Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  208
Side 8 av 49 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 1209

Tråd: GMV's V70R -04

  1. #176
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    30783021 går til det meste av turbobiler på Volvo, diesel og bensin.
    Til R
    AWD
    og M66
    AWD
    er det utløserlager 31259889 som er gjeldende.

    Hør med Texascom, han har jo satt SPEC clutch på sin. Men tror har kjører med det originalet utløserlageret.

  2. #177
    Registrerte brukere Ole B. sin avatar
    Medlem siden
    26. feb. 2011
    Sted
    Hommersåk, sandnes
    Innlegg
    123
    Antall takk

    Standard

    Utrolig bra bil

  3. Takk GMV takket for denne posten
  4. #178
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av a|ex Vis post
    Var det ikke denne som røyk på bilen til Brynjar på Rudskogen også, Gaupe?
    Det stemmer det, og då hadde han akkurat bytta til noko fancy bremsevæske frå Evolve. Men har sett dette fleire gangar før, ny og bedre bremsevæske kan føre til lekkasjer.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #179
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Vet at Texascom har SPEC clutch steg 2+ eller noe sånt i sin S60R. Men der koster jo komplett clutch fra 7300, mot at om jeg bytter til plant 850 svinghjul (ca500kr), Sachs racing trykkplate til BMW M5 (ca2500kr) og lamell 30783021 (??kr).
    Ser jo allerede her at kostnaden blir mye lavere, men at jeg samtidig blir kvitt dobbelmassesvinghjulet og fortsatt kjører med std organisk lamell for maksimalt kjørbarhet. Ren SPEC setup med svinghjul og clutch koster jo det hvite ut av øyet, den nette sum av 12000,-. Og jeg har sett mange havarerte dobbelmassesvinghjul, men det kan godt hende det likevel ikkenoe stort problem i en familiebil da.

    Per: Hva er prisen på 30783021 lamellen over disk? Har fått tak i en som har gått 408 mil i sverige, men gidder ikke kjøpe brukt dersom det er en fornuftig pris over disk.

  6. #180
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Har funnet ett svensk firma som leverer ferdig maskinert svinghjul for 765 trykkplate.
    HER

  7. #181
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Nice, hvor mye forskjell utgjør en sånn type svinghjul egnetlig?

  8. #182
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Den veier vel kansje halvparten av orginalsvinghjulet vil jeg tro. Kan være at den bli bittelitt mere nervøs på tomgang og langt ned i registeret, men disse har jo bjørnesterke motorer så tror ikke det vil være ett problem. Men jeg tror jeg ville maskinert ett sent 850 / tidlig S/V/C70 plant svinghjul med tapper istedet for hull rundt, da beholder du gjerne en kilo eller tre ekstra mot dette i stål som ihvertfall ikke vil gjøre ting værre.
    Det går å bruke det med runde hull rundt og, likt som 940 osv, men da må ledningene på svinghjulsgiver byttes om. Jeg vil allerhelst prøve å la være det.....
    Tror dette vil være den ultimate clutchen uten å gå for er super ss rally gt lamell. Oppgitt til minimum 590Nm med organisk som skulle rekke og bli til overs.
    Har jo lyst til å prøve (u)dyret på bane engang i tiden.
    Ser også de har bokser til VW/Audi Haldex på denne siden. Hmmmm montro om de går på Volvo?

  9. #183
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Ja at ett lettere svinghjul er ett pluss sånn sett er det jo ingen tvil om da. Skulle jaggu investrert i dette om jeg kjente til de ved ombygginga til manuel på en av gamlebilene Moro å sett hvor mye bedre det ville blitt.

  10. #184
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Moro å sett hvor mye bedre det ville blitt.
    Det får du (relativt) snart vite. Mangler bare å få tak i svinghjul som passer, resten er løst.

  11. #185
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Du får ihvertfall vite det, jeg får vel bare lese om det.. hehe

  12. #186
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Ser også de har bokser til VW/Audi Haldex på denne siden. Hmmmm montro om de går på Volvo?
    Evolve hadde i det minste software til Haldexen til S60R, uvisst om dei har det enno.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  13. #187
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Er ikke sikkert det var noen suksess da. Har ikke hørt mye omtale om det ihvertfall, så meget mulig det feilet allerede på prøvestadiet.
    Nei blir nok kun fikset clutch i første omgang, var ikke akkurat planlagt utgift det.....

  14. #188
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  15. #189
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Da er iallefall clutch lamell og svinghjul i boks.
    Det ble en brukt lamell denne omgang (408mil).
    Takk til Jahn på SC Styling for å ta med delen fra Jönköping og Julen som hadde svinghjul liggende.
    Skal bestille trykkplate på neste lønning så det også er i boks.

  16. #190

  17. #191
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Type feil!
    M66 på disse..
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  18. #192
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Stemmer det. Er 23 splines i M66 kassene, mistenker det er noe de har adoptert fra Ford. Og det bli ikke SPEC clutch på meg, syntes det var for drøyt med 12000,- når jeg kommer unna med en sum i underkant av 4000,- for ett tilsvarende oppsett.

  19. #193
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Da var lamellen klar for henting og svinghjulet ble hentet i dag. (Takk Julen) Kan nevne at det plane svinghjulet er likt på suge og turbomotorene, 228 og 240mm clutch går om hverandre. Det kan være kjekt og vite for de som evt planlegger å bytte ut dobbelmasse svinghjulet.

  20. Takk Texascom takket for denne posten
  21. #194
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    I går ble det en liten runde for å fikse noe nødvendig. Bilen hadde blitt kjørt ut og nektet å starte pga defekt batteri. Tok ut orginalbatteriet og satte i ett Optima Orangetop som jeg hadde. Riktignok passet ikke det med verken feste eller klemmer så ble satt dit midlertidig til jeg får i ett nytt orginalbatteri, det gamle målte 4,5V



    En smule større orginalbatteriet.

  22. #195
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Var en liten forskjell der ja!

  23. #196
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Ditt gamle er et dieselbatteri!
    Sitter ikke så stort i en bensinbil originalt..
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  24. #197
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Er det? Ser ikke ut som det har stått noe annet i denne.

  25. #198
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Mye større enn mitt det der hvertfall

    Åssen er volvo-batteriene texascom? Fikk varta-batteri forrige gang jeg skifta hos bilia.
    Mine biler:

  26. #199
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Vil ha samme type batteri med lufting, vil ikke ha gasser inni bilen....
    Glemte å skrive at jeg monterte K&N filteret også.

  27. #200
    Registrerte brukere a|ex sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    1.985
    Antall takk

    Standard

    Er jo en lufteslange som går fra batteriet og ut under bagasjegulvet originalt
    Mine biler:

Side 8 av 49 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. GMV's 244 16V Turbo
    By GMV in forum 200 -serien
    Svar: 65
    Siste post: 09/09/20, 18:06
  2. Instrumentpanel fra `98 V70R vs `00 V70
    By V90 in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 29/04/10, 22:45
  3. S:V70R 04m.
    By VolvoBjørn in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 02/04/10, 19:59
  4. V70R awd.
    By volvojoachim in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 29/03/10, 20:39

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •