Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 134 av 206 FørstFørst ... 34 84 124 132 133 134 135 136 144 184 ... SisteSiste
Viser resultater 3.326 til 3.350 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #3326
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvo Vis post
    Hei.
    Jeg kunne veldig gjerne ha fått med noe på "lasset" ditt, hvis du gidder..
    Sender dg PM
    har svart. den lille tingen skal gå fint

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Balla på seg dette her Øystein.

    Beklager for mykje sms og styr hehe
    går bra. er det ikke derfor vi har slik en derre "stangemeny" da? (stangemeny = Harald Rønning(en jeg var i forcen med...) sin måte å bestille seg pølse i brød og en mobiltelefonstartpakke på benserten etter fylla i tønsberg...)

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    frykter for at jeg og vil ha noe småtteri
    i know. after my command it finally happens!!!

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    fått bestilt? skulle hatt pedalgummi tror ikke de finns på biltema lengre..
    spotta jeg deg ved lerkendal idag forresten?
    cruisa forbi lerkendal et par ganger ja send meg pm med delenr på de så tar jeg de med...

    blir ikke åpent for flere å hoppe inn her nå. nok ting som skal med bare så langt så det blir nok en svær pakke fra statene med 3 krengestagkit og 4 felger loooord...

  2. #3327
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Åssen felger endte du på?

    Slike comp felger koster ihvertfall 11k + dekk hos bcb.

  3. #3328
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    mm blir dobbelt av den prisen jeg har tenkt å bruke på felger gitt... blir ca 10-11000 med dekk og felger til meg. goodyear tror jeg det blir på Blanke R felger. bestemt meg nå. enkelt og greit. kan man heller lakkere opp om det ikke blir bra

  4. #3329
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Ja de er dyre, hehe.
    Blir nok bra med blanke r felger også

  5. #3330
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    sattser på det ja


    litt reimer til dynamo og servo. usikker hvilken lengde det skulle være så jeg fikk med alle mulige Kverneland Trondheim rocks!!!


    ny radiator skal bli kurrant!!

  6. #3331
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    tja joda, men har ikke sett så stort mye andre enn de men prisklassen er høyere enn jeg skal ha nå uansett vil jeg tro på andre utgaver de har å, har for meg at comp er gjennomgående dyre felger!?
    Det er klart, er ikke omsmelta alukabler dette..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #3332
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe sant nok det ja

    så lenge felgene er runde og fungerer er jeg fornøyd btw... tevoline felgene jeg kjører med på 945n kostet jo ikke mange kr... men selv om de er i 18" og har vært med på relativ hard kjøring og mange fæle humper man ikke ser i veibanen så er det ikke mye vibrasjon i de altså så MÅ ikke koste mye for å være bra sånn sett heller

  8. #3333
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Bestilte du felgene fra BCB? Eller fra Sweeden?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  9. #3334
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    felgene bestilles direkte fra usa.
    ingen i norge eller sverige som kan levere på Minst 1mnd tid... d kan jeg ikke vente på. ikke blir det mye prisforskjell heller å ta de inn direkte selv. bestiller de på mandag nå

  10. #3335
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    si meg, skal du ikke nevne HVOR du kjøpte radiatoren da, lillegutt? :P så folket får seg et sjokk! :O
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  11. #3336
    Registrerte brukere kenar sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Løten/ Hedmark
    Innlegg
    345
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    si meg, skal du ikke nevne HVOR du kjøpte radiatoren da, lillegutt? :P så folket får seg et sjokk! :O
    snakker vi biltema?
    1998 V70 Tdi bruksbil. http://forum.vccn.no/showthread.php?...558#post516558
    1988 760 gle (turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?...ighlight=kenar
    1989 245 gle x
    1989 760 Turbo delebil

  12. #3337
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kenar Vis post
    snakker vi biltema?
    huff... såvidt som jeg forsto.. litt uklar den meldongen som kom opp, men tror han hadde en logisk grunn bak det^^
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  13. #3338
    Registrerte brukere kenar sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Løten/ Hedmark
    Innlegg
    345
    Antall takk

    Standard

    hehehe, kan gjort bra kjøp, å kunne gjort et dårli er da verdt et forsøk
    1998 V70 Tdi bruksbil. http://forum.vccn.no/showthread.php?...558#post516558
    1988 760 gle (turbo prosjekt) http://forum.vccn.no/showthread.php?...ighlight=kenar
    1989 245 gle x
    1989 760 Turbo delebil

  14. #3339
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    huff... såvidt som jeg forsto.. litt uklar den meldongen som kom opp, men tror han hadde en logisk grunn bak det^^
    er jo ikke noe galt i å kjøpe radiator fra tema'n da. værre med bremseklosser og tennplugger

  15. #3340
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av alecxz Vis post
    er jo ikke noe galt i å kjøpe radiator fra tema'n da. værre med bremseklosser og tennplugger
    vet ikke. ikke prøvd den.. men tenker på hvor original-engasjert denne mannen er
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  16. #3341
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    radiatoren er klin lik den man får kjøpt hos radiatorspesialisten. akkurat den samme. men er kjøpt på biltema ja. fungerer nok like bra som den skal gjøre.

    bilder kommer snart av ferdig catch tank og div...

  17. #3342
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    kappet bort inn og utløp slik ettersom de stod i vinkel hit og dit...


    tetta ene hullet og blåste med trykkluft for å forhindre mest mulig fra å blåse inn i coolern under skjæringa. funka delvis greit i alle fall. må vaskes igjennom godt uansett nå før bruk.



    min gode nabo Lars som er så suveren å hjelpe meg selv om han er litt lei sveising kunne ikke fått ordna alt dette så fint uten deg Lars!!! stor takk!!


    som alle vet er 240 Turbo eksos alt for langt ned pga originale 240 turboer har turbon høyere enn en FK motor har... så dermed ble den kappet inn 3cm i høyden. fint med riktig verktøy for å sikkre rette kutt...


    øverste sveis er fra Ferrita sine maskiner, nederste fra Lars noget kvalitetsforskjell på sveisen...


    innsiden av 3" og 19,5cm lang catch tank.


    catchtank done. mangler forsåvidt en mutter og skrue for å kunne tappe av oljen etter hvert men det får man se om man ikke får ordnet også


    mutter for lambda sveist inn langt bak på DP ca der kat. står normalt sett...


    Twinpipe demperen har nå fått seg overgang til 3" så man får dytta den på Ferritaen bakerst der også




    3" trykkrør. en med 90grader ned til turbo på turbosiden. den andre på innsugssiden med uttak for tomgangsmotor. ja den må kappes av for å få riktige lengder og få på lmm også men det er selvfølgelig en tilpassingssak når man har bilen foran seg. bedre med for lange rør man korter inn enn motsatt!!


    ny beskyttelsesplate mot støv, skitt og lort under motorn\fronten + 12 liter delsyntet olje for flushing av motor 2 ganger før det skal på Castrol olje skal kun kjøres varm og så tappes + oljefilterbytter med denne oljen. og da holder den i massevis!



    DP ferdig wrappet med eksosbandasje. berga akkurat så langt med det som var igjen av rullen, men det passa greit synes jeg. trenger vell ikke så mye lenger bak\under enn dette... har vell akkurat kommet seg under karrosseriet vil jeg tro når bandasjen slutter. tror jeg skal sette på to slangeklemmer til på DP for å være sikker... får tak i det i morgen.
    nå er det bare å hive seg utover til fosen å fikse gledings!!!

  18. Takk H.Flote takket for denne posten
  19. #3343
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Blir bra

  20. Takk Kodja takket for denne posten
  21. #3344
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    skal du ikke ha åndefilter på catchtank?
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  22. #3345
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    skal du ikke ha åndefilter på catchtank?
    nei. det er en catch tank... catch my drift? oppsamlingstank for olje som ev siver ut gjennom oljefella?!
    altså istede for at det kommer oljesøl og masse damp via slangen fra oljefella å direkte til turbon så kommer det først til tanken her og damper av eller søler ifra seg det meste forhåpentligvis før det da ligger trykk til\fra turbon igjen. altså slik at motorn har undertrykk eller hva søren folk kalte det der.......+?
    i alle fall... tanken skal bare samle opp oljeskiten mellom oljefella å turbon. ikke ånde ut der den står, da kan man vell strengt tatt drite i å ha slange videre inn til turbon igjen også.
    it's a fucking CATCH-tank ffs... oh jess jeg er høy på en sexy nordlandsstemme ( faktisk!!!) og et par nydelige øyne akkurat nå... peace out!!!!
    nei... på me Dead Nation på ps3 å ta seg en Captain Morgan, sant Kevin!!?!!!!!

  23. #3346
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Du.... på den cooler'n... er de rørene sveiset fast? For meg så ser det ut som det er satt på på feil side... om den med 90 grader skal til Turbo, og den rette med nippe til tomgangsregulatoren skal på innsug, så står de på feil side. med mindre du skal ha cooler'n opp/ned
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  24. #3347
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe "relax don't do it" har bare satt de oppå coolern for å vise de fram så de er på motsatt side i forhold til hva de skal være ja. samt den med nippel på til tomgangsmotorn skal kappes og få plass til lmm der også imellom rør og dritt...

  25. #3348
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Bra det da Hehe syns det var snodig Er vel ikke en RB26DETT som skal nedi der etter det jeg har lest i tråden Blir lagt mye i denne her Og ser du valgte den løsningen på takluka ja Bedre enn å skifte hele taket egentlig Stå på
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  26. #3349
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Bra det da Hehe syns det var snodig Er vel ikke en RB26DETT som skal nedi der etter det jeg har lest i tråden Blir lagt mye i denne her Og ser du valgte den løsningen på takluka ja Bedre enn å skifte hele taket egentlig Stå på
    R2D2 ?
    her skal det en forhåpentligvis god FK bare foreløpig ja
    var ikke så mye mitt valg, men karrosseriarbeideren som skulle ordne, men vil tro det fungerer fint, spent på å se det... har ikke sett bilen på 1 uke nå og begynner å få abstinenser.. glad jeg skal utover i morgen nå å montere dette må stå hardt på siste rest her nå ja

  27. #3350
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    1.087
    Antall takk

    Standard

    Blir skikkelig bra detta
    97' 940 LT

  28. Takk Kodja takket for denne posten
Side 134 av 206 FørstFørst ... 34 84 124 132 133 134 135 136 144 184 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •