jepp, men er noe med turtall ut over tid og lh 2,4 generelt å som gjør att det peaker virker det som.
nei skal ikke være så negativt her
blir spennede å se resultat da ihvertfallalltid gøy det
![]()
jepp, men er noe med turtall ut over tid og lh 2,4 generelt å som gjør att det peaker virker det som.
nei skal ikke være så negativt her
blir spennede å se resultat da ihvertfallalltid gøy det
![]()
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Litt guff bør gå, men uporta 530 topp og T kam er STOOR brems, trond valstad bremsa 250hk på hjul med 16t, chipa LH2.4 med org dyser og lmm, dog 531 topp og t5 kam, så sitter mye der.
Vi har også bremsa 302hk på hjul med 18t på b20 ved 1.4bar og 98okt hos bjørnstad
dog hadde vi sprut, spesial turbo kam, mm
Så d fins potensiale i 19t også, men med d lille turbin hjulet blir d jo fort motrykk og varme, men dette vet du jo
Mercedesen til Odd Einar fra trondheim bremsa jo over 600hk på hjul med 2stk 19t![]()
MG Performance
Motormekaniker hos www.cylmo.no
Haha for en klovn du er, bjørnstad har SELFØLGELIG banke sensor montert på motor som er koblet til øreklokker til han/dem som sitter inne i bil og justerer.
Så kom med eksempler på motorer DE har øddelagt, håper ikke du tenker på bilen til simavik som smalt, for d er vell den eneste saken som har gått så langt som rettsak, og den vant bjørnstad med glans.
Så om du ikke har mere konkrete påstander en disse, kan du holde deg for god til slike uttalelser.
Og håper ikke du prøver og si at ES tuning ikke har smelt noen motorer?Hvor tror du de fortvilte kundene kommer med motorene sine for og få en vurdering over skaden, jo på min arbeids plass Cylmo
så jeg har nok sett litt fra alle kanter, og ut i fra dette vil jeg si at 80% av alle motoras skyldes slurvette sammensetting, valg av feil deler, utmåling av RETTE klaringer osv, og 20% av en uerfaren mapper som ikke har kontroll på tenningen sin, lett og skylde på brems benken, men en bremse benk tar ikke livet av en motor.
Både Bjørnstad og ES har laaang fartstid innen mapping, så verken Egil eller haugen sprenger enn motor med vilje.
Mvh
MG Performance
Jaha inntresant, er d tap fra navet og igjenom felgen da lr?
Og på bjørnstad får du oppgitt hjuleffekt, de har ikke omregning til motor hk i dynopacke'n sin, du kan regne 12% tap påRWDi den, men de går ikke god får at dette blir korekkt, da d er målt større og mindre tap enn dette avhenging av driverk. Men d er jo effekten som treffer bakken som er innteresant.
Og jeg kan nevne flere biler som har målt mere effekt hos ES enn Bjørnstad, så spar meg dette om denne er mere nøyaktig enn den andre, kan fortelle deg hoved grunnen til at folk får forskjellig effekt hær og der, d er fordi de ikke har peiling på hva slags utveksling de har på driverke sitt, lr bytter gir kasse til neste bremsing så utgjør jo d stor forksjell, da utveksling på girboks og bakaxel legges inn i benken, så hvis du har 1:1 på 5.gir og 3.54 i bakaxel på ene bremsinga, så bytter du girboks til en med 1:0.82 så får du anna effekt enn sist, ikke alle som tenker på dette ved bremsing, så ha utvekslinga klar gutter ved bremsing.
mvh![]()
MG Performance
No shit cherlock,
Men en bil som spinner i ruller er pålitlig? Det er altfor mye variabler i rullende landevei. Grunnen til at ingen liker dynopack er at den ødelegger forventningene de fleste har til bilene sine.
Men så lenge du syns d er morro og kjøre bilen din så spiller d vell liten rolle.![]()
MG Performance
Sist endret av volvo242; 16/12/11 kl 21:45
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Et lite hjertesukk, går det an å skrive Norsk på VCCN? sms språk suger balle!
Robert H.
2001 C70 2,5T
2004 MG ZTT 1,8 turbo ZandF
2006 Ford Ranger XLT
2007 Challenger Mageo 107
OK, nokk piss preik, og vi skal skrive norsk ;D
MG Performance
Jeg vet nok mer enn du aner.Men jeg har ikke tenkt å ødelegge tråden til Kodja, så det blir kun et kort svar til deg: I det øyeblikket du måtte lire ut av deg ordet "klovn", for så å slenge en masse ubegrunnede påstander og etterpå sette ord i munnen på meg, tapte du diskusjonen.
1998 Volvo V70XC - bruksbil
1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt
peace out!
blir uansett spennende å finne ut effekten! og jeg har både girkasse utveksling og bakakseltype\utveksling klar, ligger i første side. så blir da vell sikkert greit
driter i om det blir 220 eller 498hkskal ha et fint papir der det står 220hk på uansett når dagen der er omme håper jeg. så jeg får godkjent skiten... så får man da etter det besøke lakkerern å somla seg til å demontere godbilen for lakking før vinteren er omme forhåpentligvis...?!?!?!
Ubegrunnede påstander? hvor?
Klart jeg blir irritert når du sier bjørnstad ikke har lytte utstyr for bank i benken, vet ikke hvor lenge siden du har vert der, men jeg har vert kunde der siste 10år og de har hatt lytte utstyr hele denne tiden. så da måtte jeg reagere litt på dine usanne utsagn.![]()
Sist endret av MGP; 17/12/11 kl 08:33
MG Performance
bare husk på at om du har 220 hk i motoren, så er du langt over grensa for maks moment. tror ikke du kan ha mer enn cirka 180-190 hk i motoren før du er over grensa på 275 nm.
Motorer blir ødelagt i benker, fikk vite i sta av en kompis når han hadde bil på benk idag, att da tok både topp pakning og topp kvelden. Grunnen var att han som hadde styringa på benken og kjørte feil tenning på innkjøring av nytt datasprut. Så motor havari i benk er ikke så tabu som du tror. Nå er dette ikke Bjørnstad bil, men feil forekommer. Det er ingen tvil om.
Når maiskorn dør, får de englevinger og blir til popcorn.
♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪..♫..♪.. ♫..♪..♫..♪*..♫
Du vil ikkje hive inn ein a-kam før benking då?
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
som jeg også sa ovenfor, ikke benken sin skyld men mappern
Alle ras i benk lr på vei, som ikke skylles slurvete montering osv, skyldes den som trykker på pc'n, å da spiller d heller ikke noen rolle hvor bra man har bygget en motor hvis den får bank lr noe slikt, så derfor bør man velge mapper med lang erfarning.![]()
Sist endret av MGP; 17/12/11 kl 19:08
MG Performance
Lykke til på benking, tror du skal føle deg trygg på bjørnstad bil. de er nok en av de som har best erfaring i landet på bremsing.
Har vært med på mange bremsinger der , og har aldrig opplevd verken havari eller missnøye blandt de som har vært der.
Det er nok ingen som vil innrømme at de har basjet på leggen med hennhold til feilmonteringer osv, mye lettere og skylde på de som bremser.
Også er det jo så flott at alle på forum er verdensmestere...
Man skal være varsom med og slenge dritt om folk gennerelt, er du proff så løser du dine problemer med den aktuelle part det gjelder.
Mine 2cents.
Finni
Bleieexpressen- 2004 S60R black atacama K-Pax
Storprosjekt 1 -1974 164 turbo.
Storprosjekt 2 -1974 142 T5 vizualtech edition
Kose bil 1972 164E
ingen videre modifisering nå dagen før benking nei. skal ta oljeskift+filter i kveld nå i speikkulda så den er fresh til å brennes ihjæl mot en varm turbo
ellers blir det jo bare å få justert turbotrykket opp\ned avhengig av hva benken viser for effekt da så man kommer opp på\ned til max godkjente effekt. 220HK\ 275nm på 200 karosserietspent! Ringte Killingberg på Biltilsynet for en siste sjekk ang dette også, og han er som vanlig veldig bra mann å slå av en prat rundt bil og motor, veldig godt fornøyd med å ha en sånn kar i Trondheim her!
Lykke til i morgen da![]()
Som sagt, 220hk i motor ikke nav.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
hils haugen og kjell fra gutta på cylmo da
lykke til
MG Performance
skal hilse!
takk takk!
220hk og 275nm i effekt i bilen. done deal. Killingberg har ikke sagt noe om nav\hjul\veiv så her er det dønn inn på rulla å få nærmest mulig de på hjulnavet!
bilen har fått tømt catch tanken sin, nytt org oljefilter og olje. og en liten vask og shine av enderøra så de er blanke og fine! får håpe jeg skaffer ordentlig kamera i mrogen før bremsinga så jeg får dokumentert det litt godt. mobilen er ikke særlig god på lyd gitt...
på tide å legge seg. opp kl 6 i mårratidlig nåvi talast pysjast å skrivast! bilder og masse skit kommer i mårgen den dag. enten av sprengt motor eller med bilder og video av herligheten i fult firsprang!
Ditto![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe