Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.424
Side 92 av 123 FørstFørst ... 42 82 90 91 92 93 94 102 ... SisteSiste
Viser resultater 2.276 til 2.300 av 3069

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    jeg har to stk org understell
    Då har eg skaffa understell frå VolvoR-Sport! Takk for hjelpaKommer update i helga, komt litt igang med luftfilterboksen
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

Spent! Har selv tenkt å lage luftfilterboks, men med konfilter innvendig..

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Spent! Har selv tenkt å lage luftfilterboks, men med konfilter innvendig..
    Skjønner, sjekk ut Andersson steel & speed Han har ein genial sånn løysning i 740en sin.

Radiatorvifte kåpa er ferdig knekt

Blir herlig finish med vannskjærar og skikkeleg knekke!

Første del av luftfilterboksen er klar

Blir litt innsnevra, men må bli sånn for og få plass atmed intercooleren.

Fekk ein grill eg kjøpte veldig billig på finn og, strøken tilstand!Følgte med ett lyktehus og, men det var knekt av ein del på.
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Antall takk

Standard

Ser bra ut som alltid Korleis gjekk da med måling av bilen? Var han bein?

5. Takk Madice takket for denne posten
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post
    Ser bra ut som alltid Korleis gjekk da med måling av bilen? Var han bein?
    Har faktisk glømt heile greia Skal prøve og huske det i helga, er veldig spent på resultatet. Sjølv om eg er ganske sikker på at det er sjølve plata eller monteringa av den på fabrikk som er feil. Er bilen så skeiv så hadde ingenting passa skikkeleg og det hadde nok vist igjen ein anna plassHåper eg har rett!

7. Takk Madice takket for denne posten
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Har faktisk glømt heile greia Skal prøve og huske det i helga, er veldig spent på resultatet. Sjølv om eg er ganske sikker på at det er sjølve plata eller monteringa av den på fabrikk som er feil. Er bilen så skeiv så hadde ingenting passa skikkeleg og det hadde nok vist igjen ein anna plassHåper eg har rett!
    Så mye skjevhet så langt bak, skulle du kunne sett ganske så lett med øya da det ville vært veldig skjevt alle andre plasser. Når første 740'n ble bølla ut i grøfta og jeg traff et betongrør og en rampe i 60km/t så ble ene vangen pressa opp 2-3cm høyere enn den andre (veldig synelig), og man kunne knapt se noe som helst på torpedo...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Så mye skjevhet så langt bak, skulle du kunne sett ganske så lett med øya da det ville vært veldig skjevt alle andre plasser. Når første 740'n ble bølla ut i grøfta og jeg traff et betongrør og en rampe i 60km/t så ble ene vangen pressa opp 2-3cm høyere enn den andre (veldig synelig), og man kunne knapt se noe som helst på torpedo...

Det eg og trurBåde panser og framskjermar passa jo fint når eg kjøpte bilen. Og ingen synlige skader ellers på bilen bortsett frå innerskjermen eg bytta. Men det var ein liten skade, ala noken har rygga på bilen eller noke slikt.

Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Antall takk

Standard

Knekte alu deler <3

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Racing Vis post
    Knekte alu deler <3
    Einig!

Stolane har dukka opp!Vanvittig fornøgd med dei!Bortsett frå ei ripe kver i karbonfiber klarlakken som eg var klar over var dei heilt strøkne

Tok av "bunnplata" på stolunderstellet og etter litt modifisering av sidefestene fekk eg stolen inn i bilen på orginal 240 glideskinneSkinna satt fast på eine sida så har ikkje fått flytta den bak, men virkar som den står i god posisjon noSå skal tegne opp nye fester i alu og få knekt dei av ein kompis på jobbenStolen står i fremste posisjon no, så kan flyttast ein god del bakover. Syns høgda blei veldig bra og

Fått alumateriell til vingeSikkert mangen som skriker høgt no Men skal lagast skikkeleg og moderat og såklart lakkast svart til sluttOm eg blir fornøgd med den gjenstår og sjå. Litt kjedeleg med gruppe a vinge sida 99,9% av alle 240ar med vinge har den.

Bredde i forhold til gruppe a vinge

Ellers må eg få sandblåst bilen no snart, trist og sjå på all overflaterusta som har dukka opp:(Viss ikkje eg får blåst den snart er det berre og begynne opp igjen på rustsveising Det er kun wattlinkfeste og litt sliping som står igjen før den er heilt klar for blåsing.

12. Takk Njål Nilssen, Larsgunnar takket for denne posten
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Ser faktisk ut som noe som kunne vært ekstrudert som vinge-stag til et microfly eller noe i den kategorien

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Ser faktisk ut som noe som kunne vært ekstrudert som vinge-stag til et microfly eller noe i den kategorien
    Kjøpte det av ein kar som selger deler til mini vindmøller, så trur det egentleg er blad til vindmølle

Målte forresten opp tårnet i helga. Skiller 10mm på 242en min og mamma sin 245 på tvers over tårna, samme overalt på heile innerskjermen. Mens frontplata mi passer fint, og vi har samme lengde mellom framskjermane, dvs panseret passer og bra. Testa staget på bilen til mamma og det var heilt i grenseland til at det var for langt der og, men trur det går på. Skjønner ingenting no Er bilen skeiv i tårnet uten skader mens alt anna i fronten passer bra?Har jo kjørt med bilen, merka ingenting gale då. Testa ikkje akkurat så hardt, men kjørte den som vanleg ca 5 mil.

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Kjøpte det av ein kar som selger deler til mini vindmøller, så trur det egentleg er blad til vindmølle

Målte forresten opp tårnet i helga. Skiller 10mm på 242en min og mamma sin 245 på tvers over tårna, samme overalt på heile innerskjermen. Mens frontplata mi passer fint, og vi har samme lengde mellom framskjermane, dvs panseret passer og bra. Testa staget på bilen til mamma og det var heilt i grenseland til at det var for langt der og, men trur det går på. Skjønner ingenting no Er bilen skeiv i tårnet uten skader mens alt anna i fronten passer bra?Har jo kjørt med bilen, merka ingenting gale då. Testa ikkje akkurat så hardt, men kjørte den som vanleg ca 5 mil.
    Tårna kan sige innover mot midten av bilen over tid, belastningen og vinkelen fjørbeinet har gir primært en kraft rett opp, MEN dette punktet ligger lengre ut enn hovedinnfestinga på hjulbuen, så den vil oppleve et moment som prøver å "brekke" tårnet innover. Derfor man monterer tårnstag i utgangspunktet Er det blitt litt skjevt lag noen forma treklosser et rør og ei gjengestang med mutter på og press tårna ut igjen, gjerne la den stå noen døgn med spenn. Finn ut hva målet skal være originalt og spenn det opp så de buer litt forbi det målet. når "pressern" er fjerna vil de sprette tilbake til ca det de skal være, dog om de tikker litt innover (så lenge de er symmetriske) gir jo litt gunstig camber, som disse klossene har for lite av ellers

BTW, kan være det EGENTLIG er til microfly også, men at han igjen bruker det til vindmøller... det er ikke noen typisk bladprofil for å si det slik, samt den har jo ikke noe vridning

Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Jeg sliter med det samme på min 242.
    Ett standard justerbart OMP-stag passer ikke selv om justeringa er skrudd helt inn.
    Og bilen min har aldri opplevd hard påkjenning Så tror ikke det er det som er årsaken, hehe.
    Når min er på 4-hjulskontroll står justeringa på tårnene aldri likt på begge sider. Dette har jeg sett på flere biler.
    Så for min del så kommer jeg til å ett tårnstag selv som passer fint på når bilen står på bukker (og spriker med tårna) Vil tro det holder seg stivt og fint når man slipper bilen nedpå bakken igjen da.
    Sist endret av Zeeker; 10/11/14 kl 16:35
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

simpel engineering is easy to maintain, and it works

BCB.no
    Realcar.no

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Tårna kan sige innover mot midten av bilen over tid, belastningen og vinkelen fjørbeinet har gir primært en kraft rett opp, MEN dette punktet ligger lengre ut enn hovedinnfestinga på hjulbuen, så den vil oppleve et moment som prøver å "brekke" tårnet innover. Derfor man monterer tårnstag i utgangspunktet Er det blitt litt skjevt lag noen forma treklosser et rør og ei gjengestang med mutter på og press tårna ut igjen, gjerne la den stå noen døgn med spenn. Finn ut hva målet skal være originalt og spenn det opp så de buer litt forbi det målet. når "pressern" er fjerna vil de sprette tilbake til ca det de skal være, dog om de tikker litt innover (så lenge de er symmetriske) gir jo litt gunstig camber, som disse klossene har for lite av ellers

BTW, kan være det EGENTLIG er til microfly også, men at han igjen bruker det til vindmøller... det er ikke noen typisk bladprofil for å si det slik, samt den har jo ikke noe vridning
    Hmmm, høyrest ut som ei god forklaringSto Köni demparar på bilen når eg kjøpte den, dei er jo knallharde og.
    Litt skeptisk til den prosessen du snakkar om. Funker nok fint, men redd for og presse ut det andre tårnet istedenfor f.eks. Sida det egentleg er berre eine tårnet som står feil.

Sendte ein mail til han sida eg blei litt nysgjerrig, det er egentleg til microfly
    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg sliter med det samme på min 242.
    Ett standard justerbart OMP-stag passer ikke selv om justeringa er skrudd helt inn.
    Og bilen min har aldri opplevd hard påkjenning Så tror ikke det er det som er årsaken, hehe.
    Når min er på 4-hjulskontroll står justeringa på tårnene aldri likt på begge sider. Dette har jeg sett på flere biler.
    Så for min del så kommer jeg til å ett tårnstag selv som passer fint på når bilen står på bukker (og spriker med tårna) Vil tro det holder seg stivt og fint når man slipper bilen nedpå bakken igjen da.
    Hahaha Din går jo stort sett til og fra butikken, så rart tårna blir skeive
    Har du hatt noke problem med detta eller justerer du berre på topplagringane og då går alt fint?
    Har justering på tårnstaget mitt så det skal nok passe uansettEr skeptisk til og begynne og "fikse" på det sida eg ikkje har noke rette utstyr eller nøyaktig måleutstyr til slikt.

Har tegna opp nye stolfester noSkal skjære dei ut ein dag bordet er ledig, er overfylt no på grunn av mykje produksjon så det går stort sett i ett.

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Hmmm, høyrest ut som ei god forklaringSto Köni demparar på bilen når eg kjøpte den, dei er jo knallharde og.
    Litt skeptisk til den prosessen du snakkar om. Funker nok fint, men redd for og presse ut det andre tårnet istedenfor f.eks. Sida det egentleg er berre eine tårnet som står feil.

Sendte ein mail til han sida eg blei litt nysgjerrig, det er egentleg til microfly

Har du hatt noke problem med detta eller justerer du berre på topplagringane og då går alt fint?
    Har justering på tårnstaget mitt så det skal nok passe uansettEr skeptisk til og begynne og "fikse" på det sida eg ikkje har noke rette utstyr eller nøyaktig måleutstyr til slikt.

Har tegna opp nye stolfester noSkal skjære dei ut ein dag bordet er ledig, er overfylt no på grunn av mykje produksjon så det går stort sett i ett.
    Stort sett vært på butikken og kjøpt melk

Jeg justerer på topplagringa ja Har alltid gått bra. Har etterpå lagt merke til at de ikke har stått likt på begge sider når man ser på slide-sporene til justeringa. Men papirene sier at alt er rett
    Har aldri tatt det så tungt egentlig. Regner med at du får justert din innafor målene også

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Ah, kun ene tårnet? Trodde det var likt på begge i så fall; bommer jeg om jeg gjetter på at det er tårnet på førerside som er det som har seget litt, typ har bilen gått med i hovedsak kun sjoføren?

Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Antall takk

Standard

Om den har seget på passasjerside er det nok norske veier som gjør det. Samme problem går igjen på jobb i rammene til tankene på lastebiler som kjører transport av olje/gass. Vi reparerer i gjennomsnitt 1 sånn i mnd på de samme plassene på høyre side. Forklaringa er visstnok at norske veier er bua fra midten og ut for at regn og vann skal renne i grøfta og ikke bli liggende på veien, derav vil alltid passasjersiden ligge lavere enn førersiden. I tillegg til at høyre forhjul alltid vil være det hjulet som får en liten kakk hver gang man er utenfor asfaltkanten.

Ellers nydelig arbeid, Brage, som vanlig!
    Stolene og aluen var gromporr!!
    Sist endret av Larsgunnar; 14/11/14 kl 15:59
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

21. Takk volvobrage takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2014
    Antall takk

Standard

Hei trenger svar nå av noen kloke hoder! Hva er best av 240 og 940 turbomanifoil??

Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Antall takk

Standard

Off topic??! 940 er best pga bedre utformede kanaler

24. Takk Riff, ovlov86 takket for denne posten
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Ah, kun ene tårnet? Trodde det var likt på begge i så fall; bommer jeg om jeg gjetter på at det er tårnet på førerside som er det som har seget litt, typ har bilen gått med i hovedsak kun sjoføren?
    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Om den har seget på passasjerside er det nok norske veier som gjør det. Samme problem går igjen på jobb i rammene til tankene på lastebiler som kjører transport av olje/gass. Vi reparerer i gjennomsnitt 1 sånn i mnd på de samme plassene på høyre side. Forklaringa er visstnok at norske veier er bua fra midten og ut for at regn og vann skal renne i grøfta og ikke bli liggende på veien, derav vil alltid passasjersiden ligge lavere enn førersiden. I tillegg til at høyre forhjul alltid vil være det hjulet som får en liten kakk hver gang man er utenfor asfaltkanten.

Ellers nydelig arbeid, Brage, som vanlig!
    Stolene og aluen var gromporr!!
    Lars Gunnar er muligens inne på noke, er vertfall passasjersida som er trykt inn. Får tenke litt på ka eg skal gjere, men har jo justerbare topplagringar frå Torgeir som skal på etter godkjenning så det enklaste er nok og tilpasse torpedostag og justere på topplagringane. Skal noke til og få tårnet på plass uten skikkeleg utstyr trur eg

Takk for det Lars Gunnar!Skikkeleg fornøgd med stolane, glad eg venta til det dukka opp noken rimelege med karbonrygg
    Sitat Opprinnelig postet av jegerud Vis post
    Hei trenger svar nå av noen kloke hoder! Hva er best av 240 og 940 turbomanifoil??
    Off topic??! 940 er best pga bedre utformede kanaler
    "Litt" offtopic ja Men er som VolvoR-Sport seier, 940 har bedre utforming ein 2/740.

26. Takk Larsgunnar, Njål Nilssen takket for denne posten
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Laga meg stolfester som passer rett i bilen no
    Blei 6mm alu då vi ikkje hadde 5mm liggande.

Hola i midten er for at ikkje skinnene skal stå oppå popnaglane på skinnene, traff bra

Testmontert med stolen

Oppdaga eit lite problem. Skinnene står ikkje beint i bilen, så stolen hallar mot passasjersida. Sikkert kompensering for det på dei orginale stolane. Men trur eg har laga ein god plan for og fikse det, må berre få målt kor mykje stolen skal opp på innersida

28. Takk kjetil r takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Nice Flotte deler
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

30. Takk volvobrage takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Antall takk

Standard

Ikke noe originalt som er rett på denna bilen jo :P neida blir nok bra. tøft med karbon på stolryggen. blir det mye karbon i interiøret?

32. Takk volvobrage takket for denne posten
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Nice Flotte deler
    Takker Riff!
    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    Ikke noe originalt som er rett på denna bilen jo :P neida blir nok bra. tøft med karbon på stolryggen. blir det mye karbon i interiøret?
    Nei bilen er vel egentleg boss Men får prøve og få den på vegen før eg kjører den på vraken
    Planen er mykje karbon jaStolar, instrumentplata i dashbordet, hanskerom, midtkonsoll, hattehylle og dørtrekk i karbon støpt av orginaltrekka
    Trur det kan bli veldig bra ilag med den mørke rødfargen på bilen og mykje svarte deler.

Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Antall takk

Standard

Nice braketter

Har du testa sitteposisjon mtp på lengde fra ratt og vinkel på stolrygg? Også høyden på stolen slik at du får på deg en hjelm uten å skalle i taket?
    Jeg tror jeg brukte en hel kveld på å finne riktig vinkel i ryggen på min egen sittestilling. Jeg har ikke sånn fancy braketter på stolene mine, så jeg måtte lage braketter og testsitte og kjøre. Også shimse litt helt til slutt.
    Nå kan det hende jeg er litt sær, men syns det er viktig å sitte godt når man ratter bil

Volvo 242 - 76 - Lekebil

Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

BCB.no
    Realcar.no

Side 92 av 123 FørstFørst ... 42 82 90 91 92 93 94 102 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien