Hærlig 940, men det har jeg sagt ørten ganger før![]()
Hærlig 940, men det har jeg sagt ørten ganger før![]()
Trodde denne var sort 019 helt til jeg så den på Nardo-bil treffet
Fin farge iallefall![]()
Femmer skal være rettstillt
019 finnes i 11 og 23 (som jeg vet om)
One Ring to rule them all
Denne er 429 black pearl metallic!
Takker folkens![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Har bestilt et par ting og har mottatt et par ting så bare løfter tråden til jeg har mulighet til å oppdatere
Ting som kommer:
nye motordeler........................................ ............................
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Det er flott, godt mulig det blir behov på neste Ørsta treff
Her kommer iallfall noen bilder av ny turbo med litt tilbehør som jeg fikk i dag:
Her er spesifikasjonene, turboen er som synes kjøpt av Turboknugen:
Virker lovende dette så gleder meg til å prøve! Fint å få den "relativt" bolt-on også for meg som er såpass lat!
Hvis ikke dette blir sykt mye råere enn 16T som jeg kjører med i dag så skal jeg kvele TBO
Har også kjøpt meg en sånn porta 530 topp med 37,5/46 mm ventiler som ChrML har men den har jeg visst ikke klart å få tatt noen bilder av enda!
Har forøvrig kjøpt en ekstra 230FT blokk som antakelig skal bores til 1. overdim og totaloverhales med alt nytt og originalt, bortsett fra H-profilråder(jada liten vits med FT blokk men hadde håpt på å kunne bruke originalstemplene. Denne har nok en litt for drøy slitekant til det dessverre) Har ikke bilder av den heller... Den ligger på låven til TurboHansen og støver ned i skrivende stund.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Ser veldig flott ut både turbo og toppgjenstår snart bare å få bynt å sette sammen nå
![]()
Sist endret av TurboHansen; 08/04/10 kl 22:50
Ser kjempe bra ut dette ja.
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Takk, håper det blir bra
Ja skal bruke originalt 940 grenrør, iallfall inntil videre. Noen som har et sprekkfritt sådant til overs forresten? Hadde vært greit å hatt siden jeg skal bygge opp en motor ved siden av.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Hvordan gjør du med silikon på turbon?
Skal du ha det seende orginalt ut eller?
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Var igrunn meningen at det skulle se noenlunde standard ut ja. Må få kjøpt noe svarte silikonstumper antakelig. Men er vel ikke råd å kjøre med lukket filter lenger sikkert. Tviler på at jeg får originalslangen til luftfilterboksen over denne turboen hehe...
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Det blir problem og få den slangen over på turbon ja.
Hva har du tenkt og gjøre med dump og veivhus vent?
Til meg så måtte jeg dra veivhus venten i friluft. Fordi jeg t-a meg inn med resirk dump, men skal klare og få kobla på veivhusventen og
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Har kjørt med veivhusvent i friluft før jeg og da jeg har hatt åpent filter. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Bruker en en slik T-silikonslange for dumpventil etc er det jo ganske kurant å få kobla den på. Burde vel hatt en catchtank mellom også så får se hva som gjøres.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Det oljereturrøret, passer det til denne turboen, med originalt grenrør?
Hvor fikk du isåfall tak i det?
Volvo V70 T5 99`
Volvo 940 LT 97`
Turboen var ganske rimelig til å være såpass komplett, ca 8000-9000 kr.
Oljereturrøret passer ikke rett på nei, må bruke slange siste biten med dette, vet ikke helt hvordan jeg skal løse det enda. Mulig det blir slange med skrudde tilkoblinger i begge ender på retur også.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Noen som har et sprekkfritt 940 grenrør til overs??
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
jeg har et 940 grenrør liggende, mener det er sprekkfritt![]()
Hvor har du kjøpt Turboen?
Fått montert turboen?
Sitter og funderer litt på en slik en..
Hvordan kom du i kontant med han?
Via Finn?
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig