Blir ikke annet enn bestemorkjøring med coilledningen der iallefall![]()
Ser bra ut Kodja! Virka ikkje så gale med blå reimhjul heller når det vart sett nedi bilen![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
gjorde seg det ja
dette ble gromt. gleder meg til oppstart!![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Bruk separat beholder til clutchpumpa. Då kan du bruke meir aggressiv bremsevæske enn det clutchpumpene likar. Eg angrar på at eg ikkje gjorde det slik.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
takk skal du hagodt å høre! skal da vell bli godt å få litt liv i kjøretøyet ja. føles mye letter ut nå i alle fall
sånn ja!! da må jeg vell få laget meg plate for å få på motorstabstaget mitt fort som fy å da!!
hehe alt annet enn vil jeg si
takker!blått er rått
u and me booooth!!!
takker for tips. noe slikt jeg har had i hodet men ikke aner hvor jeg får kjøpt eller hvilke typer man kan velge... link mottas med takk...
kremt... siste kjøretur med B21A motoren. fritt spillerom for høyre pedal. null turtallsperre... og ja, selvfølgelig testet på lukket bane\område ja! ikke noe ulovlig tullball her nei
ta med i betrakningen at motorn har gådd 180 000km + og har full last av deler med seg, samt er 29 år gammel og har 90hk så er det ikke så dumt synes jeg![]()
Du finn ein del av desse på engelsk ebay, og sam har dei nye. Var brukt på 200-serien fram til 90.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
tenker du nå på slik britisk hydraulisk clutch master for 240?
hvordan blir den passende for pedal tilpasset 940 master?
edit: går det ikke bare å flytte over en liten beholder istede for slange fra der det normalt kommer fra da?
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
oki, enda bra i såfall... slangestussen sitter bare i press mot en gummitetting derdu så sikkert bildet fra da jeg overhalte\reparerte master og slave nå nettopp?
skulle tro det finnes noe slikt... må innom Clutch og Brems på heimdal en tur i morgen for sikker hets skyld å sjekke...
haha, den gikk jo myye bedre enn 740n min..i alle dager
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
hehe er jo det jeg sier. b21a motoren her har jeg jo skrytt opp i skyene i 2 år nå, ingen som har trodd megkanonbra denne ja, eller... den vaaar kanonbra
hehe
dødsfrykt og full spiker
viktig å snakke litt trønderengelsk vettu når det skal på WWW for evigheteningen i uganda som skjønner bæra hvis ikke
hehe jupptok litt over en time å demontere, litt lenger å få den inn da.
A for life!klarte ikke å tyne mer enn ca 150kmt... men uten last og litt tidligere har jeg faktisk klart å tyne den til 160\170kmt da
da var det ikke mye guffe igjen gitt...
hehe-Liker- Kommentarene her
gir meg en god latter, når dere får en god latter fra meg
haha
svinghjulslager og simlring til bakkant av veiva. må skifte dette også med det samme vi holder på før montering nå. har glemt å skifte denne når jeg holdt på selv.
ellers ble det en kjapp titt inne på konton i gårkveld. en hard vurdering hva som må til... orker ikke å bale å styre med masse rotetet slanger og rør fra FK oppsett... så ble å kjøpe seg en RS500 cooler med core tykkelse på 45mm, inn og utløp er ca 74-76mm vanskelig å måle nøyaktig men er da vell sikkert så som så 3" inn og utløp som jeg ønsket... er jeg heldig så får jeg nabon til å sveise om stussene slik at de står rett ut istede for sideveis og veggimellom som de merkelige Coswortmotorene tydeligvis trenger å ha de ettersom det er derrifra RS500 coolern stammer. har egentlig ikke råd til det men tok meg råd... var å betalte en stor regning på volvo også på masse smådeler så i dag har pengene fått bein å fly på gitt :( selve coolern har en normalpris åp 2200kr men jeg fikk etter en forespørsel i vinter en pris på 1500kr. stor takk til RADIATORSPESIALISTEN på heimdal\heggstadmyra![]()
fant nå det på Volvo i alle fall når jeg bad de plukke fram simlring og så lageret der avbildetså inte vet jag. tok det med jeg... kosta 180kr før rabatt...
btw... har handla britisk clutchmaster nå med separat beholder... 203kr med frakt. brukt.. så bør vell overhale den også før montering. kommer vell fra uk om en uke eller så... håper det fungerer bra med hard trykkplate da :/
Dem liker ikke harde trykkplater er ryktet, men min holder nå enda værtfall![]()
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo