Ja det er vurdert.
Det originale reimhjulet har vel gummi som skal hindre nettop slikt? ARD hjulet er vel massivt og mangler i tillegg vekten som er med å "stabiliserer"?
Du får komme innom om du skal låne volvo-verktøyet mer i alle fall :-)
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
Jepp det skal jeg gjøre. Mistenker det er årsaken til clutch problemet også siden det oppstod umiddelbart etter.
Nå er jeg ikke helt sikker på hva Volvo og VAG har forskjellig når det kommer til clutch. men på en A6 som clutchen hang igjen så var det for lite bremsevæske. Det høres merkelig ut men clutchen brukte visst vakumet fra bremsevæsketanken for å dra clutchen ut igjen. Det er ihvertfall mitt bidrag
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
På volvo er det fjærbelastet pedal som skal hjelpe til. Min er like full som før, hadde blitt bekymret om jeg måtte etterfylle.....
Ikke vent lenger; sleng tilbake originalt reimhjul og prøv; tar da ikke så lang tid :-) Dessuten høres det ikkehelt bra ut å kjøre med det slik det er nå...
ARD hjulet er nok for liten masse til å være med å fange opp de små vibrasjonene. Det orignale hjulet, i alle fall på de eldre, er jo i tillegg todelt med gummivulk i mellom for å ha litt dempende effekt - dette mangler ARD sine hjul, og er heller ikke med på å bedre slike problemer... Synes det hylte ekkelt fra multirema di da du la over rattet og skulle kjøre fra meg i går i alle fall :-(
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
Ja den lyden var ikke god :-( Kommer nok til å sette tilbake orginalt ja, merket ingen forskjell på responsen på motor.
Da har jeg funnet ut av det meste.
Tok en telefon til Jahn på SC styling i dag og det viste seg jeg hadde brukt feil prosedyre for stramming av reg. reim. :S
Vibrasjonene kommer av ubalanse i ARD hjulet, dvs for stort senterhull. Ikke enkelt å se, men så det på multireima som blaffret som fy på tomgang.
Dette skal nå byttes tilbake til orginalt asap.
du trenger en "distansering" på ard reimhjulet. var samme problemet på mitt også. fikk ard til å sende meg en slik ring. gratis. har ikke rukket å montert og sett forskjellen enda men var det som var løsningen på akkurat dette.
Ja hørte det, men hvorfor sender de ikke med den i utgangspunktet? Skumle greier dette.
si det. visstnok andre diameter på veivtappen... men i følge jahn så er det samme veiva/diameteren ut skal være.
Tviler på at motoren har godt av så mye vibrasjoner. Til meg er det såpass at jeg ikke klarer å gire på 5000 omdreininger :S Jeg er temmelig sikker på at problemet stammer fra reimhjulet. Sendte ARD en mail for å høre hva de har å si...
Sist endret av GMV; 08/10/13 kl 14:19
Hvorfor bytte ut ting som funker lurer jeg på... Er en V70.. Ikke er lettvekter jassserrrrbiiilljjjj.....![]()
Min bilpleieportefølje:
http://www.detailersclub.no/forum/to...s-portefoelje/
Det der er jo helt fantastisk. Sikker på at du har fått til riktig bil?![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ja... Byttet tilbake til orginalt i dag. Alle problemer med vibrasjon og giring er helt forsvunnet.![]()
Originalt er alltid greit og enkelt ;-)
---Tore---
I dette tilfellet så var det sant ihvertfall.
Sendt fra min mobil. now Free
Tok fjærskåler og topplagre i går også. Det var på høy tid.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Nei tror ikke det. De skulle sende meg en sentreringsring.
Sist endret av GMV; 10/10/13 kl 19:42
Noen bilder fra gårsdagens økt.
Ser ut som det går en stund mellom hver gang du gir hjulhusene en vask![]()
Mine biler:
- 2007 XC70 D5 AWD
- 2006 S60 R AWD
Nei det er faktisk ikke tilfellet. Siste grundige vask var senest i August og før det i april med spyling innimellom. Men her har det nok gått noen uker siden siste renspyling ja....
På denne er det jo aldri byttet dempere, fjærseter eller topplagre (datostemplet 2002) , de var også av den gamle typen fjærseter.
Legg merke til Eibachfjærene. De har stått på bilen i 2 år og man ser ikke antydning til rust på de, det kaller jeg kvalitet.
Nå ble den som en drøm å kjøre også uten noe ulyder og alt på stell. Byttet batteri på den integrerte telefonen og alarmsirenen så nå er alt på topp. Sendte bilen med en kompis når jeg reiste på jobb for en grundig polering og skifte av gummilister rundt 3 av dørene samt føringslista til vinduet på sjåførdøra.