Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
Kjøpte det av ein kar som selger deler til mini vindmøller, så trur det egentleg er blad til vindmølle

Målte forresten opp tårnet i helga. Skiller 10mm på 242en min og mamma sin 245 på tvers over tårna, samme overalt på heile innerskjermen. Mens frontplata mi passer fint, og vi har samme lengde mellom framskjermane, dvs panseret passer og bra. Testa staget på bilen til mamma og det var heilt i grenseland til at det var for langt der og, men trur det går på. Skjønner ingenting no Er bilen skeiv i tårnet uten skader mens alt anna i fronten passer bra?Har jo kjørt med bilen, merka ingenting gale då. Testa ikkje akkurat så hardt, men kjørte den som vanleg ca 5 mil.
Tårna kan sige innover mot midten av bilen over tid, belastningen og vinkelen fjørbeinet har gir primært en kraft rett opp, MEN dette punktet ligger lengre ut enn hovedinnfestinga på hjulbuen, så den vil oppleve et moment som prøver å "brekke" tårnet innover. Derfor man monterer tårnstag i utgangspunktet Er det blitt litt skjevt lag noen forma treklosser et rør og ei gjengestang med mutter på og press tårna ut igjen, gjerne la den stå noen døgn med spenn. Finn ut hva målet skal være originalt og spenn det opp så de buer litt forbi det målet. når "pressern" er fjerna vil de sprette tilbake til ca det de skal være, dog om de tikker litt innover (så lenge de er symmetriske) gir jo litt gunstig camber, som disse klossene har for lite av ellers

BTW, kan være det EGENTLIG er til microfly også, men at han igjen bruker det til vindmøller... det er ikke noen typisk bladprofil for å si det slik, samt den har jo ikke noe vridning