Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  26
Side 18 av 22 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 426 til 450 av 544

Tråd: gaupe: 1992 240 classic (B230FK, 531, Getrag 265)

  1. #426
    Registrerte brukere SkjenneM sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    Asker
    Innlegg
    388
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Hvor i Oslo var du? Vet at SkjenneM bor på Tåsen, så kanskje han var litt lysten på USA blinkers
    jeg bor ikke på tåsen! og heller ikke fysen på us blink!
    -Martin Skjennem
    -Volvo 850 R 96'
    -Oslo

  2. #427
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. aug. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    93
    Antall takk

    Standard

    daså

  3. #428
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SkjenneM Vis post
    jeg bor ikke på tåsen! og heller ikke fysen på us blink!
    Haha Hvorfor var det noen som sa du bodde på Tåsen da?

    Må få kjørt litt på bane med bilen snart nå, Roy
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. #429
    Registrerte brukere SkjenneM sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    Asker
    Innlegg
    388
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Haha Hvorfor var det noen som sa du bodde på Tåsen da?

    Må få kjørt litt på bane med bilen snart nå, Roy
    Larset vært ute å forsnakket seg nå da eller? :P

    spotta deg i dag roy, btw. regner med at det bare er en SU regga v70r i akershus området.
    -Martin Skjennem
    -Volvo 850 R 96'
    -Oslo

  5. #430
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Jaggu har denne bilen fått litt omsorg også, bytta frå 7000 o/min chippen til 6800 o/min og heiv ut gullboksa med spesialchippen frå TLAO, og no er eg kvitt kuttinga

    Men det er muligens min feil, ser eg har lekkasje mellom turbo og greinrør, så det står på planen å verte fiksa, samt breibandslambda skal monterast, forhåpentlegvis får eg gjort litt her også i påska.

    Men det som er mest presserande, er å bytte høgre opplagring på vindusviskerane, virkar som den er i ferd med å gå totalt i lås, har prøvd med WD40 og penetrerande olje frå CRC, ingenting hjelp, er det nokon gode overhalingstriks her?

    Kjøpte også ein heilt ny A-kam, som eg tenkte skulle få kome på plass.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  6. #431
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Skal du ikke flytte over alt i turbokarossen da? Eksoslekkasje og kambytte er jo kurant å fikse i bil, men enda mer kurant i motorstativ
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  7. #432
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Skal du ikke flytte over alt i turbokarossen da? Eksoslekkasje og kambytte er jo kurant å fikse i bil, men enda mer kurant i motorstativ
    Det blir ikkje enno, kjem til å prioritere å gjere denne brukandes til å kunne brukast på bane i sommar, med absolutt ingen frykt for karosseriskade. Så får eg gå på flytte alt over på turbokarosseriet, når eg ser eg har litt bedre tida.

    Var ikkje heilt meininga å betale årsavgifta på den, men når eg ikkje klarte å levere skilta før nyttår, så får ein berre bruke den
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #433
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Ingen tvil om at banekjøring er mest gøy når man ikke er redd for at redskapen skal få seg noen skrammer

  9. #434
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Ingen tvil om at banekjøring er mest gøy når man ikke er redd for at redskapen skal få seg noen skrammer
    Absolutt, må nesten sjå kva felgar den skal få gå på også.

    Ein av dei få investeringar på denne fronten, blir ein skikkeleg førarstol.

    Trur eg landar på Sparco Evo i ein eller annan variant:


    http://shop.sparco.it/eshop/product/...rmCatID/19223/

    Veldig bra prisar hos Realcar på desse.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  10. #435
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Stol og belte så du får spent deg skikkelig fast gjør banekjøringen til en helt annen opplevelse. Er ikke noe morro å sitte å holde seg fast i rattet

  11. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  12. #436
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Ingen dum plan det
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  13. #437
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    da vil jeg sitte på en tur til sommeren å kansje prøve den en liten tur vil kjenne hvordan det er å kjøre med lesjø, clubsport å polyforinger

    du kan jo kjøpe deg noen billige 16"-17" felger å bruke bare en sesong så slepper du å være redd for å vrake felga også da trenger du ikke være redd for noe nesten bare om motoren raser evt om du tar noe drivværk
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  14. #438
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Stol og belte så du får spent deg skikkelig fast gjør banekjøringen til en helt annen opplevelse. Er ikke noe morro å sitte å holde seg fast i rattet
    Har du forresten fått prøvd dei R100-stolane du kjøpte? Hadde tenkt å handle dei, men dei passa meg ikkje heilt, Sparco Evo sat eg umiddelbart bedre i.

    Men ein annan ting, klarar eg å bruke vanleg belte med desse Evo-stolane?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  15. #439
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    da vil jeg sitte på en tur til sommeren å kansje prøve den en liten tur vil kjenne hvordan det er å kjøre med lesjø, clubsport å polyforinger

    du kan jo kjøpe deg noen billige 16"-17" felger å bruke bare en sesong så slepper du å være redd for å vrake felga også da trenger du ikke være redd for noe nesten bare om motoren raser evt om du tar noe drivværk
    Skulle hatt eit sett med compomotive til slik bruk, men er ikkje midlar for ein lønslave av ein småbarnsfar til slik for øyeblikket...
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #440
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Har du forresten fått prøvd dei R100-stolane du kjøpte? Hadde tenkt å handle dei, men dei passa meg ikkje heilt, Sparco Evo sat eg umiddelbart bedre i.

    Men ein annan ting, klarar eg å bruke vanleg belte med desse Evo-stolane?
    Har ikke fått testet de stolene jeg kjøpte enda. De er til prosjektet som jeg egentlig skulle begynne på da banebilen havarerte. Har prøvesittet de da og jeg passer fint i dem.

    Du kan nok lure på deg det vanlige beltet men du vil ikke bli sittende fast i stolen da. Kanskje det går om du løsner beltet fra festene og trer det inn i hullene?

    Vil uansett anbefale at du kjøper belter med stramming slik at du får spent deg skikkelig fast. Skulderputer på beltene er også et must, i alle fall om du kjører i t-skjorta. Man klarer som oftest å finne måter å montere disse uten noe større ombygging,(Feks. bruke festepunkt til originale belter). Det øker som sagt kjøregleden betraktelig når man slipper å holde seg fast i svingene og det er heller ikke dyrt

  17. #441
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Må si meg enig med karl her, å kjøre med 4/5 punkts belter vs vanlig 3 punkt er som natt og dag. Får en mye bedre følelse av bilen og som nevnt høyere kjøreglede uten tvil

    Burde ikke være noe hokus pokus å få festet disse i originale fester.
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  18. #442
    Registrerte brukere paal-andre sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2011
    Sted
    Oslo / Lambertseter
    Innlegg
    542
    Antall takk

    Standard

    heidu. trodde denne bilen hadde levd sine siste dager jeg!
    men siden tråden lever igjen så kan jeg ta noen spørsmål her jeg ang bilen din
    Når du godkjente motor - kjøte du med åpent luftfilter da? uten at de sa noe på det?
    og den vdo turbotrykksmålern. den har en ganske så rar tilkobling til trykket. passer veldig gårlig med min slange hvertfall. får det ikke neddi ordentlig og alt spretter bare ut :P god forkalring på hva du gjorde-?
    X - volvo 240 92. B230fk - getrag 265
    X - volvo 245 84 b21
    X - Volvo 945 turbo
    X -Bmw 318 2L touring 2002
    Vovlo v70 2.4d

  19. #443
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av paal-andre Vis post
    heidu. trodde denne bilen hadde levd sine siste dager jeg!
    men siden tråden lever igjen så kan jeg ta noen spørsmål her jeg ang bilen din
    Når du godkjente motor - kjøte du med åpent luftfilter da? uten at de sa noe på det?
    og den vdo turbotrykksmålern. den har en ganske så rar tilkobling til trykket. passer veldig gårlig med min slange hvertfall. får det ikke neddi ordentlig og alt spretter bare ut :P god forkalring på hva du gjorde-?
    Den lever jo, står på tunet og minner meg på at eg ikkje har tid til den :(

    Kjørte med opent luftfilter ja, og Ferrita-eksosen, og fekk berømmelse for at ting var skikkeleg gjort og ordentleg og pent. Hadde vel og merke ikkje ein einaste silikonslange eller rare bend som tiltrakk seg oppmerksomheit.

    Eg tvinga slangen inn i den turbotrykksmålaren, meinar eg å huske, men ein ein burde heller bruke nylon-slange, som til trykkluft, og trekke det heile vegen fram, den virkar veldig var den målaren.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  20. #444
    Registrerte brukere paal-andre sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2011
    Sted
    Oslo / Lambertseter
    Innlegg
    542
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Den lever jo, står på tunet og minner meg på at eg ikkje har tid til den :(

    Kjørte med opent luftfilter ja, og Ferrita-eksosen, og fekk berømmelse for at ting var skikkeleg gjort og ordentleg og pent. Hadde vel og merke ikkje ein einaste silikonslange eller rare bend som tiltrakk seg oppmerksomheit.

    Eg tvinga slangen inn i den turbotrykksmålaren, meinar eg å huske, men ein ein burde heller bruke nylon-slange, som til trykkluft, og trekke det heile vegen fram, den virkar veldig var den målaren.
    hehe. så deilig da. kanskje jeg skal prøve meg på det selv.. jeg kjørte inn med feritta med 3" cat. men den var vist ikke E merket så da ble det bare bortkastet tid og penger :P hvor handlet du cat ?
    X - volvo 240 92. B230fk - getrag 265
    X - volvo 245 84 b21
    X - Volvo 945 turbo
    X -Bmw 318 2L touring 2002
    Vovlo v70 2.4d

  21. #445
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av paal-andre Vis post
    hehe. så deilig da. kanskje jeg skal prøve meg på det selv.. jeg kjørte inn med feritta med 3" cat. men den var vist ikke E merket så da ble det bare bortkastet tid og penger :P hvor handlet du cat ?
    3" rustfri magnaflow, var ikkje eit E-merke å sjå der, det brydde dei seg null om. Meinar det er denne som dei brukar på Svendsen Eksos også, så det er ei moglegheit for at det kan vere korrekt merking her. Dei sjekka vel avgassane, og dei var heilt fine.

    Generelt så brukte dei tid på å lese av nummeret på blokka, og litt småprating.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  22. #446
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Det her er vel på ingen måte optimalt for ein katalysator?

    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  23. #447
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Fjern innmaten så blir den optimal

  24. Takk Øygard takket for denne posten
  25. #448
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Fjern innmaten så blir den optimal
    Slik at den blir et eneste stort resonanskammer ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  26. #449
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Jepp, kvassere lyd

  27. #450
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Fjern innmaten så blir den optimal
    Det var ein som gjorde det på ein Voyager V6, og etter det brukte han 2 dl mindre på mila
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Side 18 av 22 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •