så det var et spm men var litt "På" i går ;p hehe
pils og C.M. i kveld ogsåmen trenger sjåfør fra byn i natt da...
og nei Jacobsen: ingen opelskropel calibra med 270hkhehe
driver å kåler med 744n til brosjan også... er noe gæli noen plass som vi ikke helt finner ut gitt...
høres ut som en sjark midtfjords MED motorproblemer...
tips takk... tenner på alle pluggene, prøvd tenningsrekkefølgen lik på 945n og det funka ikke heller...
RB26DETT ja. Motor fra Nissan Skyline GT-RDen har innsug på høyre side og Turboer på venstre side.
Da har du kommet over en karosseriarbeider som har tenkeboksen i orden ihvertfallDet der er og blir den beste løsningen på ombygging til takluke
Men du kan se om du kommer over mekanismen til BMW E30. Den har den løsningen som vipper luka opp i bakkant som du har nevnt tidligere i tråden. Jeg så en 240 med den løsningen for endel år siden. Det var stilig og praktisk
![]()
Sist endret av Ola Moen; 18/06/11 kl 19:59
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Er ikke helt sikker på det der faktisk. men som jeg ble fortalt, så var det ganske likt med de på volvo. Det er over 10 år siden jeg så det der nå, så jeg husker ikke akkurat hva som var gjort. men husker det var blitt brukt deler av mekanismen fra E30.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
nevnt det tidligere i tråden det med E30 luka å jeg trur det var Terje1 her inne som har bygd noe sånt, mener å huske han har nevnt det i hvertfall![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
85 mod. VOLVO 765 omb. til V90 m/230Ft & M90.
89 mod. TOYOTA Corolla glx STV 1.6L 16V. (konebil)
X-77 mod. VOLVO 264 B21 A.
X-88 mod. VOLVO 760 m/230Fk & M90.
X-91 mod. Ford Scorpio Cosworth 24V 2,9i ghia.
der er dp ferdig sprayet med lakk beregnet for eksosbandasje.
dp ferdig montert
lambda montert på...
man tar en original lyddemper og kapper av festene på siden...
sveiser de på der det blir bra med tanke på opphenget under bilen...
ferdig på begge sider og klar for behandling.
varmebestandig lakk for å forebygge noe rustangret på den delen av eksosen som ikke er rustfri. spraya godt to lag og inni selve utløpene også for å forebygge litt fra innsiden også. tåler 600¤ denne lakken på papiret... + det ser litt bedre ut under og bakfra med sort demper istede for blank
håpløst å se egentlig... men her henger eksosen ferdig tilpasset og montert slik den blir. herlig
begynte såvidt å se litt på trykkrør og tilpassing der men rakk ikke å gjøre stort, fortsetter litt i morgen før jobbintervjuet![]()
Kanon jobb du gjør med bilen, glede meg te og se an ferdigLykke te på jobbintervju
![]()
Lykke til i morgen![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Hvorfor har du satt lambdan så langt ned på eksosen?![]()
nesj hvorfor ikke? står der originalt også når det sitter katalysator på bilene![]()
glemte å ta bilde av elvifta før beskjæring... men sånn ble den kappet til. noe bedre enn den forrige jeg brukte. og denne får jeg koblet opp på originalt vifterele også så jeg får styrt det litt lettere og mer stabiltene triggern skal kobles på termostat og andre skal på tvangsbryter inni cupèn!
synes det ble bra dette
og så har jeg montert på trykkrøra. mulig jeg må skaffe meg en ny slange til innsug og ene siden av lmm da de ble litt dårlig kappa i mine øyne... får se om det fungerer eller ikke først. må regne med litt svinn første gangen man bygger ordentlig biler skikkelig tight plass rundt lmm... men har ikke lyst å kappe og forlenge kabler heller så time will show om dette fungerer i praksis.
må få tak i en rørstump å sette på radiatorslangen i alle fall fra toppen og mot termostathuset pga 940 kitet er for kort der i alle fall, men men finnes jo ikke 240 turbo med fk og slikt uansett så kan ikke forvente det passer rett på. har lyst å få pulverlakkert eller coata trykkrør og cooler sort også så det blir litt mer cleant. cooler skal også heves 4 cm opp for å komme i toppen av festene så trykkrøra ikke står nedover men går "beint"![]()
Ble bra?? Forventer du masse skryt eller?Hehe
Ser ut som dette funker
Den koblingen rundt LMM kan rette seg når du får heiset opp IC
Sånn til info: radiatorslangene på 740 passer bedre i 240'n.
Stå på videre![]()
Sist endret av Ola Moen; 20/06/11 kl 17:55
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Nå kan det vel ikke være lenge igjen til oppstart?![]()
Korfor vil du ikkje bruke el. viftestyringa i lh 2.4? Og pulverlakkering av cooler er usannsynleg dumt, det pakkar inne varmen.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
skrev jo bare at jeg syntes det ble bra jeg damen alltid hyggelig med litt feedback på arbeide underveis
håper da virkelig ikke det. kjøleslanger, tankarmatur + slanger dit, reimer og håpe at det elektriske på 9polt stikket er riktig koblet...
fortell meg hvordan så kobler jeg opp! har sett en tråd på det men husker ikke hvor eller hvordan et ble til slutt med det, men ja, det hadde vært genialt å fått fiksa styring via den også!!
takk for tipset! da blir det ikke lakking av cooler... men trykkrørene? kan det ha noe for seg? kunne tenkt meg å ha de sorte for at det ikke skal være så tydelig oppi der![]()
Detta blir så bra så![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Tru kan du gjøra i kjerka. Her får du levere resultat![]()
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Er ikke både cooler og trykkrør pulverlakkert originalt da?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
rullemalt vel?Jo, de er da lakkert på et vis orginalt.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
godt å høre
jo originalt så er det jo lakkert\behandlet på et vis... får se. kan jo være det holder å lakke toppen av coolern + ytterkantene slik at det rundt radiator og front blir sort mens alle riller og slikt får være blankt og fint og kjøle det de kanser litt mindre "flashy" ut da... paradoksalt nok sagt fra MEG................
Gasolini har ein eigen lakk for dette, radiatorlakk. Angåande viftestyringa, så finn du dette på pinne 10 og 11 på bensinhjerna. Når desse blir lagt jord, så triggar det reléet, ganske enkelt.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L