Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  75
Side 21 av 35 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 31 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 525 av 860

Tråd: Kodja\ Byneset Customs 2000 C70 2,4 Turbo Safran SOLGT! :(

  1. #501
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Det er berre å bytte rundt på coilane, så finn du ut av det. Du har ikkje vore borte i ei dysekontakt? Skjedde meg ein gang.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #502

  3. #503
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Coiler er jo bare noen spoler så det burde være mulig å ohme begge sider for å se om det er overslag eller brudd...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  4. #504
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Coiler er jo bare noen spoler så det burde være mulig å ohme begge sider for å se om det er overslag eller brudd...
    Ikkje COP vil eg tru, desse skal berre ha signal inn, så då ein sannsynlegvis opne styremodulen for å ohme spolen.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #505
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Mulig; har ikke sett så mye på slikt; v70'en min hadde jo bare en gammeldags coil, fordeler og pluggledninger; det er ikke sikkert man har tilgang til lavvoltsiden på coilene uten å åpne opp...? Da er det i så fall mer enn en coil, selv om de kaller det coiler...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  6. #506
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Mulig; har ikke sett så mye på slikt; v70'en min hadde jo bare en gammeldags coil, fordeler og pluggledninger; det er ikke sikkert man har tilgang til lavvoltsiden på coilene uten å åpne opp...? Da er det i så fall mer enn en coil, selv om de kaller det coiler...
    Det er vel coil og tenningsmodul i eit ja, veit ikkje om volvo kallar det coil.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  7. #507
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Tändspole

  8. #508
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Tändspole
    Coil altså
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  9. #509
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Tipper den bare får en matespenning og signalinnput ellernoe og genererer en høyspenningspuls av dette; så det trenger ikke være basert på klassisk spoledesign med vekselstrøm og spenningsøkning etter antall turn i forskjell mellom spolene i coilen i det heletatt; en spenningsbooster og en utladerkrets ala blitz kanskje?
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  10. #510
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    grævla teknikere å kverulanter hehe fader meg bare tullballpratskiomteknisksurmenskrulskerier her hehe jaja bra dere lufter hva og hvordan så jeg kan skjønne litt

    tok meg i nakkeskinnet i dag etter å spøla 242 til å fra jobb.. max ubrukelig på føret her glad det er blitt ren sommerbil til slutt den der nå altså... og må flytte setet så det går ann å sitte i den over tid etter å vennt meg skikkelig til c70 stoler slik de skal stå... jaja den er nå en evighetsprosjektbil den da så er nå greit misstenker det etter hvert blir en lyddemper til på den gitt BROOOOMT SSSSSS men kooooooos å cruise med soltaket oppe i dag da det var sjaaaaarm <3

    well anyways! tok med meg, til pointet her nå altså... kremt..., 2 nye coiler og et sett nye originale tennplugger fra jobb i dag. så jeg kunne teste. plugga av hver kontakt på coilene for å se hvem som ikke gav mer uryddig gange og fant at det var sylinder lengst mot førersiden som var kaputt. bytta coilen og da ble den bra på gangen etter at - polen var av et 5 minutt samt varsellampa på motorfeil forsvant også. herlig! neste blir å ta seg en versing i morgen om jeg er i formen og plukke ut alle coilene og ta en komptest og skifte plugger før jeg setter det sammen igjen! skal bli greit tror jeg å ha det på den sikkre siden. fort gjort å skifte en coil når dekslet er av i alle fall. skruskruskur og vips er den ute. enkelt å greit. kosta meg vell rundt 7-800kr for 1 ny coil og nye tennplugger tror jeg

    delenr på coilene er: 30713416. det er det nye delenr. var annet nr fra gammelt av!

    Eibach senkesett er også bestilt og kommer mellom 1-3 uker nå. er på tide å få det i orden så man kan sette på Öhlinsene nå når våren gryr på oss og Volvoklubben Trøndelag arrangerer Trøndelagstreffet på Kverneland Bil Trondheim, Tungasletta 8, 5 mai nå! regner med jeg møter opp med alle 3 halvferdige bilene

  11. #511
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    grævla teknikere å kverulanter hehe fader meg bare tullballpratskiomteknisksurmenskrulskerier her hehe jaja bra dere lufter hva og hvordan så jeg kan skjønne litt
    Jaja; det blir vel slik når noen av oss gjerne vil forstå hva som er problemet, ikke bare løse det Man kan jo feilsøke, ikke fikse utifra "bytt til det fungerer igjen" prinsippet :-)

    BTW: For nysgjerrighets skyld; kommer ikke defekt coil på disse opp i
    VIDA
    diagnose?
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  12. #512
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    BTW: For nysgjerrighets skyld; kommer ikke defekt coil på disse opp i
    VIDA
    diagnose?
    Mener jeg har sett at det finnes egne feilkoder for hver coil ihvertfall på min bil, men det forutsetter jo at feilen er av en slik art at diagnosesystemet skjønner hva som skjer...

    Et åpenbart eksempel på at det ikke alltid er tilfelle: Skulle jeg løpt kun etter feilkodene på min hadde jeg hatt to-tre nye abs-sensorer, abs-ringer og sikkert byttet sensorkabling til minst ett hjul, og likevel hatt samme feil Men så løste det seg ved å åpne og lodde over to kontaktpunkter i abs-modulen.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  13. #513
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Mener jeg har sett at det finnes egne feilkoder for hver coil ihvertfall på min bil, men det forutsetter jo at feilen er av en slik art at diagnosesystemet skjønner hva som skjer...

    Et åpenbart eksempel på at det ikke alltid er tilfelle: Skulle jeg løpt kun etter feilkodene på min hadde jeg hatt to-tre nye abs-sensorer, abs-ringer og sikkert byttet sensorkabling til minst ett hjul, og likevel hatt samme feil Men så løste det seg ved å åpne og lodde over to kontaktpunkter i abs-modulen.
    Skyldes vel det at når kontrollmodulen mister signal fra
    ABS
    -sensorer så antar den at det er sensoren som er feil og ikke ens eget loddepunkt mot denne sensoren

    Da
    ABS
    -modulen feilet på min i 2005 ble jeg anbefalt å bytte hele "hydraulikkenheten" til 14.000 kr... Neida - jeg gjorde IKKE som verkstedet anbefalte...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  14. #514
    Registrerte brukere Thomas S sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Verdal'n
    Innlegg
    1.125
    Antall takk

    Standard

    hadde ikke Petter kontakta deg hadde vi vel aldri fått noe svar på om å ha treffet der, hehe...

    - VOLVO S70 2.5T 98
    x VOLVO 745 TIC 87mod
    x 3stk 240

  15. #515
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    aner ikke om det gir noe feilkoder da jeg fiksa bilen på gårdsplassen hjemme trygt og godt liiiiker bilen her jeg altså! trivsel den!

    Thomas S: ja noen må ta kontakt og fikse det... greit med insidere på enkelte ting jeg kjører oppover alle 3 bilene dagen før regner jeg med og setter opp showet på forhånd hehe


    her var det booket og klart for en sjekk på motorens tilstand. fint det kompresjonstest-settet fra biltema synes jeg. enkelt og greit!


    ene coilen jeg bytta forresten...


    sylinder 5 ( telt fra registersida)

    sylinder 4 ( telt fra registersida)

    sylinder 3 ( telt fra registersida)

    sylinder 2 ( telt fra registersida)

    sylinder 1 ( telt fra registersida)


    de gamle pluggene så slike ut i samme rekkefølge som bildene over. sylinder 5 til høyre og innover til venstre mot registersiden...
    den fikk seg også nye originale Tennplugger med det samme. den som hadde skifta de sist burde vært avliva så hardt som de satt! fy flate var nesten litt redd for å sprekke toppen når jeg tok i for å få løsnet de. hinnsides som de satt. men sylinderene ned til pluggene var også fine og rene så har ikke rent my skitt og lort nedi der.

    så nå er bilen up and running fint og klart igjen. neste blir vell BSR PPC trim når sommerdekk og alt er montert på...

  16. #516
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    de gamle pluggene så slike ut i samme rekkefølge som bildene over. sylinder 5 til høyre og innover til venstre mot registersiden...
    den fikk seg også nye originale Tennplugger med det samme. den som hadde skifta de sist burde vært avliva så hardt som de satt! fy flate var nesten litt redd for å sprekke toppen når jeg tok i for å få løsnet de. hinnsides som de satt. men sylinderene ned til pluggene var også fine og rene så har ikke rent my skitt og lort nedi der.
    Du kan jo ta deg en tur på verkstedet å høre med mekkergutta om hvor mange av de som faktisk bruker momentnøkkel når de trekker til pluggene. Volvo spesifiserer at man skal det, men tror de færreste gjør det, desverre...
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  17. #517
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    Du kan jo ta deg en tur på verkstedet å høre med mekkergutta om hvor mange av de som faktisk bruker momentnøkkel når de trekker til pluggene. Volvo spesifiserer at man skal det, men tror de færreste gjør det, desverre...
    Bruker det alltid!
    25nm skal de sitte fast med mener eg...

  18. #518
    Registrerte brukere Tore sin avatar
    Medlem siden
    14. jan. 2010
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.009
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av C.Erstad Vis post
    Bruker det alltid!
    25nm skal de sitte fast med mener eg...
    På denne bilen skal det i følge VADIS smøres på P/N 116 1408 på gjengene på pluggen og så strammes med 30Nm. Vil tro at 80% av alle "profesjonelle" volvoutdannede mekanikere mener dette er moment de har i fingrene, og derfor slurver med momentnøkkelen....
    ---Tore---
    Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo
    2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum
    2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD

  19. #519
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    kan ikke skjønne at momentet ikke sitter i jeg skrur det meste med fingermomentet i alle fall. bruker ikke momentnøkkel for min egen del. skrur til den sitter fast og pittelitt til så den ikke skal gli opp. men DØNN fast blir den ikke for da makter man jo aldri å løsne den igjen. svir godt det merke i huden som ble flenga av i det den første løsna for å si det sånn...

    jaja fikk en overraskende mail fra gamlejobben med en Lønnslipp med 12000kr i selskapsbonus plutselig som jeg ikke visste kom til å møte opp engang så nå blir det enten BSR PPC eller Feritta eksos... usikker hvilken jeg vil ha først her nå!?!?!?!?! Avstemning? 3" DP og Racekat fra ferrita og 2,5" derrifra, eller BSR PPC????

    Eibach senkefjærene kommer ikke før etter førstehelga på Mai, så får jo ikke bilen showklar til utstillinga på Kverneland Bil heller :( jaja...

    Pirelli PZero eller Continental 225\40-18, hva er best???

  20. #520
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tore Vis post
    På denne bilen skal det i følge VADIS smøres på P/N 116 1408 på gjengene på pluggen og så strammes med 30Nm. Vil tro at 80% av alle "profesjonelle" volvoutdannede mekanikere mener dette er moment de har i fingrene, og derfor slurver med momentnøkkelen....
    Akkuratt det ja

    Lenge siden eg har vert på jobb no... :P

  21. #521
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    kan ikke skjønne at momentet ikke sitter i jeg skrur det meste med fingermomentet i alle fall. bruker ikke momentnøkkel for min egen del. skrur til den sitter fast og pittelitt til så den ikke skal gli opp. men DØNN fast blir den ikke for da makter man jo aldri å løsne den igjen. svir godt det merke i huden som ble flenga av i det den første løsna for å si det sånn...

    jaja fikk en overraskende mail fra gamlejobben med en Lønnslipp med 12000kr i selskapsbonus plutselig som jeg ikke visste kom til å møte opp engang så nå blir det enten BSR PPC eller Feritta eksos... usikker hvilken jeg vil ha først her nå!?!?!?!?! Avstemning? 3" DP og Racekat fra ferrita og 2,5" derrifra, eller BSR PPC????

    Eibach senkefjærene kommer ikke før etter førstehelga på Mai, så får jo ikke bilen showklar til utstillinga på Kverneland Bil heller :( jaja...

    Pirelli PZero eller Continental 225\40-18, hva er best???
    Haha hva med å sette de på BSU
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  22. #522

  23. #523
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Jeg valgte sportcontact foran zero nero fordi dekkonline ikke hadde zero nero med felgbeskyttelseslist, ihvertfall ikke i 88+ vektklassen min... Men tror begge duger! Hvis du mener pzero uten noe etternavn så er vel det bare heftigere enn nero(?)

    Hadde jeg fått zero rosso i 215/45R17 så hadde jeg nok gått for det i en ideell verden... Kjørte med noen halvslitte sånne foran på gamle 850en i noen uker, i 225/45R17. Var alt for stor omkrets for svinger (subbing foran) og fartsdumper (subbing bak), men gud bedre så grep de hadde!
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  24. #524
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    http://www.europdekk.no/search.aspx?...e=DEKKS&st=pvs

    står bare Pirelli PZero på siden der. dere kan nå se hva som er å anbefale av de har god erfaring med Conti... men synes de slites vell fort...

  25. #525
    Registrerte brukere ThePlace sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    336
    Antall takk

    Standard

    Det var det svaret jeg fikk fra Interdekk da jeg sjekket for 2-3 år siden, Pirelli holder lengre enn Conti.
    Det blir Michelin på meg i år, sjekke hvordan de er.

Side 21 av 35 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 31 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 5125
    Siste post: 25/07/19, 09:52
  2. 2000 V70 turbo
    By eriksivert in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 30/10/11, 15:23
  3. Svar: 65
    Siste post: 06/01/11, 17:11
  4. How To Skinnpleie by Kodja/Byneset Customs
    By Kodja in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 0
    Siste post: 01/01/10, 19:15

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •