Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  208
Side 35 av 49 FørstFørst ... 25 33 34 35 36 37 45 ... SisteSiste
Viser resultater 851 til 875 av 1209

Tråd: GMV's V70R -04

  1. #851
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Akkurat ja. Ja da vil jeg si at understellskomponentene har holdt lenge, gjort jobben sin og vel så det. Er også veldig fornøyd med mine Eibach-fjører etter tre år, null rust på de, mens Bilstein-demperne begynner å ruste litt rundt boltene.

    Skiftet selv akkurat gummilista rundt døråpningen på førerdøra, og det ble forskjell gitt. Har mest sannsynlig aldri vært skiftet i løpet av bilens 13 leveår
    Mine biler:

  2. #852
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til å få den igjen nypolert.
    Tenkte også å få på den nye turboen og Ferrita DP'n snart.
    Skal gi litt mer ro i sjela før vinteren.

  3. Takk a|ex takket for denne posten
  4. #853
    Registrerte brukere Bassan sin avatar
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    695
    Antall takk

    Standard

    Hvor handlet du service delene fra?

  5. #854

  6. #855
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Da var jeg hjemme igjen. Deilig å møte en nypolert bil på gårdsplassen. All ære til han som gjorde jobben når jeg var borte, samt byttet defekte dørlister.
    La om til vinterhjul i dag og testet Torque appen. Er ikke sikker på om boost pressure reading er riktig hele tiden. Normalt sett viser den 0,8-1,0 bar, men den viste 1,6 og 2,0 bar tidligere i dag. Har mere trua på at 0,8-1 er riktig med tanke på at den er orginal. Men det er en cool gadget å ha. Viser lambdaverdi, kjølevæske temp osv. Egentlig er det ubegrensede muligheter.

  7. #856
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Da var jeg hjemme igjen. Deilig å møte en nypolert bil på gårdsplassen. All ære til han som gjorde jobben når jeg var borte, samt byttet defekte dørlister.
    La om til vinterhjul i dag og testet Torque appen. Er ikke sikker på om boost pressure reading er riktig hele tiden. Normalt sett viser den 0,8-1,0 bar, men den viste 1,6 og 2,0 bar tidligere i dag. Har mere trua på at 0,8-1 er riktig med tanke på at den er orginal. Men det er en cool gadget å ha. Viser lambdaverdi, kjølevæske temp osv. Egentlig er det ubegrensede muligheter.
    Høres ut som den kanskje glemmer og kompensere for atmosfæretrykket til deg avogtil?
    Eller er den en ganske mye ''nyttig'' å velge i.

    Meget flott bil du har!
    VW Golf 1,4 ACT
    X: Volvo C70 -01
    X: MB 230 CE -89
    X: Volvo V70 -99
    X: Volvo 240 -86

  8. #857
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Takker. Ja kan være en mulighet for at det skjer. Std ladetrykk på disse er vel rundt 1.0 bar. Ellers så er lambda verdiene greie. Den får iallefall nok bensin under belastning.

    Sendt fra min mobil.

  9. #858
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Var med på en budrunde på en ubrukt Evolve (Nå Elevate) luftfilterboks på ebay. Trodde jeg lå godt an og hadde høyeste bud ett par dager. Sjekket i dag og det viste seg at den gikk for en høyere pris enn en ny hos Elevate hahaha!

  10. Takk mrstfu, a|ex takket for denne posten
  11. #859
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Ifølge gutta som har testa på swedespeed flower faktisk originalboksen bedre.. og gir ingen feilkoder, noe en del får.
    Mine biler:

  12. #860
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    I dette tilfellet så velger jeg å tro på Autotech som hevder at den gir ca 10hk på steg 3. Amerikanerne har så mye egne rare meninger om alt.

    Sendt fra min mobil.

  13. #861
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Jeg stemmer også veldig for dine ord der, GMV!
    Og den setter på ingen måte feilkoder!
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  14. #862
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Siden jeg ikke vant denne budrunden så får en slik boks vente til våren. Autotech har og ett 500hk kit på trappene. Frister veldig

    Sendt fra min mobil.

  15. #863
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    500hk ja, hvorfor har nevnte de ikke det på mailen jeg sendte til de ang. mer power tro??
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  16. #864
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Er vel ikke helt ferdigutviklet/utprøvd. Tror kanskje blokka står litt i fare for å sprekke mellom sylindrene ved det effektuttaket og med den turboen de benytter KKK24/26. Jeg vet ikke hva en shimsing av gapet mellom der vil gjøre for holdbarheten. Er vel også på grensen av hva drivverket klarer.

  17. #865
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Er vel ikke helt ferdigutviklet/utprøvd. Tror kanskje blokka står litt i fare for å sprekke mellom sylindrene ved det effektuttaket og med den turboen de benytter KKK24/26. Jeg vet ikke hva en shimsing av gapet mellom der vil gjøre for holdbarheten. Er vel også på grensen av hva drivverket klarer.
    Er vel berre å gå på med sleeves med ein gang då
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #866
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Er vel berre å gå på med sleeves med ein gang då
    De har jeg allerede liggende da planen egentlig var å kjøpe en R fra tyskland med sprukket blokk.
    Isåfall hadde man hatt en komfortabel familiebil som hadde klådd det meste etter norsk vei.

  19. #867
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    De har jeg allerede liggende da planen egentlig var å kjøpe en R fra tyskland med sprukket blokk.
    Isåfall hadde man hatt en komfortabel familiebil som hadde klådd det meste etter norsk vei.
    Så snille øvrigheta er på avgiftsberegning på motor her på berget, skal man ikke ha så mange hundre hestene før man gjør nettopp det, da. R
    AWD
    kjører jo fletta av de fleste biler i utgangspunktet. Nesten skremmende å se hvor mange store "statusbiler" som er drevet frem av en liten og sannsynligvis kontinuerlig tynt motor.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  20. #868
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    I dette tilfellet så velger jeg å tro på Autotech som hevder at den gir ca 10hk på steg 3. Amerikanerne har så mye egne rare meninger om alt.

    Sendt fra min mobil.
    Jeg kommer hvertfall til å avvente med AMS på R'en. Er veldig fornøyd med det på T5'en, men der er også forskjellen fra standard til AMS med R-rør på begge sider vesentlig større. Virka troverdig og grundig de målingene som var gjort på akkurat dette.

    Men var ingen stor forskjell, og AMS'en både ser og høres jo helt verst ut i forhold da
    Mine biler:

  21. #869
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Jeg stemmer også veldig for dine ord der, GMV!
    Og den setter på ingen måte feilkoder!
    Er visst en god del R-biler som får det, men hva det avhenger av veit jeg ikke. Selv har jeg ingen feilmeldinger, men problemet skal visst ha vært så stort at IPD sluttet å selge AMS'en sin, som er identisk til Evolve/Elevate. Årsaken skal angivelig være vinkelen på røret rett før
    MAF
    'en som skaper mye turbulens i luftstrømmen.
    Mine biler:

  22. #870
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Er vel ikke helt ferdigutviklet/utprøvd. Tror kanskje blokka står litt i fare for å sprekke mellom sylindrene ved det effektuttaket og med den turboen de benytter KKK24/26. Jeg vet ikke hva en shimsing av gapet mellom der vil gjøre for holdbarheten. Er vel også på grensen av hva drivverket klarer.
    Da må du vel på med sleeves ja. Åssen henter dem ut såpass mye, kun større turbo og dyser? Ryktene skal ha det til at flere svenske R-biler har sprukket blokkene med samme E85-oppsett fra ATM som Anders kjører på...
    Mine biler:

  23. #871
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Alt går vel om man virkelig går inn for det. Har sett en R med kun chip og sprukket blokk. Tror grunnen til sprekkt blokk er høyt sylindertrykk. Dvs liten turbo som gir mye dreiemoment i bunnen. Med den nye ATM turboen så puster motoren bedre. De anbefaler og trimkammer til det oppsettet. Dette tilsammen med shimsing og porting av topp når man svært langt. Men jeg håper på å unngå å åpne motoren. Det er jo i bunn og grunn en bruksbil som jeg bruker til og fra barnehagen.

    Sendt fra min mobil.

  24. #872
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Hehe. Fantastisk Ingen skal beskylde deg for å ikke være en ekte entusiast, det er helt sikkert!
    Mine biler:

  25. #873
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Frister...
    Om motor må opp spiller ikke det noen rolle for min del, har jo tross alt hele 6 km til jobb og 1 km til butikk
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  26. #874
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Texascom Vis post
    Frister...
    Om motor må opp spiller ikke det noen rolle for min del, har jo tross alt hele 6 km til jobb og 1 km til butikk
    Haha, du kan jo bare sykle på den frekke DBS-sykkelen din!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  27. #875
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Alternativet er blokk fra en T5 fra 2005 og opp med 81mm borring. Men har man først 2, 5 så skal det være 2, 5. Beste hadde vel å fått tak i ei ekstra blokk/topp og bygget ferdig før bytte. På det viset har man orginal motor stående i vente.

    Sendt fra min mobil.

Side 35 av 49 FørstFørst ... 25 33 34 35 36 37 45 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. GMV's 244 16V Turbo
    By GMV in forum 200 -serien
    Svar: 65
    Siste post: 09/09/20, 18:06
  2. Instrumentpanel fra `98 V70R vs `00 V70
    By V90 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 29/04/10, 22:45
  3. S:V70R 04m.
    By VolvoBjørn in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 02/04/10, 19:59
  4. V70R awd.
    By volvojoachim in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 29/03/10, 20:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •