Sitat Opprinnelig postet av Lorentz Vis post
Hei

Har lyst til å dele opsettet på motoren som skal i min 940.. for å få tips til om det er noe jeg kan gjøre bedre eller om det er noe jeg bør ta med / kutte ut.
b230fk med 530.
A-kam, Gullboks ,chip i begge hjerner, en garretturbo med et grenrør til den(likt på det KL selger bare god kavlitet) (ekte garret, men ikke like stor som den fra KL kina turboen) (MLS topppakning??)lade 1- 1.2 bar. ny LMM 3toms som passer fk, Stor alucooler, 9rader oljekjøler. vil prøve og kjøre en m46 kasse jeg har. Blir 3toms fra turbo og ut. Grøne dyser. Ny bensinpumpe, prøve med annen bensintrykksregulator også? kjører 763 trykkplate og 4 pucka stum sinterlamell?
Noe jeg har glemt?
Understell : Alle foringer blir byttet med powerflex, IPD Stab Stag fremme og bak under, IPD justerbart Panhardstag. Bilstein Supersprint 35mm, Lesjø 40mm, Truetrack.
Å skrive dette:"en garretturbo med et grenrør til den(likt på det KL selger bare god kavlitet)" kan sammenlignes med å skrive: "En Volvo med felger likt på det....osv) Det sier altså ingenting. Man bør kunne skille mellom en Volvo 340 og en 780 eller lastebil og det er akkurat like viktig å få frem nøyaktig hvilken GARRETT turbo det er snakk om her fordi det er 100 vis av muligheter.

Til det ladetrykket som du nevner her så mener jeg at Turbonetics T3 trimSuper60 er det rette valget til dem som ønsker tradisjonell T3 turbo som er bolt on.
I din situasjon ville jeg vurdert å dreie stemplene til 76 x 4,5 mm og satt i 38 mm eksosventiler.
Litt kraftigere ventilfjærer og en mild porting av innsugskanalene og forbrenningskamrene på 530 toppen vil tilføre mye positivt når du øker ladetrykket - så det bør iallefall vurderes.