Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  71
Side 10 av 30 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 728

Tråd: Guide fra A til F/FK/FT (oppdatert 02/03/10)

  1. #226
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har koblet den rød/gule som går fra bensinrele LH2.4 til + på pumpa med 30A sikring i mellom. ingen spenning på den. Pumpa går hvis jeg tyvkobler den. Men får ikke gnist heller, ikke ut av coil ledningen heller.. coil er koblet riktig og får spenning i hakk 2 og 3og er koblet blå fra tenningsmodul på +15 og rød/hvit fra tenningsmodul på -1. Tenningsmodul og coil er testet på en an bil å funka bra. Har -962 og -219 hjerner med spesialchipper fra turbotrimming i, montert chippene med "hakket" samme vei som de gamle stod så regner jo med det er riktig vei. Hmm.
    Skal prøve med ny svinghjulssensor, men hva annet ?? Takker for tips og triks

  2. #227
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    denna guiden her er bare søppel mener jeg ang el-oppkobling. en ell anna skulle tatt seg tid til å lage en ny skikkelig en. pga sikkert som fler har finni ut så er det 3 typer lh 2,4 nett til 240. da forskjellen på di er att farger på ledninger er byttet om her og der. noe som resulterer i slikt som noe av problemstillingene som har vært i denne tråden.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  3. #228
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Har koblet den rød/gule som går fra bensinrele LH2.4 til + på pumpa med 30A sikring i mellom. ingen spenning på den. Pumpa går hvis jeg tyvkobler den. Men får ikke gnist heller, ikke ut av coil ledningen heller.. coil er koblet riktig og får spenning i hakk 2 og 3og er koblet blå fra tenningsmodul på +15 og rød/hvit fra tenningsmodul på -1. Tenningsmodul og coil er testet på en an bil å funka bra. Har -962 og -219 hjerner med spesialchipper fra turbotrimming i, montert chippene med "hakket" samme vei som de gamle stod så regner jo med det er riktig vei. Hmm.
    Skal prøve med ny svinghjulssensor, men hva annet ?? Takker for tips og triks
    du ser om chipper sitter riktig vei, for er hakk der dem skal stå også
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  4. #229
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    du ser om chipper sitter riktig vei, for er hakk der dem skal stå også
    Satt dem bare i helt likt som de gamle stod med hakket i chippen samme vei. Ja, mye som ikke stemmer i denne guiden.. Men må jo finne ut av noe snart. Hvis jeg får dette til skal jeg lage en "mini-guide" how-to 240 LH 2.4 nett i 740

  5. #230
    Registrerte brukere wunder-hansi sin avatar
    Medlem siden
    06. juni 2010
    Sted
    Skjeberg/Østfold
    Innlegg
    345
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    har ikke peiling på nummeret på hjernen som sitter i den 740en jeg bygde om, men det er samme problemet på den at bensin pumpene ikke går på tenning så de er kobla på bryter, men ellers funker alt
    okey: noen som vet om det er start sperre på 984 boksen??
    Sist endret av wunder-hansi; 28/05/11 kl 21:51
    02' Volvo v70n
    57' Volvo PV
    93' Volvo 940 turbo (selges)

  6. #231
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av wunder-hansi Vis post
    okey: noen som vet om det er start sperre på 984 boksen??
    984 hjerne skal org. ha startsperre, med mindre den er chippet med chip uten sperre
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  7. #232
    Registrerte brukere wunder-hansi sin avatar
    Medlem siden
    06. juni 2010
    Sted
    Skjeberg/Østfold
    Innlegg
    345
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kim74OTic Vis post
    984 hjerne skal org. ha startsperre, med mindre den er chippet med chip uten sperre
    okey den er ikke chipet enda.. så da er det sperre på den da.. hmm
    02' Volvo v70n
    57' Volvo PV
    93' Volvo 940 turbo (selges)

  8. #233
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde nettopp et problem med at verken bensinrele eller pumpe slo ut. Coilen knitra bare når jeg skrudde av og på hakk 2.

    Løsningen var dårlig jording ved fuelrailen (de to ledningene som kommer opp ved dysene). Da funka alt som det skal

  9. #234
    Registrerte brukere wunder-hansi sin avatar
    Medlem siden
    06. juni 2010
    Sted
    Skjeberg/Østfold
    Innlegg
    345
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Jeg hadde nettopp et problem med at verken bensinrele eller pumpe slo ut. Coilen knitra bare når jeg skrudde av og på hakk 2.

    Løsningen var dårlig jording ved fuelrailen (de to ledningene som kommer opp ved dysene). Da funka alt som det skal
    okey dem vet jeg at er bra.. skal se mer på det ikveld
    02' Volvo v70n
    57' Volvo PV
    93' Volvo 940 turbo (selges)

  10. #235
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg montert ferdig å prøvd å starte bilen. Jeg brukte 740 Turbonett med lh2.4 fra 90 i min 87.mod. Men nå til saken.
    Ingen gist på pluggene og diode på diagnosekontakt lyser ikke da jeg skal lese av feilkoder. Bensinpumpa går, er strøm på 15 på coil..
    Hvordan måle svinghjulssensor?

  11. #236
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wakdar Vis post
    Da har jeg montert ferdig å prøvd å starte bilen. Jeg brukte 740 Turbonett med lh2.4 fra 90 i min 87.mod. Men nå til saken.
    Ingen gist på pluggene og diode på diagnosekontakt lyser ikke da jeg skal lese av feilkoder. Bensinpumpa går, er strøm på 15 på coil..
    Hvordan måle svinghjulssensor?
    Kan ikke svare deg på hvordan måle svinghjulssensor, det får noen andre ta seg av

    Men kan godt være du har samme feilen som jeg hadde da jeg manglet gnist, har du strøm inn til hjerner? Både konstant strøm og på tenning hakk 2,3.

    Kanskje noe av dette kan hjelpe deg: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=24681

  12. #237
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard temp sensor til motorstyring b230ft?

    heij. har etter del om og men fått min 240 1978mod til å starte å gå. Med et lh 2,4 en kompis hadde liggende og slenge i fjøsen, delvis oppklipt.
    Men jeg mangler kontakten till tempsensoren til motorstyringa. håper det er det som jør at bilen ikke går ordentli før den er blitt litt varm. eneste ledningene jeg har ijenn er 2stk blå/røde som kmr ut på samme plass i nettet. er disse til tempsensoren? eller hvet noen hva slaks farge d er på ledningene til denne tempsensoren?

  13. #238
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard sensor temp:

    ledningsnette er fra en 91/92mod volvo 240. altså et f nett Jetronic.

  14. #239
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av motormania Vis post
    heij. har etter del om og men fått min 240 1978mod til å starte å gå. Med et lh 2,4 en kompis hadde liggende og slenge i fjøsen, delvis oppklipt.
    Men jeg mangler kontakten till tempsensoren til motorstyringa. håper det er det som jør at bilen ikke går ordentli før den er blitt litt varm. eneste ledningene jeg har ijenn er 2stk blå/røde som kmr ut på samme plass i nettet. er disse til tempsensoren? eller hvet noen hva slaks farge d er på ledningene til denne tempsensoren?
    91 240 lh 2,4 nett. blå-rød og blå-rød er til motor tempføler.

    kobles dette til tempføler (firkantet kontakt) så blir det nok anna oppførsel på motoren
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  15. #240
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    91 240 lh 2,4 nett. blå-rød og blå-rød er til motor tempføler.

    kobles dette til tempføler (firkantet kontakt) så blir det nok anna oppførsel på motoren
    altså en likedan kontakt som til tomgangsregulator? samme vilken ledning som står på pol 1 å 2?

  16. #241
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Jepp, det spiller ingen rolle hvilken ledning som går hvor. Det er en to-polt giver, der hver hjerne får hvert sitt signal, og det er ikke noe forskjell på motstanden i mellom dem.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  17. #242
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2011
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Jepp, det spiller ingen rolle hvilken ledning som går hvor. Det er en to-polt giver, der hver hjerne får hvert sitt signal, og det er ikke noe forskjell på motstanden i mellom dem.
    okey. tusen takk for hjelpa! holder på å stresse her for og rekke Sommertreffe på ACR, ser ut som d kan gå

  18. #243
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    samme kontakt som tomgangsregulator ja

    og som ArneR sier, spiller ingen rolle hvilken pol for hvilken ledning
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  19. #244
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    Innlegg
    1.581
    Antall takk

    Standard

    Hva skjer om kontakt til tomgangsregulator og tempsensor havner på feil plass? Altså omvendt...
    2022 Polestar 2
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  20. #245
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Det kan jeg fortelle deg ja, da dreper du den ene delen av tempgiveren, for de skal ikke ha de spenningen, og tomgangsmotoren vil naturlig nok ikke funke..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  21. #246
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    Innlegg
    1.581
    Antall takk

    Standard

    Hvil motoren fortsatt gå? Men dårlig på tomgang?
    2022 Polestar 2
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  22. #247
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Vel, om du i det hele tatt får start på den så vil den vel gå, men da i nødmodus/limp home mode, p.g.a. manglende signal fra tempgiveren..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  23. #248
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    Innlegg
    1.581
    Antall takk

    Standard

    Min motor går greit, men går veldig dårlig på tomgang spesielt når den er kald, men går litt bedre når den blir varm. Må også gi litt gass når den startes.
    Har-80 240 med -90 B230FT og LH 2.4 fra -91 240.
    Det ble en kontakt til overs, som jeg ikke fant noen sted å gjøre av. Kan det være at den skulle stått på enten tomgangsmotor eller kaldstartsdyse?
    2022 Polestar 2
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  24. #249
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    La meg gjette, den er blå? Da er den til kaldstartsdysa ja, bare glem den.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  25. #250
    Registrerte brukere stereoboy sin avatar
    Medlem siden
    23. okt. 2010
    Innlegg
    347
    Antall takk

    Standard

    hvis jeg leste dette rett.....
    så kan jeg da bruke denne guiden til å skifte fra b23a til en b230fk med M90 kasse? :P
    i en 240

Side 10 av 30 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •