Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 16 av 17 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 376 til 400 av 417

Tråd: Mr. Myhre: 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler

  1. #376
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    som sakt tidligere du har allerede brakettene men ikke lampe husa! hvis dette er til de lampene volvo leverte så ringer du bosch og spørr om dem har deler til pilot 150 eller hva dem het husker ikke helt sikkert, men mener det var det! og spørr om dem har huset til dem.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  2. #377
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    som sakt tidligere du har allerede brakettene men ikke lampe husa! hvis dette er til de lampene volvo leverte så ringer du bosch og spørr om dem har deler til pilot 150 eller hva dem het husker ikke helt sikkert, men mener det var det! og spørr om dem har huset til dem.
    Ja huset da, viste ikkje hva eg skulle kalle de , regnet med at de som følger med i tråden skjønte hva eg mente. Får vel prøve å ringe Bosch da, noen som kan bekrefte at de heter Pilot 150?


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  3. #378
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det står ikke i delekatalogen fra 87 hvike bosch lamper det er, men det er bosch delenr. på hele satsen er 1333 637-5 hos volvo i hvertfall, men når du ringer bosch spørr etter lampe hus til 740 leppe for dem blei designa for volvo til leppene på 700 og 200 og har en lysåpning på 145X86mm å da burde dem klare å finne det hos bocsh
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  4. #379
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    det står ikke i delekatalogen fra 87 hvike bosch lamper det er, men det er bosch delenr. på hele satsen er 1333 637-5 hos volvo i hvertfall, men når du ringer bosch spørr etter lampe hus til 740 leppe for dem blei designa for volvo til leppene på 700 og 200 og har en lysåpning på 145X86mm å da burde dem klare å finne det hos bocsh
    Ok, får ta ein tlf, takk!
    Har merket at kanskje downpipen skulle vært kortet ned, da eksosen ligger veldig lavt. Det subber ikkje nå, men har ein følelse av at vis eg senker bak også som er planen, så kommer det til å subbe?




    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  5. #380
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Neida, null problem prøv å vri det lange røret så får du det nærmere gulvet

  6. #381
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Yep, prøv å få det så nærme gulvet som mulig uten at det kan komme borti. Igrunn ikke så farlig om det kan subbe midt på røret der over de skarpeste fartsdumpene eller en kant i ny og ne.

    Bare viktig at det ikke er noen eksosklemmer akkurat der den kan subbe som kan hekte tak i noe og rive av hele eksosanlegget. Og at det ikke subber så ofte at det subber hull i eksosen .

  7. #382
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yep, prøv å få det så nærme gulvet som mulig uten at det kan komme borti. Igrunn ikke så farlig om det kan subbe midt på røret der over de skarpeste fartsdumpene eller en kant i ny og ne.

    Bare viktig at det ikke er noen eksosklemmer akkurat der den kan subbe som kan hekte tak i noe og rive av hele eksosanlegget. Og at det ikke subber så ofte at det subber hull i eksosen .
    Skal se om eg får vridd litt på det!


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  8. #383
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor er det så vanlig at det er problemer med intrumenthusene til gamle gode Volvoer? Merket dette på 945'n også, MYE problemer! Spesielt tankmåleren som er på tur


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  9. #384
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    varmt kaldt varmt kaldt hele tia og fuktighet og alt sånt så sprekker loddingene det er ganske normalt på de fleste biler som er 20 og nermer seg 20 har sett det på flere forder og mye japser har også samme problemet så er ikke bare volvo
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  10. #385
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    varmt kaldt varmt kaldt hele tia og fuktighet og alt sånt så sprekker loddingene det er ganske normalt på de fleste biler som er 20 og nermer seg 20 har sett det på flere forder og mye japser har også samme problemet så er ikke bare volvo
    Ja, regnet med at det var varmeforskjellene for gjorde det.. Men hvorfor er det spesielt tankmåleren som går duken? Virker som dette er VELDIG vanlig, nesten for vanlig på 7-900 serien i denne årgangen.


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  11. #386
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Dårlig punktlodding
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  12. #387
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Jeg er plaget med tankmåler som fjusker litt, når det begynner å bli lite bensin så begynner nåla å vandre mye og detter ned og opp. Speedometer nåla skjelver litt og lyset i huset er dårlig, men hvis jeg kakker borti det så lyser det bra opp.

    Jeg prøvde og varme opp loddepunktene bakom instrumenthuset, men ble ikke noe bedre
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  13. #388
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yep, prøv å få det så nærme gulvet som mulig uten at det kan komme borti. Igrunn ikke så farlig om det kan subbe midt på røret der over de skarpeste fartsdumpene eller en kant i ny og ne.

    Bare viktig at det ikke er noen eksosklemmer akkurat der den kan subbe som kan hekte tak i noe og rive av hele eksosanlegget. Og at det ikke subber så ofte at det subber hull i eksosen .
    Haha, akkurat det der skjedde på turbostæsjen min! Hekta fast i ei klemme å dro av heile eksosen fra ca der hvor katten skulle vært.

    Men fikk hekta det på igjen, og vridd det skikkelig oppunder gølvet, det blei sjukt mye bedre. Aldri noe problem med passform igjen med det anlegget.

    Også vrei jeg rørklemmene oppover, slik at skruene stikker opp mot karossen, eller til siden der det ikke lar seg gjøre. Det hjelper på.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  14. #389
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Haha, akkurat det der skjedde på turbostæsjen min! Hekta fast i ei klemme å dro av heile eksosen fra ca der hvor katten skulle vært.

    Men fikk hekta det på igjen, og vridd det skikkelig oppunder gølvet, det blei sjukt mye bedre. Aldri noe problem med passform igjen med det anlegget.

    Også vrei jeg rørklemmene oppover, slik at skruene stikker opp mot karossen, eller til siden der det ikke lar seg gjøre. Det hjelper på.
    Yep, veldig viktig at eksosklemmene ikke kan ta nedi. Det beste er å unngå eksosklemmer på midten av bilen.

  15. #390
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Testdriver Vis post
    Jeg er plaget med tankmåler som fjusker litt, når det begynner å bli lite bensin så begynner nåla å vandre mye og detter ned og opp. Speedometer nåla skjelver litt og lyset i huset er dårlig, men hvis jeg kakker borti det så lyser det bra opp.

    Jeg prøvde og varme opp loddepunktene bakom instrumenthuset, men ble ikke noe bedre
    Gjorde dette eg også, funket bra i et par uker, men så ble de som før igjen.. :(


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  16. #391
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Da får du prøve å lodde over ein gong til
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  17. #392
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Klart at det går ann å prøve en gang til men jeg må egentli si at jeg syns det er litt rart at feilene ligger på de loddepunktene der. Mine loddepunkt var helt strøkne å se på vertfall så jeg kan ikke skjønne at feilen ligger der. Men jeg varmet opp punktene og det har ikke blitt bedre, men for all del, man kan jo prøve igjen
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  18. #393
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    jeg skal gi instrumentet til oslo speedometer service og få dem til å fikse det sånn at jeg ikke driter meg ut
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  19. #394
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Hvor mye må man betale for noe slikt?
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  20. #395
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det er jeg ikke sikker på enda, men skal ikke være så ille
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  21. #396
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Går jo ann å prøve på nytt, men ser ikkje helt nødvendgiheten med det, når det bare går skeisen igjen fortere enn fy! Kommer nok heller til å prøve å få tak i et speedometer fra ein bil som ikkje har gått noe særlig langt, som kanskje fungerer litt bedre!


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  22. #397
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sikker på at dere lodder over riktig? Dvs varmer opp begge metallene nok og får loddetinnet flytende?

  23. #398
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Sikker på at dere lodder over riktig? Dvs varmer opp begge metallene nok og får loddetinnet flytende?
    Først demonterte eg heile instrumenthuset, og strammet alle skruene, men var forsiktig å passet på at eg ikkje skrudde for hardt til, så satt eg det sammen igjen, og varmet opp loddetinnet til det var flytende. Noen steder var det lite loddetinn, og der la eg på litt ekstra. Trodde det var en grei måte å gjøre det på eg?


    Mvh
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  24. #399
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Myhre Vis post
    Først demonterte eg heile instrumenthuset, og strammet alle skruene, men var forsiktig å passet på at eg ikkje skrudde for hardt til, så satt eg det sammen igjen, og varmet opp loddetinnet til det var flytende. Noen steder var det lite loddetinn, og der la eg på litt ekstra. Trodde det var en grei måte å gjøre det på eg?


    Mvh
    Yep. Bare en ting å passe på når man lodder. Det holder ikke bare at loddetinnet er flytende over det som skal loddes sammen. Lodding er også en kjemisk forbindelse med metallene man lodder sammen.

    For eksempel, når man lodder en komponent på et kretskort eller to ledninger sammen, så må begge kobberdelene være så varme at loddetinn kan bli flytende av å være borti de. Først da trekker loddetinnet inn i begge metallene og du har en god forbindelse.

    Hvis du bare får loddetinnet flytende rundt det som skal loddes sammen så har du en såkallt kaldlodding. Dvs det kan være kontakt og det kan se ut som en god lodding, men tinnet har ikke flyti inn i metallet som skal loddes, og dermed er det dømt for å bli dårlig kontakt etterhvert.

  25. #400
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Jeg tok kontakt med Norsk Speedometer Service i Oslo, og fikk dette svaret:

    Hei.
    Speedometeret er ganske sikkert reparabelt, noe mer usikkert med bensin
    måler, her kan også feilen ligge i tank armaturen, som ofte må byttes.
    Ca. pris på rep,1400.- kr. exkl mva.
    Hilsen Åmold.

    Jeg spurte om rep av speedo, og tankmåler. Så da vet du ca hvor landet ligger
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Side 16 av 17 FørstFørst ... 6 14 15 16 17 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •