Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 31 av 35 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 751 til 775 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #751
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Teflonslanger funker bra de.. men selv de sliter litt med smelting etter hvert.. Så jeg bruker rør, jeg.. billig er det også.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  2. #752
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Rema1000 Det enkle er ofte det beste
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  3. #753
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Hva skal man bruke da når det ikke er ett alternativ med rør?
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  4. #754
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Er det plass til slange, så er det plass til rør også
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  5. #755
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    jeg snakker ikke om plass til rør, men at jeg ikke har mulighet til å tilpasse ett rør. De knekker for meg vær jævla gang Og det er heller ingen rundt her som kan lage til ett heller. Tess her er ei sykkelsjappe og resten av industributikkene selger bare klær og skruer.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  6. #756
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sandfylle og varme Da knekker de ikke
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  7. #757
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    jeg snakker ikke om plass til rør, men at jeg ikke har mulighet til å tilpasse ett rør. De knekker for meg vær jævla gang Og det er heller ingen rundt her som kan lage til ett heller. Tess her er ei sykkelsjappe og resten av industributikkene selger bare klær og skruer.
    biltema selger rørbøye verktøy!

  8. #758
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Så tynne rør behøver en ikke sandfylle engang.. bare å sette de i stikka, presse de lett i den retningen en vil bøye - ikke så mye at de faktisk bøyer seg av kraften alene - og varme til de gir seg.. fordeler en varmen litt utover og ikke lager for liten radie er det null problemer i de fleste tilfeller..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  9. #759
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=36134981

    dette en bra turbo til 280+
    eller skal man gå for garrett/turbonetics t3 60trim ar 63?

  10. #760
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=36134981

    dette en bra turbo til 280+
    eller skal man gå for garrett/turbonetics t3 60trim ar 63?
    Jeg ville styrt klar den der. Turbinhjulet er ALT for lite til en rødmotor og spesielt når den er kombinert med ett såpass stort kompressorhjul som det der.

    Jeg synes at Turbonetics T3 trimSUPER60, F1-49 A/R0,63 er ett bedre valg og da kan man også velge 3" inn på turboen.

  11. Takk metrakit takket for denne posten
  12. #761
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    jeg snakker ikke om plass til rør, men at jeg ikke har mulighet til å tilpasse ett rør. De knekker for meg vær jævla gang Og det er heller ingen rundt her som kan lage til ett heller. Tess her er ei sykkelsjappe og resten av industributikkene selger bare klær og skruer.
    Auka har hydraulikkrør i lange baner og har også bøyeutstyr.
    Har selv jobbet der i 4år og bøyeutstyret ble flittig brukt

  13. #762
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    trondheim
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    jeg har brukt 19mm torshov silikonslange til oljeretur fra turbon i flere år no. ingen problemer med den løslingen. har en rørstomp ut fra turbon å på bunnpanna å slangen i mellom, festet med 2slangeklemmer:-) hadde tidligere en tessoil slange, men den ble knall hard. så jeg personlig kan annbefale silikonslange på oljereturen

  14. #763
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av krbarstad Vis post
    jeg har brukt 19mm torshov silikonslange til oljeretur fra turbon i flere år no. ingen problemer med den løslingen. har en rørstomp ut fra turbon å på bunnpanna å slangen i mellom, festet med 2slangeklemmer:-) hadde tidligere en tessoil slange, men den ble knall hard. så jeg personlig kan annbefale silikonslange på oljereturen
    Silikon funker, opp til ala 200c... blir det for varmt blir den ikke hard men får missfarving og blir det VELDIG varmt blir den til hvitt pulver (som ikke er helt bra for helsa)
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. #764
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av krbarstad Vis post
    jeg har brukt 19mm torshov silikonslange til oljeretur fra turbon i flere år no. ingen problemer med den løslingen. har en rørstomp ut fra turbon å på bunnpanna å slangen i mellom, festet med 2slangeklemmer:-) hadde tidligere en tessoil slange, men den ble knall hard. så jeg personlig kan annbefale silikonslange på oljereturen
    Samme patent har jeg brukt på mine motorer. Null stress. Passerer man 200 grader der, så er holdbarheten til silikonslangen det aller minste problemet Da har det gått ei skikkelig kule med varmt nedi der
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  16. #765
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Samme patent har jeg brukt på mine motorer. Null stress. Passerer man 200 grader der, så er holdbarheten til silikonslangen det aller minste problemet Da har det gått ei skikkelig kule med varmt nedi der
    har strålevarmen da
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #766
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    sant nok Den samme oljereturen jeg brukte på første turbomotoren min i 97', sitter på motoren som står i bilen min nå. Samme slangen enda. omtrent like fin og blå.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  18. #767
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2012
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    30
    Antall takk

    Standard

    Fordelen med KRx 400...

    orginale tur/retur rør passer tilnærmet 100% litt varming for å vri røret.
    sveise på nye flens på tur røret da flensen på krx car 10mm større cc mål.

  19. #768
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2012
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    52
    Antall takk

    Standard

    Hei

    Har lyst til å dele opsettet på motoren som skal i min 940.. for å få tips til om det er noe jeg kan gjøre bedre eller om det er noe jeg bør ta med / kutte ut.
    b230fk med 530.
    A-kam, Gullboks ,chip i begge hjerner, en garretturbo med et grenrør til den(likt på det KL selger bare god kavlitet) (ekte garret, men ikke like stor som den fra KL kina turboen) (MLS topppakning??)lade 1- 1.2 bar. ny LMM 3toms som passer fk, Stor alucooler, 9rader oljekjøler. vil prøve og kjøre en m46 kasse jeg har. Blir 3toms fra turbo og ut. Grøne dyser. Ny bensinpumpe, prøve med annen bensintrykksregulator også? kjører 763 trykkplate og 4 pucka stum sinterlamell?
    Noe jeg har glemt?
    Understell : Alle foringer blir byttet med powerflex, IPD Stab Stag fremme og bak under, IPD justerbart Panhardstag. Bilstein Supersprint 35mm, Lesjø 40mm, Truetrack.

  20. #769
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    jeg tror den m46 kassa kommer til å få ett hardt og kort liv

  21. #770
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turbo-for-alle Vis post
    Fordelen med KRx 400...

    orginale tur/retur rør passer tilnærmet 100% litt varming for å vri røret.
    sveise på nye flens på tur røret da flensen på krx car 10mm større cc mål.
    Ser at den avbilda KRX 400 over her har vinkla eksos hus er den å få med rett hus? Altså bolt on på 940 med JT dp?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  22. #771
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lorentz Vis post
    Hei

    Har lyst til å dele opsettet på motoren som skal i min 940.. for å få tips til om det er noe jeg kan gjøre bedre eller om det er noe jeg bør ta med / kutte ut.
    b230fk med 530.
    A-kam, Gullboks ,chip i begge hjerner, en garretturbo med et grenrør til den(likt på det KL selger bare god kavlitet) (ekte garret, men ikke like stor som den fra KL kina turboen) (MLS topppakning??)lade 1- 1.2 bar. ny LMM 3toms som passer fk, Stor alucooler, 9rader oljekjøler. vil prøve og kjøre en m46 kasse jeg har. Blir 3toms fra turbo og ut. Grøne dyser. Ny bensinpumpe, prøve med annen bensintrykksregulator også? kjører 763 trykkplate og 4 pucka stum sinterlamell?
    Noe jeg har glemt?
    Understell : Alle foringer blir byttet med powerflex, IPD Stab Stag fremme og bak under, IPD justerbart Panhardstag. Bilstein Supersprint 35mm, Lesjø 40mm, Truetrack.
    Å skrive dette:"en garretturbo med et grenrør til den(likt på det KL selger bare god kavlitet)" kan sammenlignes med å skrive: "En Volvo med felger likt på det....osv) Det sier altså ingenting. Man bør kunne skille mellom en Volvo 340 og en 780 eller lastebil og det er akkurat like viktig å få frem nøyaktig hvilken GARRETT turbo det er snakk om her fordi det er 100 vis av muligheter.

    Til det ladetrykket som du nevner her så mener jeg at Turbonetics T3 trimSuper60 er det rette valget til dem som ønsker tradisjonell T3 turbo som er bolt on.
    I din situasjon ville jeg vurdert å dreie stemplene til 76 x 4,5 mm og satt i 38 mm eksosventiler.
    Litt kraftigere ventilfjærer og en mild porting av innsugskanalene og forbrenningskamrene på 530 toppen vil tilføre mye positivt når du øker ladetrykket - så det bør iallefall vurderes.

  23. #772
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. des. 2010
    Sted
    Mo I Rana
    Innlegg
    213
    Antall takk

    Standard Div. turbo spørsmål og tips, B230

    Vil bare slenge ut et spørsmål til dere turbokjennere.

    Bruker en turbonetics e46
    Har 1,5 i ladetrykk på 4000 omdreininge. Jeg mener dette er veeeldig sent på et 0.63 A/R eksoshus. Stemmer dette?


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  24. #773
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    Ser at den avbilda KRX 400 over her har vinkla eksos hus er den å få med rett hus? Altså bolt on på 940 med JT dp?
    noen som veit om den er å få med rett hus?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  25. #774
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    noen som veit om den er å få med rett hus?
    Spør norsk eller svensk turbo service, de som forhandler de...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  26. #775
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Får de ikke med rett hus. jeg prøvde men fikk nei. men er ikke så voldsomt vinkla

Side 31 av 35 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •