På tiden med en liten tråden om bilen min.
Bilen:
-89-modell Volvo 245
-601 rød
-B230FK, orginal med gullhjerne
-M47 girkasse
-AC (ikke ikke i drift, ettermontert av forrige eier)
-4x el-vinduer
-Sentrallås
-El-speil m/varme
-Grått/svart interiør
-Midtarmlene
-Rollo til bagasjerom
-Sortedør trekk(ikke montert enda)
-R-sport setetrekk(ikke montert enda)
-R-sport ratt
-Senket med lesjøfors
-Bilstein dempere
-JT 3" eksos med en lyddemper
-Luftkjølt oljekjøler i front
-El-vifte fra Volvo 940
-Eiker sommerhjul med Falken dekk
-Orginale 240 turbo vinterhjul me Nokian Hakka R dekk
Det var litt info om selve bilen. Kjøpte den av en kar som holdt til nedi Halden i 2007. Han hadde byttet ut F-motoren og automatkassa med FK og M47 kasse, og det meste av utstyret er ettermontrer av forrige eier/e da den visst nok var dårlig utstyr. Nå har bilen passert 437k og motor har passert rundt 180k. Midtarmlene og rollo har jeg skaffet selv og det var vanskelig å finne. Ellers så skal jeg få byttet venstre forskjerm så snart vinteren er over grunnet rust og bulk. Fikk taki et veldig slitt R-sport ratt for en stund siden og det er hos Kodja for pleie og kjærlighet så Kodja får poste noen bilder av det. Har nettopp hatt eu-kontroll av bilen så eneste jeg må bytte er forringer på panhardstaget så bytter til ipd panhardstag og momentstag på nyåret da jeg har ut februar til å få den godkjent.
Har også fått modifisert JT anlegget hos svendsen eksos i august da det hang altfor nært baken så nå er den perfekt. Skal få gjøre justert bakpotta litt opp å sveis på endestus til våren. Sommeren 2010 satt jeg inn bilen hos dekkmann på sandmoen for lakkrens og polering, ble et bra resultat helst skulle den ha hatt en hellakkering men da den er en bruksbil og har planer og ny bil så blir ikke dette prioritert. Ellers blir den vaske så ofte som det er mulig.
Har ikke så veldig nye bilder av bilen pr. i dag.
Litt interiør og motorrom bilder:
![]()