Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 168 av 206 FørstFørst ... 68 118 158 166 167 168 169 170 178 ... SisteSiste
Viser resultater 4.176 til 4.200 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #4176
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    jepp, men er noe med turtall ut over tid og lh 2,4 generelt å som gjør att det peaker virker det som.

    nei skal ikke være så negativt her


    blir spennede å se resultat da ihvertfall alltid gøy det
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  2. #4177
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Litt guff bør gå, men uporta 530 topp og T kam er STOOR brems, trond valstad bremsa 250hk på hjul med 16t, chipa LH2.4 med org dyser og lmm, dog 531 topp og t5 kam, så sitter mye der.

    Vi har også bremsa 302hk på hjul med 18t på b20 ved 1.4bar og 98okt hos bjørnstad

    dog hadde vi sprut, spesial turbo kam, mm

    Så d fins potensiale i 19t også, men med d lille turbin hjulet blir d jo fort motrykk og varme, men dette vet du jo

    Mercedesen til Odd Einar fra trondheim bremsa jo over 600hk på hjul med 2stk 19t
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  3. #4178
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Soulair Vis post
    Ikke for å spolere gleden her altså, men Bjørnstad har noen motorer på samvittigheten nå og unnskyldning kan være f.eks "for MYE jording" eller at "lambda registrerte TYNN bensinblanding og justerte derfor TYNNERE"...

    Mange av rasene hans skyldes visstnok først og fremst at dem ikke har mulighet for å lytte til tenningsbanken som ES Tuning har.

    Så mitt råd er at du IKKE prøver å finne ut hvor mye ladetrykk du kan kjøre... eller justerer noe som helst i grunn. Da er det bedre å vente til ES Tuning åpner igjen! Sistnevnte har tross alt reparert og justert inn en del vrak fra Bjørnstad...
    Haha for en klovn du er, bjørnstad har SELFØLGELIG banke sensor montert på motor som er koblet til øreklokker til han/dem som sitter inne i bil og justerer.
    Så kom med eksempler på motorer DE har øddelagt, håper ikke du tenker på bilen til simavik som smalt, for d er vell den eneste saken som har gått så langt som rettsak, og den vant bjørnstad med glans.

    Så om du ikke har mere konkrete påstander en disse, kan du holde deg for god til slike uttalelser.

    Og håper ikke du prøver og si at ES tuning ikke har smelt noen motorer? Hvor tror du de fortvilte kundene kommer med motorene sine for og få en vurdering over skaden, jo på min arbeids plass Cylmo

    så jeg har nok sett litt fra alle kanter, og ut i fra dette vil jeg si at 80% av alle motoras skyldes slurvette sammensetting, valg av feil deler, utmåling av RETTE klaringer osv, og 20% av en uerfaren mapper som ikke har kontroll på tenningen sin, lett og skylde på brems benken, men en bremse benk tar ikke livet av en motor.

    Både Bjørnstad og ES har laaang fartstid innen mapping, så verken Egil eller haugen sprenger enn motor med vilje.

    Mvh
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  4. #4179
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    og navrulle viser høyere effekt en hva du har på hjula! ca 4-5 prosent mener jeg det var..

    (Btw, bjørnstad bil oppgir heller ikke riktige tall, de har faktisk blitt "bøsta" i å oppgi motoreffekt som hjul effekt..)
    Jaha inntresant, er d tap fra navet og igjenom felgen da lr?

    Og på bjørnstad får du oppgitt hjuleffekt, de har ikke omregning til motor hk i dynopacke'n sin, du kan regne 12% tap på
    RWD
    i den, men de går ikke god får at dette blir korekkt, da d er målt større og mindre tap enn dette avhenging av driverk. Men d er jo effekten som treffer bakken som er innteresant.

    Og jeg kan nevne flere biler som har målt mere effekt hos ES enn Bjørnstad, så spar meg dette om denne er mere nøyaktig enn den andre, kan fortelle deg hoved grunnen til at folk får forskjellig effekt hær og der, d er fordi de ikke har peiling på hva slags utveksling de har på driverke sitt, lr bytter gir kasse til neste bremsing så utgjør jo d stor forksjell, da utveksling på girboks og bakaxel legges inn i benken, så hvis du har 1:1 på 5.gir og 3.54 i bakaxel på ene bremsinga, så bytter du girboks til en med 1:0.82 så får du anna effekt enn sist, ikke alle som tenker på dette ved bremsing, så ha utvekslinga klar gutter ved bremsing.

    mvh
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  5. #4180
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Jaha inntresant, er d tap fra navet og igjenom felgen da lr?

    Og på bjørnstad får du oppgitt hjuleffekt, de har ikke omregning til motor hk i dynopacke'n sin, du kan regne 12% tap på
    RWD
    i den, men de går ikke god får at dette blir korekkt, da d er målt større og mindre tap enn dette avhenging av driverk. Men d er jo effekten som treffer bakken som er innteresant.

    Og jeg kan nevne flere biler som har målt mere effekt hos ES enn Bjørnstad, så spar meg dette om denne er mere nøyaktig enn den andre, kan fortelle deg hoved grunnen til at folk får forskjellig effekt hær og der, d er fordi de ikke har peiling på hva slags utveksling de har på driverke sitt, lr bytter gir kasse til neste bremsing så utgjør jo d stor forksjell, da utveksling på girboks og bakaxel legges inn i benken, så hvis du har 1:1 på 5.gir og 3.54 i bakaxel på ene bremsinga, så bytter du girboks til en med 1:0.82 så får du anna effekt enn sist, ikke alle som tenker på dette ved bremsing, så ha utvekslinga klar gutter ved bremsing.

    mvh
    Tror det kalles rullemotstand... hørt om det?

    edit, og sikkert sentrifugalkrafta i en tung felg/dekk...
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  6. #4181
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
    Tror det kalles rullemotstand... hørt om det?

    edit, og sikkert sentrifugalkrafta i en tung felg/dekk...
    No shit cherlock,

    Men en bil som spinner i ruller er pålitlig? Det er altfor mye variabler i rullende landevei. Grunnen til at ingen liker dynopack er at den ødelegger forventningene de fleste har til bilene sine.

    Men så lenge du syns d er morro og kjøre bilen din så spiller d vell liten rolle.
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  7. #4182
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    No shit cherlock

    Men en bil som spinner i ruller er pålitlig?
    du spurte, du fikk svar...

    har ikke personlig stått å sett noen bremse noe serlig over 700 hk hos es enda(rwd, mere på 4wd), men de hadde ikke problemer med hjulspinn enda da ivertfall

    men la oss ikke rasere tråden men pisspreik nå da
    Sist endret av volvo242; 16/12/11 kl 21:45
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  8. #4183
    Registrerte brukere Robert H. sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Sotra
    Innlegg
    639
    Antall takk

    Standard

    Et lite hjertesukk, går det an å skrive Norsk på VCCN? sms språk suger balle!
    Robert H.
    2001 C70 2,5T
    2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
    2006 Ford Ranger XLT
    2007 Challenger Mageo 107

  9. #4184
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    OK, nokk piss preik, og vi skal skrive norsk ;D
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  10. Takk Robert H. takket for denne posten
  11. #4185
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post
    Haha for en klovn du er, bjørnstad har SELFØLGELIG banke sensor montert på motor som er koblet til øreklokker til han/dem som sitter inne i bil og justerer.
    Så kom med eksempler på motorer DE har øddelagt, håper ikke du tenker på bilen til simavik som smalt, for d er vell den eneste saken som har gått så langt som rettsak, og den vant bjørnstad med glans.

    Så om du ikke har mere konkrete påstander en disse, kan du holde deg for god til slike uttalelser.

    Og håper ikke du prøver og si at ES tuning ikke har smelt noen motorer? Hvor tror du de fortvilte kundene kommer med motorene sine for og få en vurdering over skaden, jo på min arbeids plass Cylmo

    så jeg har nok sett litt fra alle kanter, og ut i fra dette vil jeg si at 80% av alle motoras skyldes slurvette sammensetting, valg av feil deler, utmåling av RETTE klaringer osv, og 20% av en uerfaren mapper som ikke har kontroll på tenningen sin, lett og skylde på brems benken, men en bremse benk tar ikke livet av en motor.

    Både Bjørnstad og ES har laaang fartstid innen mapping, så verken Egil eller haugen sprenger enn motor med vilje.

    Mvh
    Jeg vet nok mer enn du aner. Men jeg har ikke tenkt å ødelegge tråden til Kodja, så det blir kun et kort svar til deg: I det øyeblikket du måtte lire ut av deg ordet "klovn", for så å slenge en masse ubegrunnede påstander og etterpå sette ord i munnen på meg, tapte du diskusjonen.
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  12. #4186
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    peace out!
    blir uansett spennende å finne ut effekten! og jeg har både girkasse utveksling og bakakseltype\utveksling klar, ligger i første side. så blir da vell sikkert greit

    driter i om det blir 220 eller 498hk skal ha et fint papir der det står 220hk på uansett når dagen der er omme håper jeg. så jeg får godkjent skiten... så får man da etter det besøke lakkerern å somla seg til å demontere godbilen for lakking før vinteren er omme forhåpentligvis...?!?!?!

  13. #4187
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Soulair Vis post
    Jeg vet nok mer enn du aner. Men jeg har ikke tenkt å ødelegge tråden til Kodja, så det blir kun et kort svar til deg: I det øyeblikket du måtte lire ut av deg ordet "klovn", for så å slenge en masse ubegrunnede påstander og etterpå sette ord i munnen på meg, tapte du diskusjonen.
    Ubegrunnede påstander? hvor?


    Klart jeg blir irritert når du sier bjørnstad ikke har lytte utstyr for bank i benken, vet ikke hvor lenge siden du har vert der, men jeg har vert kunde der siste 10år og de har hatt lytte utstyr hele denne tiden. så da måtte jeg reagere litt på dine usanne utsagn.
    Sist endret av MGP; 17/12/11 kl 08:33
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  14. #4188
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    bare husk på at om du har 220 hk i motoren, så er du langt over grensa for maks moment. tror ikke du kan ha mer enn cirka 180-190 hk i motoren før du er over grensa på 275 nm.

  15. #4189
    Registrerte brukere Dalaræcing sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Brumunddal, Norway
    Innlegg
    394
    Antall takk

    Standard

    Motorer blir ødelagt i benker, fikk vite i sta av en kompis når han hadde bil på benk idag, att da tok både topp pakning og topp kvelden. Grunnen var att han som hadde styringa på benken og kjørte feil tenning på innkjøring av nytt datasprut. Så motor havari i benk er ikke så tabu som du tror. Nå er dette ikke Bjørnstad bil, men feil forekommer. Det er ingen tvil om.
    Når maiskorn dør, får de englevinger og blir til popcorn.

    ♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪.. ♫..♪..♫..♪*..♫

  16. Takk henrik940 takket for denne posten
  17. #4190
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Du vil ikkje hive inn ein a-kam før benking då?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  18. #4191
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dalaræcing Vis post
    Motorer blir ødelagt i benker, fikk vite i sta av en kompis når han hadde bil på benk idag, att da tok både topp pakning og topp kvelden. Grunnen var att han som hadde styringa på benken og kjørte feil tenning på innkjøring av nytt datasprut. Så motor havari i benk er ikke så tabu som du tror. Nå er dette ikke Bjørnstad bil, men feil forekommer. Det er ingen tvil om.

    som jeg også sa ovenfor, ikke benken sin skyld men mappern

    Alle ras i benk lr på vei, som ikke skylles slurvete montering osv, skyldes den som trykker på pc'n, å da spiller d heller ikke noen rolle hvor bra man har bygget en motor hvis den får bank lr noe slikt, så derfor bør man velge mapper med lang erfarning.
    Sist endret av MGP; 17/12/11 kl 19:08
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  19. #4192
    Registrerte brukere SINISTER FINNI sin avatar
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    257
    Antall takk

    Standard

    Lykke til på benking, tror du skal føle deg trygg på bjørnstad bil. de er nok en av de som har best erfaring i landet på bremsing.
    Har vært med på mange bremsinger der , og har aldrig opplevd verken havari eller missnøye blandt de som har vært der.
    Det er nok ingen som vil innrømme at de har basjet på leggen med hennhold til feilmonteringer osv, mye lettere og skylde på de som bremser.
    Også er det jo så flott at alle på forum er verdensmestere...
    Man skal være varsom med og slenge dritt om folk gennerelt, er du proff så løser du dine problemer med den aktuelle part det gjelder.
    Mine 2cents.
    Finni
    Bleieexpressen- 2004 S60R black atacama K-Pax
    Storprosjekt 1 -1974 164 turbo.
    Storprosjekt 2 -1974 142 T5 vizualtech edition
    Kose bil 1972 164E

  20. #4193
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ingen videre modifisering nå dagen før benking nei. skal ta oljeskift+filter i kveld nå i speikkulda så den er fresh til å brennes ihjæl mot en varm turbo

    ellers blir det jo bare å få justert turbotrykket opp\ned avhengig av hva benken viser for effekt da så man kommer opp på\ned til max godkjente effekt. 220HK\ 275nm på 200 karosseriet spent! Ringte Killingberg på Biltilsynet for en siste sjekk ang dette også, og han er som vanlig veldig bra mann å slå av en prat rundt bil og motor, veldig godt fornøyd med å ha en sånn kar i Trondheim her!

  21. #4194
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    482
    Antall takk

    Standard

    Lykke til i morgen da

  22. #4195
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Som sagt, 220hk i motor ikke nav.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  23. Takk Joakimny91 takket for denne posten
  24. #4196
    MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Innlegg
    707
    Antall takk

    Standard

    hils haugen og kjell fra gutta på cylmo da

    lykke til
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

  25. #4197
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    skal hilse!

    takk takk!

    220hk og 275nm i effekt i bilen. done deal. Killingberg har ikke sagt noe om nav\hjul\veiv så her er det dønn inn på rulla å få nærmest mulig de på hjulnavet!

    bilen har fått tømt catch tanken sin, nytt org oljefilter og olje. og en liten vask og shine av enderøra så de er blanke og fine! får håpe jeg skaffer ordentlig kamera i mrogen før bremsinga så jeg får dokumentert det litt godt. mobilen er ikke særlig god på lyd gitt...

    på tide å legge seg. opp kl 6 i mårratidlig nå vi talast pysjast å skrivast! bilder og masse skit kommer i mårgen den dag. enten av sprengt motor eller med bilder og video av herligheten i fult firsprang!

  26. #4198
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Lykke til Spent på tall nå

  27. #4199
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Lykke til !
    Ser fram til bilder og evt film

  28. #4200
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ditto
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Side 168 av 206 FørstFørst ... 68 118 158 166 167 168 169 170 178 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •