Ja, og om den står plassert sideveis kan den sikkert subbes bort på noen biltyper, men denne tråden her handler om en C70 2.4 og på de så blir det bare nonsens å snakke om å subbe i stykker tappepluggen med temperatursensor, siden den står bak (ikke på siden) av oljesumpen. Så da er vi enige da; bare du som snakker om noe helt annet enn temaet siden rødblokker aldri har vært noe tema på C70.
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
skal gjøre det. ringer deg i morgen tidlig så jeg får sjekka ut litt tilbud til deg som ønskelig på R'n
hadde den IPD magnetiske bunnpluggen. kan ikke akkurat si jeg er MEGA imponert... det var kanskje 2-3 små metallspon som var hekta på denne, resten å i spilloljen på bunn. selv når jeg dro magneten i bunn på dunken kom det ikke så jævlig mye med pluggen opp, men dro jeg fingern kjente jeg at det lå litt mer spon der gitt. så føler ikke det gir så mye mer trygghet annet enn at man blir alarmert om å sjekke litt nærmere når man faktisk finner de 2-3 metallsponene som ligger på magneten der.
vetmen knotete å komme til. vurderte å sette inn oljetrykkføleren der også før jeg lagde en egen patent på det som jeg ikke har fått montert enda
tror den skal være relativt safe når den står rett bakover på hvitblokka slik som dette. er også kon på tempgiveren så knekker den av så er det mest sannsynlig bare den yttre delen som knekker av, skjedde på bunnpanna på 242n der vi måtte lage en ny tempgivermutter, måtte borre ut gamle giveren helt fordi den knakk så tror uansett det er safe at den står slik Selv om den knekker ogsåtime will hopefully never tell!
Mange takk! hyggelig å høre
Glemte å ta bildet av en ny ting i dag
Spiller eskeny framfanger ligger å venter på våren nå for montering. ble pårygget tidligere i høst nå og fikk dekt den delvis mot firmaet som rygga på den på hjørnet(skrapet opp bare, ikke noe mer alvårlig enn det) rett etter treffet på verdalen der jeg deltok. så ble 1200kr i mellomlegg på meg for ny fanger i stede for demontering og opplakkering av den som sikkert har stått på siden 2000... hehe
Du sover vel godt nå om dagen med riktig sengetøy... :-) Hørte du hadde tatt med deg litt varer på Kverneland! Møtte deg og hengeren ved Statoil Tunga.
har vært noen småoppdateringer siden sist, men har ikke gidda å lagt ut bilder eller noe. men her kommer det.
Pga rompa på C70 er håpløs å lære seg form, fasong og slutten på så har jeg lenge prøvd å få ræva i gir for å montere ryggekamera, og har had et par liggende, men aldri funnet passende plassering. Løsningen ble ne skiltplatetype med innebygget ir lys. fungerer helt ok. litt svakt IR lys, pga 4 dioder bare, men er mye bedre å ha dette enn å rygge uten med en bil som er totalt umulig å lære seg lengden på
ferdig montert. Vises knapt noe utvending eller ellers. Ene skiltlyset var knekt så hadde handlet inn nytt, men ofret det gamle for å slippe å borre hull noen plasser for å dra inn kablene til kameraet. skal se etter hvert om jeg gjør det på annet vis men fungerer bra så langt, minuset er at det kun er skiltlys på ene siden av skiltet. menmen noe får man ofre for å rygge sikrere!
natt og dagtid på skjermen. kablene for autopåslag er ikke koblet til på spilleren enda, men det er kun en kabel til signal på ryggelys så det skal jeg gjøre så fort jeg orker. må velge kamerainnganen manuelt akkurat nå. Lurer på om det finnes IR pærer for å montere i f.eks. Tåkebaklyset i stede for vanlig lyspære kanskje?? da har det i alle fall blitt vannvittig mye bedre ryggelyseffekt på skjermen fra kameraet.
var også drittlei av halvveis knuste fjærnkontrolldeksler. så kjøpte meg et par nye og monterte. uoriginale, så er litt lysere enn originale, men det gjør meg ingentingfungerer som fjell! og kostet 40-50kr eller noe.
Looking good
Driver å snuser på en svart C70 2.0T som står hos Nordaune Bil på Tempe..du har ikke tilfeldigvis kjennskap til denne?
Eneste grunnen til at jeg ikke har henta den enda er at jeg har hørt flere som har dårlige erfaringer med selgeren.
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
ikke noe kjennskap til den bilen nei, men jeg kan alltids ta meg en tur å kikke på denskal vi booke inn et forsikringsmøte samtidig så tar vi det på samme turen?
får jeg dratt på en byrunde med det samme også
![]()
Jacobsen, må lære deg å svare på tlf når noen ringer deg LEEEENGE!!!
http://www.nordaunebil.no/public.aspx?pageid=84635
var å kikka på C70n du tenker på.... kan oppsummere hva jeg fant ut slik at alle som vurderer kjøp av den vet hva de har i vente:
Gåent øvre motorfeste.
Defekt/ sprekt venstre baklykt.
Full av Lakkflass og riiiiper all over bakfangern. og generelt mye "overflateriper" i lakken, selv etter en poleringsrunde i følge selgeren.
Helsort skinninteriør, egentlig ganske okei, men førersetet er "knusktørt" og full av furer som må totaloverhales og farges opp før man kan være fornøyd med førersetet, i mine øyne. Eller for at setet ikke skal sprekke helt opp og gå i stykker etter hvert så tørt som det er.
Uoriginale felger(bagatell).
Selvborrende skrue øverst i dørtrekket på førerdøra pga noen har vært inni døra og gjort noe. "manglende" speiljusteringsbryter. mangler noe av joysticken.
Skeiv Førerdør, som gjør at ruta ikke tetter mot lista, kan kanskje justeres inn men noe har skjedd med bilen i alle fall uten at jeg fikk greie på det.
ligger til 78000kr ink årsavgidt og omregavgift. men så sliten bilen er og at fanger, dør og baklykten og setet er såpass dårlig\noe gæli med så sa jeg like greit til selgern på Nordaune bil at jeg ikke kom til å anbefale deg å betale mer enn 50 000kr for den. synes ikke den er verdt mer enn det med alle manglene på en sånn type bil. prisene har falt enormt på Strøkne eksemplarer også. og denne var meget langt fra strøken!
Er enig, syns den såg for dyr ut bare av å se på annonsebildene. Inntrykket ditt bekrefter i stor grad en del ting jeg såg for meg faktiskLurer på om jeg skal melde meg på åndenes makt.
Sist endret av The Sven; 15/02/14 kl 17:22
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Høhø var på jobb. Tror forresten jeg så deg ved lerkendal like før
Ja, hva skal man siDet var flere feil enn hva jeg så den lille turen jeg var der. Elendig lys inne i lokalene og.
Men denne hadde nok
Og det å komme med bud på 50k vil jeg anse som litt frekt, så jeg lar være. Hadde vært et fint miniprosjekt å fått den finGrunnen til den var aktuell var manuellkassa. Er jo faen ingen andre med det.
Hadde også foretrukketP2Volvo når jeg først skal investere i ny skute.
Men får ha tusen takk for titten øystein! Ligger an til at jeg taper denne forsikringssaken mot BMW'n med glans, så du får fikse ei fin forsikring når det blir ny bil![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Sliter med at bilen lugger når jeg gir litt gass... starta å få det i toppen av 4de gir og ved belastning i oppoverbakker f.eks. men nå har jeg problemet også i 3dje giret på aksellerasjon på flatmark også.
den lugger slik at om jeg gir gass og slipper den opp og reduserer pedalbruken så går det greit å aksellerere, men ikke ved å gi mer enn nødvending, sliter ikke med å øke farten, men nekter å gi full pedal f.eks.
noen ideer på hva det kan være?
LMM/MAFer nok ein grei plass å starte.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Lite nytt å melde. Men har vell ikke postet de siste oppdateringer.
Nye originale tåkelys er montert, med 3000K 35w xenon i. Ble meget bra.
Hjullager og kaliper venstre foran er byttet.
Har også kikket mye på twinpipe eksos den siste tiden og sjekket med Svendseneksos hva de tar for å bygge, men endte opp med å bestille Simons sitt rustfrie twinpipe oppsett. Da kun den bakerste biten med de to rørene. Håper å få ut litt mer grom 5er lyd. Men regner med å bytte ut de single 100mm stussene med noen dobble fra ferrita med forskyvd utløp i forhold til hverandre for at de skal følge kurven til fangeren best mulig. Må se hvordan det blir med dobbel eksos først![]()
Bra som vanligt her![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
takker for det
lurer på om motor eller turbo begynner å bli sliten... vaska bilen grundig nå i dag for å ha den klar til en liten sjekk på verkstedet vårt i morgen nå. og ser at det ligger igjen mye sorte prikker på bakfanger og bagasjelokket... rester av brent olje vil jeg tro...
mest sannsynlig at det er turbo som begynner å få det etter ca 250 000km? eller er det motor i seg selv?
kan man i såfall sjekke slitasje på et vis med en sylinderlekkasjetest\ kompresjonstest, eller er dette poengløst...?
skal ta oljebytte på den uka her også for servicelampen kom på nå i dagjippey!
Det et ikke bare asfaltflekker da?
nja... kan være, men syntes det var vell mye asfaltflekker på under en uke. og det er ikke noe nylagt asfalt i nærheten heller så.
Mye asfaltarbeider i byen nå for tiden hvertfall
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
En kompresjonstest er jo alltid fint å vite går bra, og om du har betydelig olje i kompressorhuset i turboen, samt fin kompresjon, er det ikke så mye å lure på, egentlig. Skaa bytte min egen etterhvert, 360k er et helt greit liv for en stakkars 13T:-)
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -