Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 135 av 206 FørstFørst ... 35 85 125 133 134 135 136 137 145 185 ... SisteSiste
Viser resultater 3.351 til 3.375 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #3351
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    nei. det er en catch tank... catch my drift? oppsamlingstank for olje som ev siver ut gjennom oljefella?!
    altså istede for at det kommer oljesøl og masse damp via slangen fra oljefella å direkte til turbon så kommer det først til tanken her og damper av eller søler ifra seg det meste forhåpentligvis før det da ligger trykk til\fra turbon igjen. altså slik at motorn har undertrykk eller hva søren folk kalte det der.......+?
    i alle fall... tanken skal bare samle opp oljeskiten mellom oljefella å turbon. ikke ånde ut der den står, da kan man vell strengt tatt drite i å ha slange videre inn til turbon igjen også.
    it's a fucking CATCH-tank ffs... oh jess jeg er høy på en sexy nordlandsstemme ( faktisk!!!) og et par nydelige øyne akkurat nå... peace out!!!!
    nei... på me Dead Nation på ps3 å ta seg en Captain Morgan, sant Kevin!!?!!!!!
    slapp av, vet hva en ct er bare lurte på om du skulle ha ånding eller ikke.. hehe

    kos deg med cm du, å husk å blande riktig! du tåler ikke mer enn 2 slike du, lillegutt
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  2. #3352
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    så det var et spm men var litt "På" i går ;p hehe

    pils og C.M. i kveld også men trenger sjåfør fra byn i natt da...
    og nei Jacobsen: ingen opelskropel calibra med 270hk hehe

    driver å kåler med 744n til brosjan også... er noe gæli noen plass som vi ikke helt finner ut gitt...

    høres ut som en sjark midtfjords MED motorproblemer...
    tips takk... tenner på alle pluggene, prøvd tenningsrekkefølgen lik på 945n og det funka ikke heller...

  3. #3353
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    R2D2 ?
    her skal det en forhåpentligvis god FK bare foreløpig ja
    var ikke så mye mitt valg, men karrosseriarbeideren som skulle ordne, men vil tro det fungerer fint, spent på å se det... har ikke sett bilen på 1 uke nå og begynner å få abstinenser.. glad jeg skal utover i morgen nå å montere dette må stå hardt på siste rest her nå ja
    RB26DETT ja. Motor fra Nissan Skyline GT-R Den har innsug på høyre side og Turboer på venstre side.

    Da har du kommet over en karosseriarbeider som har tenkeboksen i orden ihvertfall Det der er og blir den beste løsningen på ombygging til takluke Men du kan se om du kommer over mekanismen til BMW E30. Den har den løsningen som vipper luka opp i bakkant som du har nevnt tidligere i tråden. Jeg så en 240 med den løsningen for endel år siden. Det var stilig og praktisk
    Sist endret av Ola Moen; 18/06/11 kl 19:59
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  4. #3354
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    RB26DETT ja. Motor fra Nissan Skyline GT-R Den har innsug på høyre side og Turboer på venstre side.

    Da har du kommet over en karosseriarbeider som har tenkeboksen i orden ihvertfall Det der er og blir den beste løsningen på ombygging til takluke Men du kan se om du kommer over mekanismen til BMW E30. Den har den løsningen som vipper luka opp i bakkant som du har nevnt tidligere i tråden. Jeg så en 240 med den løsningen for endel år siden. Det var stilig og praktisk
    Men mekaniskmen passer vel ikke overens med 240? Da må du jo isåfall bytte hele kassetten og størrelsen på luka er vel heller ikke helt lik?

  5. #3355
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Er ikke helt sikker på det der faktisk. men som jeg ble fortalt, så var det ganske likt med de på volvo. Det er over 10 år siden jeg så det der nå, så jeg husker ikke akkurat hva som var gjort. men husker det var blitt brukt deler av mekanismen fra E30.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  6. #3356
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    nevnt det tidligere i tråden det med E30 luka å jeg trur det var Terje1 her inne som har bygd noe sånt, mener å huske han har nevnt det i hvertfall
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  7. #3357
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    så det var et spm men var litt "På" i går ;p hehe

    pils og C.M. i kveld også men trenger sjåfør fra byn i natt da...
    og nei Jacobsen: ingen opelskropel calibra med 270hk hehe

    driver å kåler med 744n til brosjan også... er noe gæli noen plass som vi ikke helt finner ut gitt...

    høres ut som en sjark midtfjords MED motorproblemer...
    tips takk... tenner på alle pluggene, prøvd tenningsrekkefølgen lik på 945n og det funka ikke heller...
    Prøv å skift pluggene eller sandblås dem for dem har sikkert surnet litt.
    Er slik min også noen ganger, og da tar jeg og sandblåser dem eller skifter dem og da funker det som reglel.
    85 mod. VOLVO 765 omb. til V90 m/230Ft & M90.
    89 mod. TOYOTA Corolla glx STV 1.6L 16V. (konebil)
    X-77 mod. VOLVO 264 B21 A.
    X-88 mod. VOLVO 760 m/230Fk & M90.
    X-91 mod. Ford Scorpio Cosworth 24V 2,9i ghia.

  8. #3358
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard


    der er dp ferdig sprayet med lakk beregnet for eksosbandasje.




    dp ferdig montert


    lambda montert på...


    man tar en original lyddemper og kapper av festene på siden...


    sveiser de på der det blir bra med tanke på opphenget under bilen...


    ferdig på begge sider og klar for behandling.


    varmebestandig lakk for å forebygge noe rustangret på den delen av eksosen som ikke er rustfri. spraya godt to lag og inni selve utløpene også for å forebygge litt fra innsiden også. tåler 600¤ denne lakken på papiret... + det ser litt bedre ut under og bakfra med sort demper istede for blank


    håpløst å se egentlig... men her henger eksosen ferdig tilpasset og montert slik den blir. herlig

    begynte såvidt å se litt på trykkrør og tilpassing der men rakk ikke å gjøre stort, fortsetter litt i morgen før jobbintervjuet

  9. #3359
    Registrerte brukere volvo244tic sin avatar
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Kanon jobb du gjør med bilen, glede meg te og se an ferdig Lykke te på jobbintervju

  10. Takk Kodja takket for denne posten
  11. #3360
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Lykke til i morgen

  12. Takk Kodja takket for denne posten
  13. #3361
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor har du satt lambdan så langt ned på eksosen?

  14. #3362
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    nesj hvorfor ikke? står der originalt også når det sitter katalysator på bilene

  15. #3363
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard



    glemte å ta bilde av elvifta før beskjæring... men sånn ble den kappet til. noe bedre enn den forrige jeg brukte. og denne får jeg koblet opp på originalt vifterele også så jeg får styrt det litt lettere og mer stabilt ene triggern skal kobles på termostat og andre skal på tvangsbryter inni cupèn! synes det ble bra dette




    og så har jeg montert på trykkrøra. mulig jeg må skaffe meg en ny slange til innsug og ene siden av lmm da de ble litt dårlig kappa i mine øyne... får se om det fungerer eller ikke først. må regne med litt svinn første gangen man bygger ordentlig bil er skikkelig tight plass rundt lmm... men har ikke lyst å kappe og forlenge kabler heller så time will show om dette fungerer i praksis.

    må få tak i en rørstump å sette på radiatorslangen i alle fall fra toppen og mot termostathuset pga 940 kitet er for kort der i alle fall, men men finnes jo ikke 240 turbo med fk og slikt uansett så kan ikke forvente det passer rett på. har lyst å få pulverlakkert eller coata trykkrør og cooler sort også så det blir litt mer cleant. cooler skal også heves 4 cm opp for å komme i toppen av festene så trykkrøra ikke står nedover men går "beint"

  16. #3364
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Ble bra?? Forventer du masse skryt eller? Hehe Ser ut som dette funker Den koblingen rundt LMM kan rette seg når du får heiset opp IC Sånn til info: radiatorslangene på 740 passer bedre i 240'n.
    Stå på videre
    Sist endret av Ola Moen; 20/06/11 kl 17:55
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  17. #3365
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Nå kan det vel ikke være lenge igjen til oppstart?

  18. #3366
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Korfor vil du ikkje bruke el. viftestyringa i lh 2.4? Og pulverlakkering av cooler er usannsynleg dumt, det pakkar inne varmen.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  19. #3367
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Ble bra?? Forventer du masse skryt eller? Hehe Ser ut som dette funker Den koblingen rundt LMM kan rette seg når du får heiset opp IC Sånn til info: radiatorslangene på 740 passer bedre i 240'n.
    Stå på videre
    skrev jo bare at jeg syntes det ble bra jeg da men alltid hyggelig med litt feedback på arbeide underveis

    Sitat Opprinnelig postet av Steen Vis post
    Nå kan det vel ikke være lenge igjen til oppstart?
    håper da virkelig ikke det. kjøleslanger, tankarmatur + slanger dit, reimer og håpe at det elektriske på 9polt stikket er riktig koblet...

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Korfor vil du ikkje bruke el. viftestyringa i lh 2.4? Og pulverlakkering av cooler er usannsynleg dumt, det pakkar inne varmen.
    fortell meg hvordan så kobler jeg opp! har sett en tråd på det men husker ikke hvor eller hvordan et ble til slutt med det, men ja, det hadde vært genialt å fått fiksa styring via den også!!
    takk for tipset! da blir det ikke lakking av cooler... men trykkrørene? kan det ha noe for seg? kunne tenkt meg å ha de sorte for at det ikke skal være så tydelig oppi der

  20. #3368
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Detta blir så bra så
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  21. #3369
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Detta blir så bra så
    hehe
    ja har trua i alle fall

  22. #3370
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    hehe
    ja har trua i alle fall
    ser bra ut dette men som gaupe sier, ikke lakk coolern. blir dårligere kjøling da

    tror nå di fleste her på forumet har trua på dette

    angående trykkrøra, så har jeg fått for meg at dem og kjøler mindre med lakk på.
    men sier det ikke for sikkert
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  23. #3371
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Tru kan du gjøra i kjerka. Her får du levere resultat
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  24. #3372
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Er ikke både cooler og trykkrør pulverlakkert originalt da?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  25. #3373
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    rullemalt vel? Jo, de er da lakkert på et vis orginalt.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  26. #3374
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    godt å høre
    jo originalt så er det jo lakkert\behandlet på et vis... får se. kan jo være det holder å lakke toppen av coolern + ytterkantene slik at det rundt radiator og front blir sort mens alle riller og slikt får være blankt og fint og kjøle det de kan ser litt mindre "flashy" ut da... paradoksalt nok sagt fra MEG................

  27. Takk The Sven takket for denne posten
  28. #3375
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Gasolini har ein eigen lakk for dette, radiatorlakk. Angåande viftestyringa, så finn du dette på pinne 10 og 11 på bensinhjerna. Når desse blir lagt jord, så triggar det reléet, ganske enkelt.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 135 av 206 FørstFørst ... 35 85 125 133 134 135 136 137 145 185 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •