfall ikke jeg å gjøre..


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #2311
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sveiste ikke du inn sælafeste sånn som jeg har?
    Da kan du feste de sånn som her.
    Det er ingen fare å kappe sæla'n etter at du har finni riktig lengde og festet det rundt røret.
    Jeg har riktignok surra det som er til overs litt rundt for å feste de litt.



    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. Takk Thomas242 takket for denne posten
  13. #2312
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Bare han jeg pratet med som kontrollerer biler for NBF som sa jeg ikke måtte finne på å kappe selene.
    Men hvis man kapper ett fint kutt og kanskje syr en søm så det ser "orginalt" ut så går det vell sikkert greit

  14. #2313
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Det var en brukbar pris Men den ser heftig ut ja

    Du kan evt få hjelp av noen til å dra rundt veiva mens du lett presser den mot revers. (uten å bruke clutchen) Hvis dreva står litt teit vil du kjenne den smette i gir når den treffer.

    Jeg fant bildet på hjemmesiden til OFI
    Okei takk, såg bidene der no
    Prøvde og snu på girkassa-få den i gir-snu på girkassa, i ein halvtime aleine men var ikkje antydning. Får sjå litt meir på det seinare.

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Du må aldri kappe beltene!! Tør hvertfall ikke jeg å gjøre..

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Sveiste ikke du inn sælafeste sånn som jeg har?
    Da kan du feste de sånn som her.
    Det er ingen fare å kappe sæla'n etter at du har finni riktig lengde og festet det rundt røret.
    Jeg har riktignok surra det som er til overs litt rundt for å feste de litt.
    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Bare han jeg pratet med som kontrollerer biler for NBF som sa jeg ikke måtte finne på å kappe selene.
    Men hvis man kapper ett fint kutt og kanskje syr en søm så det ser "orginalt" ut så går det vell sikkert greit
    Har bestemt meg for og gi faen i og kappe beltene uansett. Går heilt sikkert fint, men det beste er nok og ha dei som det kjem frå fabrikkNoken som veit kor dei selger gjengehylser som kan sveisast i buret?
    Eventuelt ka gjenger er det?Så kan eg eventuelt kjøpe meg ein gjengetapp og fikse sjølv
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. #2314
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Endeleg ein update her igjen, ein liten ein vel og merke På tide?
    Dreia hylser til uniballsen som skal stå i karosseriet på wattlink staga. Tenkte først bruke foring men er ikkje heilt sikker på om det går. Så vil ha alt klart viss det viser seg at det blir uniballs. Ikkje tatt gradene på det første bildet!!Hylsene er laga i rustfritt


    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  16. #2315
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Du legger ned ufattelig mye arbeid å tid i denne Kommer seg veldig
    Følger med i stillheten

  17. #2316
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Nice work as always ;-)


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  18. #2317
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    stå på Brage! godt å se noen har tid til bil og bygging

  19. #2318
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Du legger ned ufattelig mye arbeid å tid i denne Kommer seg veldig
    Følger med i stillheten
    Blir vel bil av det, veldig sakte men sikkert Går litt på pengar og, litt mindre kroner til overs til bilen etter at eg kjøpte meg hus dessverre. Men blir vel bedre etterkvert
    Kjekt at du følger med!
    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Nice work as always ;-)

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Takk for det Frigstad!
    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    stå på Brage! godt å se noen har tid til bil og bygging
    Viss du sjekker når siste store update var så ser du at det blir for lite tid her og Alt for lite dessverre. Hadde håpt og få starta bilen i 2015 men det spørs vel. Beste er og ikkje sette noken mål så slepper ein bli skuffa!
    Husk og sende BTRen ein dag så eg får gjort klart innsuget ditt


    Noken som har ei 242 gt leppe liggande?Ser RP glasfiber selger men den er ikkje lik på den orginale Volvo leppa. Kan være litt ripete ogsånn men må ikkje være skeiv og ha avknekte deler.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. #2319
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    skal få sendt BTR så fort som mulig, ligger klar i firmabilen men blir surret bort i alt arbeid for tiden
    men snart er det år 2015 og det er da ting skal få fart på seg

  21. #2320
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius Vis post
    skal få sendt BTR så fort som mulig, ligger klar i firmabilen men blir surret bort i alt arbeid for tiden
    men snart er det år 2015 og det er da ting skal få fart på seg
    Hehe, får håpe det blir gjort mykje 2015 her og!

    Dreia nye hylser til wattlink uniballsa, blei ikkje heilt fornøgd med dei 2 første eg laga. Dessa blei mykje bedre


    Kjøpt meg M14 mutter til uniballsa som skal være kontramutter på wattlinkstaga.


    Heim til jul i morra, håper eg får gjort litt med bilen i jula!Ellers GOD JUL til alle på vccn
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  22. Takk Riff, Njål Nilssen takket for denne posten
  23. #2321
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Flott med litt deler helt opp i jula Flott arbeid som alltid.

    God jul Brage
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  24. #2322
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Flott med litt deler helt opp i jula Flott arbeid som alltid.

    God jul Brage
    Heilt klart!Har fått litt nye deler og før jul som eg fekk sett på no i jula

    Jobba litt med bilen og, kjem bilder i morra når eg finner datakabel til mobilen
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  25. Takk Riff takket for denne posten
  26. #2323
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Har fått gjort ein god del i jula, men har ikkje hatt tid og legge ut bilder.
    Begynner med litt deler
    Walabro in-tank bensinpumpe som skal stå i orginaltanken og flyttast over i aluminiumtanken når eg setter den på.


    0-10 bar oljetrykksfølar.


    VDO oljetrykk, oljetemp og vanntemp målar.


    2 uniballs og 4 sveiseender til wattlinken


    Panhardfestet Ola fiksa til meg, ferdig renska for tectyl på bildet.


    Fått bilen opp på løa for og jobbe med den


    Satt på wattlink kåpa og laga til første staget.


    Sveist ferdig begge staga.


    Kappa til det nye panhardfestet og testa littMyyykje tilpassing på det, kappa i det sikkert 30 gangar


    Brukte denna for og få staga like. Stilte inn til den var i vater på første staget, då hadde eg 12 graderTesta på det andre og trimma panhardfestet til eg fekk 12 grader der og. Genialt verktøy!


    Sveist på det nye festet.




    Veldig fornøgd med korleis det blei til slutt!


    Heilsveiste radiatorvange festene.


    Og korta inn torpedostaget litt så det passar


    Ferdig slipt.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  27. Takk kjetil r, V90 takket for denne posten
  28. #2324
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Snasent Ser bra ut dette.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  29. #2325
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Nice arbeid


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 93 av 123 FørstFørst ... 43 83 91 92 93 94 95 103 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •